Gehoorschade / tinnitus (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sweebee    posted on 27-06-2012 20:21
Hallo mede muziek fanaten,

Ik heb nu al een tijdje tinnitus, lichte vorm dat ik hoor in stille ruimtes met slapen etc. Sindsdien ben ik gestopt met het draaien (draaide elke zaterdag). Heb eerste paar dagen slecht in me vel gezeten met slaap problemen etc. Het gaat nu gelukkig veel beter, het irriteert me niet echt meer maar het is niet weg.. zelfs meerdere piepen in me oren zelfs... maargoed waarom ik dit bericht wou plaatsen;

Wie van de mensen die regelmatig in discotheken draaien hebben hier last van tinnitus? ik vraag me dit af aangezien ik stage loop bij een licht/geluid bedrijf waarvan er 2 daarvan ook al hele ege tinnitus hebben en zelfs aan 1 kant zowat doof zijn.

What do you think about Gehoorschade / tinnitus ??

Vote :   

Estacy    posted on 01-07-2012 12:31
en daar zit de crux,

valt er meer geld te verdienen met schel geluid? dan is dat belangrijker dan het gehoor van je klanten
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 01-07-2012 13:09
Het geluid is alles behalve slecht, juist bizar goed zelfs. maar het geluids niveau is wel een paar tikjes te hard, zeker als je er 12 uur lang instaat.
djcanta    posted on 01-07-2012 14:49
geen last van maar ik moet zeggen dat sinds ik met Traktor draai en ook bijna zonder DJ-monitor dat 't beter gaat met m'n oren. Geen last meer van 'met een piep in je oren' thuis komen of wakker worden. Ik heb ook een aantal dingen aangepast waarvan ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat 't uberhaupt iets met m'n oren te maken heeft maar toch; ik ben ook gezonder gaan leven qua eetpatroon en beweging. Dus gezonder leven Happy, laughing

maar ik vind 't wel goed dat je 't aan kaart want ik denk dat vele DJ's de gehoorbeschadiging onderschatten.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 01-07-2012 22:18
Ja, als je lang erin staat is het altijd slecht. Maar in elk geval geen schel geluid is al wat.

Want dan zijn die eigenaars toch wel gek. Installeren ze vaak peperdure Dynacords en vergelijkbare of betere speakers. Als het alleen om geld gaat zijn er ook goedkopere die hard gaan en ook schel geluid kunnen afgeven. En dan heb je ook wat meer winst.

Maar eigenlijk is er ook een systeem om volume te regelen gedurende een feest. Je begint relagtief zacht en dan steeds luider naar het eind toe, omdat het oor went aan een bepaald volume. Dat is beter voor het publiek dan de speakers meteen op vol vermogen zetten.
Tic Toc
sweebee    posted on 02-07-2012 17:26
Afgelopen zaterdag een klus gehad op een dancefeest (Boulevard outdoor). We hadden als opstelling line array met 4 monitoren voor de djs met daaraan DJM800 4xcdj2000 en een yamaha M7. Alles goed afgesteld en klonk allemaal perfect tot dat de Bingo Players kwamen. Die hadden gewoon letterlijk de monitoren vol uit staan op een Lab10000! en dan 4 15 inch monitoren om je oren op 1 meter afstand.

verder doodleuk standje dubbelrood uitsturen op de djm waardoor het dus vervormd eruit kwam en het geluid heel slecht klonk op het terrein. De Bingo Players hadden de laatste set dus daarna gelijk alle spullen opruimen en moet je eens zien hoe de mengtafel stond (niks aan veranderd!)

Verder ook nog iemand met een deathwish:

Drumworks    posted on 02-07-2012 17:27
Pic doet het niet
The beats are still banging :)
Estacy    posted on 02-07-2012 17:35
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
sweebee    posted on 02-07-2012 17:39
aangepast
Winston    posted on 02-07-2012 20:49
Ligt in dit geval aan de DJ's.

Maar het publiek ging dus eindelijk los tijdens hun set; daarvoor niet, want de muziek was nog te zacht? (volgens de theorie van de clubeigenaars)
Tic Toc
sweebee    posted on 02-07-2012 22:08
Muziek harder zetten had geen zin omdat er een compressor op het kanaal van de djm800 zat
Winston    posted on 02-07-2012 22:17
Maar het geluid klonk toen vervormd en slechter, dus psychologisch harder. En dat laat mensen dus ophouden met praten en stimuleert tot dansen volgens de theorie. Heb je dat dan niet opgemerkt, vooral nu we een tijdje dit topic doen?
Tic Toc
User edit by Winston on 02-07-2012 @ 22:18:07 (21%)
sweebee    posted on 02-07-2012 22:24
Dat durf ik niet te zeggen maar een paar van de organisatie zaten wel te klagen dat het geluid slecht was.. Maarja draai je even de Mengtafel van de Dj naar beneden dan staat die 5 seconden later weer omhoog.

Daarnaast is het ook heel slecht voor de spralers die doodleuk blokgolven binnen krijgen.
Winston    posted on 02-07-2012 22:34
Die van de organisatie, zijn dan goede mensen. Cool

En van de andere kant zegt men ook wel van met domme en gekke mensen valt niet te redeneren.

Ik herinner me nog een topic over rookverbod in de clubs. Hangt echt van zoveel dingen af of een club / feest succesvol, ook financieel, wordt/is.

Ook bv. dat men happy hours doet met free shooters. Wat veel mensen niet weten is dat alcohol uitdroogt en dus ga je meer drinken om je dorst te lessen.

Ook zijn er clubs die speciaal mooie vrouwen gratis naar binnen halen, zodat er meer mannen komen. Die op hun beurt zichzelf moed indrinken om ze vlotjes te kunnen aan te spreken en drankjes voor die dames kopen.

Tic Toc
maartenw    posted on 02-07-2012 23:42
Poster: djcanta
geen last van maar ik moet zeggen dat sinds ik met Traktor draai en ook bijna zonder DJ-monitor dat 't beter gaat met m'n oren. Geen last meer van 'met een piep in je oren' thuis komen of wakker worden. Ik heb ook een aantal dingen aangepast waarvan ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat 't uberhaupt iets met m'n oren te maken heeft maar toch; ik ben ook gezonder gaan leven qua eetpatroon en beweging. Dus gezonder leven Happy, laughing

maar ik vind 't wel goed dat je 't aan kaart want ik denk dat vele DJ's de gehoorbeschadiging onderschatten.

Hoe kan het beter gaan met je oren als je gezonder gaat eten en meer gaat bewegen? Ben ik best benieuwd naar
Winston    posted on 06-07-2012 19:56
Occupational Hazard

Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.729 days.
 Post CommentThat would be 157.6 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

36 Users online: 6 Guests (30 Unknown)
Pages generated today : 22.151
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.751.482