Hoelang draai je al? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 04-07-2012 10:38
Hey DJR vrienden! Ik vond het weer eens tijd om een nieuw leuk topic te openen, en toen kwam het volgende bij me op:?

- Hoelang draaien Jullie al?
- Mannier van draaien (Beatmatchen, bpm aflezenen gelijk zetten enz)
- Wat voor stijl draai je??

Ik weet dat hier al een topic van is, maar deze stamt af van 2007 en is dus een beetje over de datumSmile

Ikzelf draai echt serieus nu 5-6 jaar.
Ik beatmatch alles, ik kijk nooit naar de bpm van mixer dus puur op gehoor.
ik heb meerdere stijlen, ik draai namelijk Dutch house, Minimal house, Tech house en Progressive house. Maar wanneer er om gevraagt word kan ik ook met een ruwe Tek set komenCool

Hoe zit dit bij jullie? Brand maar los!?
The beats are still banging :)

What do you think about Hoelang draai je al? ??

Vote :   

FloRise    posted on 04-07-2012 11:30
Floris Teulings
Flo-Rise

ik ben op mijn 11de begonnen met het ''draaien'' en beatmatchen onder de knie gekregen.
rond mijn 14de tuinfeesten en dergelijke begonnen. vanaf mijn 16 meer gaan focussen op kroegen en club. nu wat grotere feesten en steeds regelmatiger voor ''groot'' publiek.

ik ben ondertussen bijna 19 dus doe het zo'n 7-8 jaar.

beatmatchen, tja: ik zet BMP gelijk (ongv) en dan gaan met die banaan.? als het bmp te ver van elkaar ligt gewoon voledig op gehoor gelijk zetten. uiteindelijk is je gehoor beslissend voor het juiste tempo. gelijk zetten gewoon gehoor uitraard.
mijn overgangen duren zo rond de 40-50 seconden minimaal, dus niet echt van nummer naar nummer. maar lkkr door blijven vlammen zo lang het kan en klinkt. regelmatig nog in tenten draaien waar ik alle stijlen moet draaien, ik krijg alles wel op een mooie manier in elkaar.

muziekstijle: minimal, techhouse, techno, swing, jazz en wat house soms

plannen zijn om meer mee te doen aan DJ-contest om vaker geboekt te worden

leuke hobbie met waarmee ik goed verdient zodat ik kan blijven investeren.?
muziek en drank, mooiste combinatie die er is. helaas mag ik niet altijd drinken waar ik draai.

Grtz,
Flo-Rise
Gerdo    posted on 04-07-2012 13:09
Ik ben nu zo''n 10 jaar bezig met draaien, ik ben begonnen met een pick-up van mijn vader en heb daarbij een draaitafel gekocht. Een jaar daarna heb ik een tweede draaitafel gekocht, ik heb met vinyl leren beatmatchen. Ik heb 4 jaar geleden CDJ's gekocht.

Beatmatchen dat doe zoveel mogelijk op het gehoor, als het heel snel moet dan lees ik het wel af. Maar het meest beatmatch ik op gehoor, vind ik ook fijn want bpm counters kloppen vaak niet.

Muziekstijl: Ik draai van tech-house tot aan progresive house en alles wat daar tussen zit.

Ik draai nu 6 jaar in een kroeg bij mij in de buurt, en daarnaast nog wat ander draai klusjes.

groeten!
Gerdo    posted on 04-07-2012 13:09
Isorry dubbel:s
User edit by Gerdo on 04-07-2012 @ 13:10:11 (98%)
PhonoGraaf    posted on 04-07-2012 13:12
Roel Weerdenburg
PhonoGraaf?

Ooit begonnen met mixen en beatmatchen op SL1200's en Pioneer CDJ500's van mijn oom. Toen ben ik ook in aanraking gekomen met modulaire synthesizer systemen.
Op mijn 13e had ik eindelijk een eigen dj set, twee Denon tabletop cd spelers en de X300 mixer van Denon.
Veel kinderfeesten, verjaardagen en bruiloften voorzien van muziek, maar ik had moeite met de HAVO dus ging mij op school focussen. Na de eindexamens heb ik alles weer opgepakt, nieuwe gear gekocht omdat ik opeens een fulltime baan had en weer gaan oefenen.?
Denk dat ik nu zo'n 10 ? 11 jaar met mixen bezig ben.

