Swedish House Mafia stopt ermee (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 24-06-2012 12:44
Vandaag besloten de 3 dj's achter de 'Swedish House Mafia' ermee te stoppen na hun laatste tour. Axwell, Steve Angello, Sebastian Ingrosso zullen na hun grote succes na tracks als 'One' individueel doorgaan denk ik.

Wat vinden jullie van hun beslissing? Een goede stap, of breken ze hun eigen succes op deze manier af?
Bron: http://www.swedishhousemafia.com/message/

Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 24-06-2012 @ 12:54:20 (2%)

What do you think about Swedish House Mafia stopt ermee ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 24-06-2012 12:52
Oke doei! Goeie stap!

Denk/hoop dat Axwell en Ingrosso nog wel succes zullen hebben!
unknown    posted on 24-06-2012 13:14
Poster: PhonoGraaf

Denk/hoop dat Axwell en Ingrosso nog wel succes zullen hebben!

idd maar ze hadden toch wel een paar goedenummers vond ik :D
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
Sebasz    posted on 24-06-2012 13:20
Vind het niet erg. Kan axwell tenminste weer fatsoenlijk aan zijn eigen tracks werken?Cool Die steve deed toch alleen maar mee als profiteur?Cool
PhonoGraaf    posted on 24-06-2012 13:36
Naar mijn smaak geen goede nummers, vind die van Axwell individueel veel beter!
Steve Angello is inderdaad een brallend stuk arrogantie die enkel aan het meeliften was op het succes van de anderen...
GiBBy    posted on 24-06-2012 13:43
Thoh, die hebben wel nog vette schijven gemaakt hoor..
de een had inderdaad meer inbreng dan de andere... maarjah das normaal toch?
CDJ-900/ DJM-900/ CDJ900/ RMX-1000
D-Jesse    posted on 24-06-2012 13:46
Vind eht wel jammer, tracks zoals greyhound en miami 2 ibiza vond ik wel vet.
PhonoGraaf    posted on 24-06-2012 13:59
Tja 'vette schijven' verschilt per persoon. Ik vind alles wat SHM heeft uitgebracht echt bijzonder kut, daar zat echt geen enkele muzikale diepgang meer in. Naar mijn idee te veel op de verkoop en bekendheid gericht.
'Greyhound' heeft een melodie die sowieso gefaked is van een track uit de 90's.
'One' was ik inderdaad na ??n keer al zat, dat zal de titel wel verklaren.
'Save the World' vond ik saai.
'Antidote' lijkt te veel op alle andere electro/house die uitgebracht word sinds Skrillex bekend is.
Alleen 'Leave the world behind' heeft nog wel wat, maar dat zal zijn omdat Laidback Luke ze een beetje heeft bijgedraaid!

Axwell himself maakt vooral house met disco invloeden, iets wat al lang niet meer de grote markt is.
Toch vind ik de nummers van Axwell veel meer diepte hebben, en ik kan gewoon een playlist aanzetten van hem op een rustige zondagmiddag. Een playlist van SHM doet me te veel denken aan die foute Cherso feestjes etc, en ik word gewoon gestoord van die veel te simpele, te veel gebruikte deuntjes!
User edit by PhonoGraaf on 24-06-2012 @ 15:38:33 (15%)
Luxx    posted on 24-06-2012 14:36
Ik hoop dat de tijd van de saaie progressieve deuntjes met hun mee sterft
www.mothermusic.nl
FASA    posted on 24-06-2012 15:52
En toch vind ik hun dj sets altijd wel echt een goed feestje! Ondanks dat het muzikaal inderdaad weinig voorsteld.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Thias    posted on 24-06-2012 16:55

U bent mijn held voor vandaag?Cool

A dj with mixed feelings
User edit by Thias on 24-06-2012 @ 16:57:00 (14%)
D-Jesse    posted on 24-06-2012 18:53
Tja 'vette schijven' verschilt per persoon. Ik vind alles wat SHM heeft uitgebracht echt bijzonder kut, daar zat echt geen enkele muzikale diepgang meer in. Naar mijn idee te veel op de verkoop en bekendheid gericht.
'Greyhound' heeft een melodie die sowieso gefaked is van een track uit de 90's.
'Save the World' vond ik saai.
'Antidote' lijkt te veel op alle andere electro/house die uitgebracht word sinds Skrillex bekend is.
Alleen 'Leave the world behind' heeft nog wel wat, maar dat zal zijn omdat Laidback Luke ze een beetje heeft bijgedraaid!

Axwell himself maakt vooral house met disco invloeden, iets wat al lang niet meer de grote markt is.
Toch vind ik de nummers van Axwell veel meer diepte hebben, en ik kan gewoon een playlist aanzetten van hem op een rustige zondagmiddag. Een playlist van SHM doet me te veel denken aan die foute Cherso feestjes etc, en ik word gewoon gestoord van die veel te simpele, te veel gebruikte deuntjes!

