tips bij het mixen (van een mixtape)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 24-06-2012 23:00
Hey,

Ik draai al een tijdje en het overlopen gaat me steeds beter af enzo. klinkt lekker, past goed bij elkaar, etc.

alleen nu komt mijn vraag; hoe maak je een suc6volle mix? ik heb gemerkt dat er veeeeel meer is dan een beetje overlopen en met je eq's spelen. Dit is een vraag om tips om mixes (live of mixtapes) spannender te maken. ik doe vooral house. tips heel erg welkom, tips naar tutors ook (met link of naam van het filmpje svp) en alle andere POSITIEVE dingen Happy, laughing

Zoals mensen al gemerkt hebben in m'n 1ste mixtape, daar gebeurt niet veel in Winking my eye

Mzzl!

What do you think about tips bij het mixen (van een mixtape) ??

Vote :   
PhonoGraaf    posted on 24-06-2012 23:07
Je trackkeuze speelt een belangrijke rol als je meer spanning wilt?cre?ren in je mix. Met rustige en misschien wat legere (minimale) tracks beginnen en dan opbouwen naar knallers, en dan eventueel weer afbouwen.
Je kunt met het tempo spelen door bijvoorbeeld met een lager tempo te beginnen dan te eindigen.
Effecten kun je gebruiken om op de korte termijn (in 1 track, of overgang tussen 2) meer spanning te te cre?ren of behouden.
Met samples kun je bijvoorbeeld een blaassound (white noise) door je mix gooien wanneer een track net is gedropt...
Zorg gewoon voor verassingen...
Het wil bijvoorbeeld ook wel eens werken om tracks niet precies op elkaar break of drop te laten starten, maar dit hangt van de tracks af die je met elkaar mixt.
D-Jesse    posted on 24-06-2012 23:12
Poster: PhonoGraaf
Je trackkeuze speelt een belangrijke rol als je meer spanning wilt?cre?ren in je mix. Met rustige en misschien wat legere (minimale) tracks beginnen en dan opbouwen naar knallers, en dan eventueel weer afbouwen.
Je kunt met het tempo spelen door bijvoorbeeld met een lager tempo te beginnen dan te eindigen.
Effecten kun je gebruiken om op de korte termijn (in 1 track, of overgang tussen 2) meer spanning te te cre?ren of behouden.
Met samples kun je bijvoorbeeld een blaassound (white noise) door je mix gooien wanneer een track net is gedropt...
Zorg gewoon voor verassingen...
Het wil bijvoorbeeld ook wel eens werken om tracks niet precies op elkaar break of drop te laten starten, maar dit hangt van de tracks af die je met elkaar mixt.

En hoe kom ik aan samples bij het live mixen, kan dat? want idd is wel handig een reverse of white noise er door heen te gooien. En klinkt het eigenlijk om bij een reverse van een ander liedje of bij een drop het andere nummer in te starten? want wat ik nu meestal doe is na 2 x 8 ?maten of 4 x 8 maten in de synth na de drop het volgend eliedje te laten instarten en dan te laten overlopen, ik doe heel weinig dus wat je zegt over break en drop instarten weet ik al niks van af? :$
FASA    posted on 24-06-2012 23:14
Er is een Engelse gast met heel veel goede tutorials over van alles en nog wat op YouTube. Ellaskins ofzoiets uit mijn hoofd. Kijk daar eens naar.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
mrmagix    posted on 24-06-2012 23:21
Dit bijvoorbeeld:

DJ Advise. Making a mix for a comp? Impress from the Word go

Heb je ineens het kanaal van de man waarover FASA het heeft Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
D-Jesse    posted on 24-06-2012 23:33
haha oke thx, en ik draai met hardware, daarmee kan ik ook t geluid van opnemen op mn pc. Worden mixtapes daar ook wel gemaakt met hardware of maak je een mixtape echt in een programmaatje en plak je t aan elkaar enz?
Artez    posted on 25-06-2012 00:17
Hey,

Ik heb toevallig ook youtube mixes online staan, misschien kan je er wat van leren.?http://www.youtube.com/watch?v=cIbwNQ8JyIw Deze mix heeft ook de tenminmix competition van ellaskins gewonnen ( eerste plaats), dus hij is goed in de smaak gevallen bij hem! Succes nog!
chef    posted on 25-06-2012 13:09
''tips bij het mixen (van een mixtape)'' haha moest wel lachen bij de titel. had ook niet gedacht dat je op een dj forum zou bedoelen dat je tips wou bij het mixen van je cake beslag!

staan trouwens goeie tips tussen. heb ik ook wat aan! thanks!
FASA    posted on 25-06-2012 13:33
Poster: D-Jesse
haha oke thx, en ik draai met hardware, daarmee kan ik ook t geluid van opnemen op mn pc. Worden mixtapes daar ook wel gemaakt met hardware of maak je een mixtape echt in een programmaatje en plak je t aan elkaar enz?