Op het moment beatmatch ik niet meer. Ik vond het altijd al irritant om steeds alle lopende decks te blijven corrigeren. Ik ben van de lange overgangen en op het moment draai ik weer met 3 decks, en dan zijn tracks die niet in sync lopen enorm irritant. De oplossing is de sync functie in Traktor, ik heb nu veel meer tijd om me op andere creatieve zaken te richten in plaats van steeds bezig zijn met alles gelijk te laten lopen. Naast Traktor gebruik ik de Maschine om live effecten, hats, claps, percussives of wat dan ook toe te voegen.

Mijn favoriete genre is en blijft techno, van tech-house tot hard-techno, kan overal op los gaan. Voorkeur binnen het veel te brede techno-spectrum zijn de spacy/dark tracks. Zie hier een voorbeeld van mijn stijl.
Maar ik luister naar veel meer muziek, classic rock, house, dubstep, drum 'n bass...

Binnenkort meer gaan oefenen met Ableton en de live mogelijkheden.
kollius    posted on 04-07-2012 13:15
Ben al 13 jaar verdienend bezig (weliswaar niet als hoofdverdienste, maar als bijklus).
Draai het liefst all-round van 50's rock & roll naar de huidige top 40 met kleine uitstapjes naar house.

Ben begonnen in een caf? met een ouwe Denon dubbele cd-speler (nog zonder wieltje, alleen met toetsen als tracksearch...). Heb toen zelf doorgespaard voor twee CDJ500s'en van Pioneer. Nog geen effecten op de cd-spelers of waveform of wat dan ook (ok wel een pitch). Beatmatchen heb ik mijzelf moeten leren dan ook.

?
Estacy    posted on 04-07-2012 13:49
een jaar of 3/4 denk ik. Toendertijd begonnen met een krakend tafeltje van marktplaats voor 35 euro en ??n American Audio cd speler. Verder een hoop van die achterlijke Mega Dance verzamelalbums.?

CDJ 200 erbij gekocht, nu had ik 2 cd spelers! hoop commerciele cdtjes met beun house. Toen erg leuk. Nieuw mengpaneel gekocht (ecler nuo 3) en koptelefoon, Technics RP-Dj1210 welke ik nog steeds heb. de ecler is verkocht.

Vinyl begon toch een beetje te lonken, en zo'n 1.5 jaar geleden 2 numark TTs plus 80 techno platen gekocht. Techno bleek helemaal mijn ding en meer techno werdt gekocht. CD spelers de deur uit, TT's ook en een jaar geleden Technics SLs gekocht.?

Nu zit ik dus met 2 Technics Sl1210mk2s, rond de 700-800 platen van Techno en Deep house en binnenkort een beest van een mixer.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Craven    posted on 04-07-2012 13:55
hmm ff denken,

rond 1994 begonnen met draaien/proberen op een setje waarvan de mixer geen toonregeling had en de pitch control via draaiknopjes ging Happy, laughing? zo'n 18 jaar dus

beatmachen altijd op gehoor.

sinds eind 2010 cd spelers gekocht en zit nu met? 2x sl1200 en 2x cdj1000 mk3? met een simpele djm 350 en een flinke verzameling platen
MTHIJSMusic    posted on 04-07-2012 13:58
1,5 jaar
Cue'en en Bpm lees ik af op mijn Laptop Happy, laughing
- Wat voor stijl draai je?
House / Dirtyhouse

ben 14 jaar Happy, laughing (Sinds gister)
Matthijs Kuiters
LilQuint    posted on 04-07-2012 14:44
- Hoelang draaien Jullie al??
Ik draai nu 7, bijna 8 jaar.
Ik kijk nooit naar de bpm meters, oke af en toe bij vocals is het wel chill, maar een echte dj kan ook zonder denk ik haha. Ik ben begonnen met vinyl en de platen van mijn vader (trance) en heb het zo allemaal geleerd.
Na een tijd overgestapt naar een cd speler set (van de makro?Cool). En zo steeds uitgegroeid naar wat ik nu heb, 2x cdj 1000mk2 en djm 700, allemaal zelf voor gespaart met kleine feestjes, en ben nu denk ik een jaar meer in de clubs/festivals/kroegen. Nu krijg ik veel de grotere dingen binnen gelukkig Happy, laughing

