Poster: jurgen_1994
Hallo,
Mijn vraag is eigelijk heel simpel, wat zijn de best nummer om te leren draaien.
Graag hoor ik niet meteen doe wat je leuk vind en de soort dat bij je past, maar juist dat het makkelijk is voor een beginnende DJ. Zodat die ook dingen kan uitvinden, want je kan wel beginnen met een plaat die mooi is maar meestal is dat te hoogbegrepen. Omdat er op de meeste forum's niks hierover te vinden is zou het makkelijk zijn als veel mensen reageren.
Dus zouden jullie wat Titels of links kunnen achterlaten of een tracklijst met muziek die gewoon makkelijk is waar de meeste DJ's mee op pad gaan om te draaien.
alvast bedankt
Poster: Tekhead
Beste nummers ? Makkelijkste nummers ? Dat is relatief, en voor iedereen verschillend. Toch is het zo dat je toch een bepaalde muziekstijl, een die jouw voorkeur heeft, gaat moeten gebruiken om te leren dj'n. Dj'n is meer dan alleen maar 2 tracks beatmatchen en makkelijk bestaat niet, veel, heel veel oefenen was, is, en zal altijd de boodschap zijn.
Zoek platen die een duidelijk hoorbare beat hebben, zo is het al wat makkelijker om beide platen gelijk te laten lopen, dit is de basis van het djingen, platen gelijk laten lopen. ik kan je adviseren om eens naar youtube te surfen, daar vind je massa's filmpjes met tutorials over dj'n.
Een tracklist ga je hier niet krijgen, omdat we van mening zijn dat je je eigen tracks moet zoeken, dat is nog een wezelijk onderdeel van het dj'n.
Poster: AdenFarleigh
D-Jesse, ik ben toch zeer nieuwschierig naar jouw mate van kennis van House, weinig text en bijna altijd 128 is natuurlijk volstrekte onzin.
De opbouw van House / Techno is vaak wel hetzelfde ingedeeld, wat het leren mixen eenvoudiger maakt. Kies nummers met niet teveel poespas; Minimal zou ik dan aanraden, of Techno (waar overigens veel minder zang in zit dan in House).
Een stevige kickdrum wil vaak wel helpen, zeker wanneer deze al in de intro en outro zit!
Succes & Veel plezier!
Poster: D-Jesse
ik zal je ooit mijn tracklist sturen, daar zit amper zang in. wel een beetje natuurlijk, maar neit helemaal van t begin naar het eind. ?in sommige tracks niks, in sommige een paar zinnen, noem maar op. maar ik ben slecht in eht indelen van genres dus kan zijn dat ik dirty house of electro house bedoel ofzo, whatever :P
Poster: DJADMIN
gelukkig heb ik je dan nog nooit live gehoord, dan val ik een beetje in slaap namelijk...of krijg ik oorpijn...een beetje vocaal mag wel
Poster: DJADMIN
Dan zou ik zeggen : 1 vocaal nummer, 1 instrumentaal nummer, 1 vocaal, 1 instrumentaal...om het toch nog afwisselend te houden
BR>
Te simpel
Voor woorden eigelijk... Moet dat vaker doen als ik op een feestje verl top 40 nrs moet draaien, gewoon Cloudbreaker na Usher... Schaam me dat ik daar niet op ben gekomen haha :p thx!
Poster: Gerdo
Dit moet je niet als een belediging zien maar D-Jesse je bent zelf ook pas net bezig met mixen dus let op wat je zegt. Want dat er in house weinig tot geen tekst/zang zit slaat helemaal nergens op, en dat het bijna altijd 128 bpm is ook niet waar.
ontopic: @ jurgen_1994
Wat al eerder gezegd is dat het niet uitmaakt of je nou met house of met een ander gengre leert mixen, het is niet even in een uurtje te leren. Je leert het door heel veel te oefenen. Kies een aantal nummers uit die een lange intro en outro hebben en ga oefenen, oefenen en oefenen. Dan ga je het vanzelf horen, wanneer een plaat sneller of langzamer moet.
Poster: Mr-
slam fm dance 30 even kijken? daar staan wel wat platen bij denk ik waar je vooruit mee kan.maar het is in ieder geval wel handig als je een (original club mix) (extended mix) hebt. dat geeft je iets meer ruimte en tijd om ze op elkaar te leggen.
tevens, wil ik niet veel zeggen D-Jesse hoor maar elk van deze artiensten heeft ook gewoon platen van met vocal. nu maakt het niet zo veel uit, maar pas wel op wat je zegt.
Ik zeg totaal niet dat er in house geen zang zit. maar er zijn een antal nr's die amper tot geen zang hebben, en volgens my zijn er tracks zoals van alvaro, hardwell, tiesto, sander van doorn, bassjackers ?etc 128 bpm en niet heel veel zang. ze hebben tracks met zang, maar ook zonder of met een beetje. en met tracks met een beetje vocal is het makkelijker te oefenen.
Tiesto op 128? Allemachtig.
Poster: qntr0l
Ja? Kijk maar naar de laatste tracks die meneer heeft uitgebracht. Allemaal 128 - 130 BPM.
De laatste paar ja, op zijn hele collectie is dat maar een klein deel. Waar die bekend mee is geworden ligt wel een stuk hoger.
Poster: FloRise
tracklisten delen DJ's niet altijd even graag. vooral niet bij de niet commerciele muziek omdat wij als DJ (ik tenminste) de sport er van maak om de eerste te zijn die dat nummer in die club draait. :P