Werken met effecten in fruity loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Martullia    posted on 03-07-2012 01:34
Hoi,

Heb een vraagje over fruity loops..
Als ik een effect naar een bepaalde toon sleep gaat deze automatisch over heel mijn track heen?!?
Hoe krijg ik dit effect alleen op een bepaald patroon?

What do you think about Werken met effecten in fruity loops ??

Vote :   

cross-over    posted on 03-07-2012 09:28
automation clip..... ? zie google voor een hele hoop voorbeelden.
http://soundcloud.com/lau-daniels
main    posted on 03-07-2012 10:14
Ik zal even wat duidelijkheid scheppen voor je.

In fl kun je effecten op verschillende mixer tracks zetten. Dit kan ook op je master (je eind signaal, en dus alles)
Alle samples en vsti's die je in een pattern hebt kun je aan een mixertrack linken, je kunt er ook meerdere per track aan linken. op deze manier kun je dus per 'toon' een ander effect hebben.
Wil je overal hetzelfde effect op, dan zet je het effect op de master.?

Daarnaast kun je in fl precies aangeven wanneer je een bepaald effect wilt. Dit kun je doen doormiddel van een automation clip te maken op het effect. (rechter muisknop op de dry/wet van het effect > create automation)
Door een bepaald gebied in je playlist te selecteren kun je een automation meteen krijgen waar je hem hebben wilt.
Ook kun je het effect laten veranderen door automation clips te maken. Probeer maar binnen het effect (of vsti/sample) automation clips te maken. (rechter muisknop, kijken of het kan).
Martullia    posted on 03-07-2012 12:18
Heb het geprobeerd maar om de een of andere reden lukt het me niet als bijvoorbeeld een flanger wil gebruiken op een patroon lukt het me alleen om hem op alles te krijgen en niet allen op dat eene patroon. Als de flanger naar bijvoorbeeld insert sleep dan hoor ik helemaal niks. Als ik een automated clip maak werkt het niet alleen voor dat een patroon maar voor de hele track. Weet iemand wat ik fout doe.
User edit by Martullia on 03-07-2012 @ 19:11:29 (100%)
Hardshort    posted on 03-07-2012 20:11
Je moet zorgen dat elk instrument een eigen mixer-channel heeft.
Dat kleine instellingen schermpje wat je bij elke instrument plugin hebt, rechtboven in instrument 1 dus naar kanaal 1 verwijzen en vanuit je mixer dus op kanaal 1 je effecten toevoegen en vervolgens een automation daarvoor tekenen.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Martullia    posted on 03-07-2012 20:39
1 member likes this  Bedankt is me nu gelukt Cool
User edit by Martullia on 03-07-2012 @ 20:41:15 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 4.697 days.
 Post CommentThat would be 156.6 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

151 Users online: 20 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 31.400
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.767.915