Het varieert van de avond waar ik sta, al heb ik prime time begin ik wat meer met funky dingen en dan ga ik rustig naar mijn eigen ding(zomerse progressive house) en sluit ik af met nog wat electro (yves v, dada life enzovoort). Maar kwa produceren focus ik me op progressive
Lead    posted on 04-07-2012 15:20
Ik draai sinds 1992 ongeveer, tenminste toen kocht ik mijn eerste dj setje.

Draaien doe ik uitsluitend beatmatchen met mijn ogen dicht, sync/BPM display is indicatie en geen mix wetenschap.

Mijn stijl zou ik omschrijven als 'House met Ballen'? in de breedste zin van het woord. Een plaat moet beuken, dat kan op 120BPM en op 190BPM (en daarbuiten). Een plaat hoeft niet snel te zijn om te kunnen beuken in mijn optiek in ieder geval...
Let the BASS be louder
cross-over    posted on 04-07-2012 15:38
een heeeeeleeeee tijd geleden begonnen, 1975 dus een goede 37 jaar, op een paar lenco l75 en volgens mij een oude peavy mixer met draaiknoppen in plaats van faders?Cool

Beat matching op gehoor, de meeste platen en cd's zijn voorzien van de BPM. Anders even snel aflezen om een indicatie te hebben.?

Mijn stijl is een combinatie van oud met nieuw. Gewoon een lekker trance nummer mixen met bv. U2 of een slow R&B met een techno.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Avez    posted on 04-07-2012 17:24
3 jaar ben ik al mee bezig, zelf een half jaar echt actief bezig.

Veel verschillende manieren om er variatie in te houden.

Progressive/Electro House. dat is toch wel echt een stijl dat ik veel draai en ook erg van houd. soms wel is dubstep en hardstyle.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Dolivieira    posted on 04-07-2012 21:14
Ik draai sinds 1985 waarvan echt in 1987 echt intensief. Dus draai ik nu z'n 26 a 27.
- Manier van draaien (Beatmatchen, bpm aflezenen gelijk zetten enz)
Beatmachen kan ik net zo als Lead met mijn ogen dicht, BPM is een Indicatie. Maar gebruik binnen traktor ook wel eens de sync vooral als ik met?4 decks zit te kutten.?Heb hier namelijk 2xCDJ1000MK3s, 2XCDJ900s, DJM700, 3Technics SL1210MK2s, TraktorScratchPro2 op een MacBookPro, Audio8DJ en 2xKontrolX1s draaiend staan dus kan alle kanten op en?10000en?vinyl platen. ?
House, DeepHouse,?LatinHouse, Techhouse, Minimal, Techno, Classics, Electro en Progressive?en beetje Dubstep en Drum n Bass.
Als het maar kwalitiet is. ?
Ook doe ik wel eens Allround, Urban (HipHop RnB, Dancehall. Reggueton, Moombahton) feestjes????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-07-2012 @ 06:27:43 (45%)
Dyno    posted on 04-07-2012 21:21
Ik draai nu ongeveer 22 jaar.

- Manier van draaien (Beatmatchen, bpm aflezenen gelijk zetten enz)
Puur op gehoor.
Niet alleen het beatmatchen, maar ook het kennen van de nummers die je draait en dus niet het aflezen van een wave.