Als je nou gewoon op de link had geklikt zag je meteen een berg CDJ's oftewel hardware staan. Dan had je dus een stuk sneller antwoord op je vraag dan nu.
Gery    posted on 25-06-2012 14:05
eigenlijk maar ??n echt advies, be creative Happy, laughing
DJ - Producer
D-Jesse    posted on 25-06-2012 16:57
Poster: FASA
Als je nou gewoon op de link had geklikt zag je meteen een berg CDJ's oftewel hardware staan. Dan had je dus een stuk sneller antwoord op je vraag dan nu.

Ja maar mensen doen verschillende dingen he? kan toch dat hij met die hardware geen mixtape maakt ofzo maar een gewone live mix weetikveel
FASA    posted on 25-06-2012 18:26
80% van de tips voor een goede live mix gaan ook op voor een goede mixtape denk je niet? De bedoeling van een goede mixtape is toch juist dat ze jou gaan boeken voor een 'live' set daar?
Roov    posted on 25-06-2012 18:33
Poster: Gery
eigenlijk maar ??n echt advies, be creative Happy, laughing

Dit is ook eigenlijk het enige goede antwoord. Als je dingen gaat nadoen val je nog steeds niet op. Probeer wat ideeen op te doen en geef daar je eigen draai aan.
Larsz    posted on 25-06-2012 20:00
Tracklist goed voorbereiden en rekening houden met de opbouw en dan alles strak aan elkaar mixen (dus geen kop-staart mix).
D-Jesse    posted on 25-06-2012 21:06
ja dat snap ik allemaal enzo, maar ik bedoelde meer van, kunnen jullie mij meer technieken vertellen om te mixen, en niet alleen laten overlopen zoals ik t doe. ik bedoel misschien t andere nr instarten meteen na de drop van de ene, etc ik heb daar nl totaal geen idee vann
dance2mix    posted on 25-06-2012 23:15
ik denk toch dat het creatief zijn een deel van het dj'en is en daarvoor huurt iemand jou ook in, als wij dit je allemaal gaan vertellen heb je niks verassends meer te bieden. Dus aan de bak met die hersencellen en het lukt je vast wel!
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
dance2mix    posted on 25-06-2012 23:15

CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
User edit by dance2mix on 25-06-2012 @ 23:16:05 (100%)
D-Jesse    posted on 25-06-2012 23:25
Maar als ik nou een hint of tip krijg, kan ik misschien mijn creativiteit opwekken (a) haha oke ik ga t proberen. Misschien heb je wel gelijk. Heb nog niet echt wat anders geprobeerd wat ik nu kan. Thx. Heb jijzelf et helemaal zonder tips van andere gedaan? Maar voor de mensen die dit topic lezen: tips zijn nog steeds van harte welkom! :p
User edit by D-Jesse on 25-06-2012 @ 23:27:30 (35%)
mrmagix    posted on 25-06-2012 23:30
Je moet het wiel niet heruitvinden. De basis moet je leren en who cares dat dat van jezelf komt of dat iemand anders het je leert.

Wat er wordt bedoeld is dat je uiteindelijk je eigen stijl moet gaan ontwikkelen en daar moet de creativiteit in zitten. DJ'n is steeds hetzelfde. Gewoon 2 tracks in elkaar mixen en zo een naadloze set maken. De manier waarop je dat doet, moet zich distanti?ren van andere.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
FASA    posted on 25-06-2012 23:33
Luister veel Mixtapes, dan hoor je ook welke nummers bij elkaar passen en hoe andere dj's Het doen. Kijk welke dj's jij vet vind en waarom en probeer het dan nog origineler te doen.
D-Jesse    posted on 25-06-2012 23:37
Das een goeie tip, maar ik vind t moeilijk om erachter te komen of het echt alleen 2 of meerdere tracks door elkaar zijn of dat er dingen zijn toegevoegt zoals reverses...
Artez    posted on 26-06-2012 00:00
Dan kijk je naar de tracklist, en luister je de nummers eerst even apart.
Hef    posted on 26-06-2012 22:42
ik als luisteraar vind het geweldig om de intro van 1 liedje te horen en vervolgens de qlimax van een andere.
D-Jesse    posted on 26-06-2012 23:04
Mmm ik zal ff experimenteren Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.737 days.
 Post CommentThat would be 157.9 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

44 Users online: 11 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 8.436
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.700.338