Vroeg?h hardcore en harstyle. (vinyl)
Sinds 2009 minimal, tech house en techno (cd's)
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
MichaelMiller    posted on 04-07-2012 21:29
Meer 'ouwe rotten' hier dan ik dacht, haha. Alleen maar respect, hoor!Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MrQreeny    posted on 04-07-2012 22:01
Poster: Dyno
Vroeg?h hardcore en harstyle. (vinyl)
Sinds 2009 minimal, tech house en techno (cd's)

Dit was wel even een 'haha echt?'-momentje (als die niet bestaan, bestaan ze vananf nu :P ). Heb aardig wat mixjes van je geluisterd, gewoon relaxt! Nooit gedacht dat daar ergens nog een 'harde baas' achter schuil ging :P
'Music is the universal language of mankind...'
Dolivieira    posted on 04-07-2012 22:51
Dat is niet alleen Dyno. Heb in de jaren 90 ook nog Hardcore gedaan. En zo zijn er nog meer op het forum die van alles gedaan heb.
D-Jesse    posted on 04-07-2012 22:53
Ong een jaar, vooral beatmatchen. Bpm lezen doe ik niet aan, is bijna nooit goed. wel bpm veranderen op gehoor.

-(dirty)house
- hitlijsten (groep8)
- Allround
Drumworks    posted on 04-07-2012 23:44
Wow! slaat goed aan dit topic! Zoals MichaelMiller zegt: Toch echt veel dj's die de hobby/het vak al erg lang uitoefenen! Meer dan ik had verwacht. Heel erg veel respect hiervoor! Hoop dat dit ook bij mij het geval is over een jaar of 30Smile
The beats are still banging :)
freezz    posted on 04-07-2012 23:57
ongeveer anderhalf jaar, thuis met aflezen en horen, op gigs alleen op gehoor. ?mijn stijl is vooral liquid en jump up dnb, maar ik kan ook perfect dubstep/moombah als het gevraagd wordt
Maikelxxl    posted on 05-07-2012 00:13
ik heb ongeveer 8 jaar gedraaidt.

alles op gehoor gedaan nooit met een bpm meter gewerkt.
Maracas    posted on 05-07-2012 01:30
Ik draai nu 3kwart jaar, en draai R&B, Hiphop, Reggeaton, Moombahton, Tech/Latin/Dutch/Progressive House. Ik beatmatch met een jogwheel
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
anciano    posted on 05-07-2012 03:02
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben begonnen in Spanje bij mijn ouders in de bar op mijn 14e! Vond het zo leuk, dat ik een jaar later in een discotheek de weekende mocht draaien (drie dagen voor 350,-gulden!) in die tijd. O ja ik spreek over het jaar 1969. Eh.....ja ik ben 58 jaar en ja hoor ik draai nog steeds als hobby 1 x per maand op een bruiloft, strand, discotheek etc...Stijl? Dance Classics tot heden. Liefst draai ik deep, progressive & electro?house. Thuis nog een beetje?producen met Ableton en mijn dag kan niet meer stuk. Mijn artisten naam is Dj Anciano, dat betekent in het spaans Dj Bejaard......Dus de jeugd op dit forum kunnen nog een heeeeeeeeeeeele tijd muziek draaien.Cool???
User edit by anciano on 05-07-2012 @ 03:03:00 (1%)
Dolivieira    posted on 05-07-2012 06:35
Jij ben dan denk ik de oudste hier op het forum, Anciano. Leuk man, paar maanden terug zat ik een beetje te dubben of ik zou stoppen, zat niet echt lekker in me vel. Boekingen liepen drastisch terug(credietcrisis). Thuis liepen dingen niet lekker(gezin). Ik zat echt te denken wordt ik niet een beetje te oud voor die DJshit. Maar na de koop van mijn laatste gear heb ik er weer zin in. En dat jij 58jaar ben en nog steeds draai. Geeft mij nog meer inspiratie om door te blijven gaan.
User edit by Dolivieira on 05-07-2012 @ 06:38:23 (3%)
Ashley    posted on 05-07-2012 10:36
Deze zomer alweer 7 jaar

Is dit een relevante vraag voor het topic? Anyhow, ben begonnen met vinyl en heb het dus op gehoor geleerd. Inmiddels draai ik gewoon met cdj's en dan is het makkelijk om af en toe een blik te werpen op de counters en ze vanuit daar gelijk te zetten. Scheelt tijd, werkt snel. Top.

deephouse, techhouse, house, minimal, techno
Maar wat nou als het lukt, mama?

348 Users online: 232 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 76.258
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.295