I totally agree met jouw Axwell verhaal, hijzelf maakt betere tracks. En over het eerste deel van je verhaal; ?meningen verschille Happy, laughing

Poster:Luxx Ik hoop dat de tijd van de saaie progressieve deuntjes met hun mee sterft

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind dat er de laatste tijd iets teveel progressive house word gemaakt, wat ikzelf inderdaad ook saai vind. (niet haten, gewoon een mening Winking my eye ) Let's go back to the (dirty)house enzo. Dat vond ik trouwens ook een minpuntje aan de Army of Bastards tape van Vato Gonzalez; veel te progressive (wat ie zelf ook opmerkte na de inzendingen van tracks)
User edit by D-Jesse on 24-06-2012 @ 18:54:10 (2%)
Limb-Girdle    posted on 24-06-2012 19:03
Persoonlijk heb ik er ook niet echt moeite mee dat de gasten uit elkaar gaan. Vond de sounds van Axwell erg fijn voordat zij een collab gingen maken.
Where the music meets the deejay!
Estacy    posted on 24-06-2012 19:06

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 24-06-2012 @ 19:07:25 (95%)
mrmagix    posted on 24-06-2012 20:05
Ze gingen voor het commerci?le, het grootste publiek. Logisch toch? Van dat select groepje lovers van een bepaalde stijl word je niet rijk hoor Winking my eye.

Geen ramp dat ze eruit gaan, wel spijtig voor de all-round dj's. Hun tracks worden echt wel veel gevraagd.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
PhonoGraaf    posted on 24-06-2012 20:11
Poster: mrmagix
Ze gingen voor het commerci?le, het grootste publiek. Logisch toch? Van dat select groepje lovers van een bepaalde stijl word je niet rijk hoor Winking my eye.

Geen ramp dat ze eruit gaan, wel spijtig voor de all-round dj's. Hun tracks worden echt wel veel gevraagd.

Logisch vind ik het niet, ik maak liever muziek waar ik al mijn liefde en gedachtes in stop dan muziek die bedoeld is om te verkopen. Helaas was dat bij SHM dus wel het geval, maar gelukkig hebben ze er hun doel mee behaald, enkel geld verdienen en gigs scoren.?
Zeker geen ramp dit, want er komt wel weer een volgende groep of enkeling die deze muziek maakt. Dat gebeurd namelijk al...
Unidentified    posted on 24-06-2012 20:37
Ook ik vind dit helemaal niet erg, die Angello en Inrgosso vind ik toch maar arrogante, aanstellerige zakken die te lui zijn om live te mixen. Axwell wens ik verder wel nog succes omdat hij als enige nog wat normaal bleef en niet langs zijn schoenen ging lopen, wat duidelijk te zien was om hun dvd
Michielvdbroeck    posted on 24-06-2012 20:55
Ik vind het een spijtige zaak, maar, ik kan deze jongens echt wel begrijpen. Ik zou de agenda dat die hebben niet willen hebben hoor, en zoals al gezegd werd, Angello en Ingrosso konden soms heel arrogant zijn. Axwell is ook de beste van de 3, maar komt het minst in de belangstelling.. Hij blijft met zijn voeten op de grond.
http://www.facebook.com/Michielvdbroeck
Gerdo    posted on 24-06-2012 21:13
Het maakt me niks uit, in het begin was het leuk. Maar later werd het voor mij minder. Axwell produceerd lekker, en krijgt nu ook meer ruimte om dat te gaan doen.
mrmagix    posted on 24-06-2012 22:15
Logisch vind ik het niet, ik maak liever muziek waar ik al mijn liefde en gedachtes in stop dan muziek die bedoeld is om te verkopen. Helaas was dat bij SHM dus wel het geval, maar gelukkig hebben ze er hun doel mee behaald, enkel geld verdienen en gigs scoren.

Jij maakt liever de muziek die je zelf graag hoort etc... maar als je moet leven van de muziek dat je maakt, moet je keuzes maken. En als dat zegt dat je commerci?ler moet gaan, dan is dat zo. Logisch toch? Of is het logischer afstand te doen van je beroemdheid ?n geld, en ander werk te gaan zoeken omdat je er met muziek alleen niet komt?

En eerlijk, ga bij iedereen rondvragen wat zij van SHM vinden en 8/10 gaat zeggen dat ze gewoon top zijn.
Het zijn wij die verder luisteren dan de hype waar iedereen in mee gaat. Wij horen op welke manier ze zalen vullen en hoe hun muziek is opgebouwd. Dat zien we ook in clubs, een dj met heel veel techniek of een dj met een super platen keuze. Ze zijn gelijkwaardig, al is het voor ons 'niet eerlijk'.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Martullia    posted on 24-06-2012 22:24
Gelukkig naar mijn mening hebben ze na one geen vette track meer gemaakt vond ze voor het succes van die track zowiezo beter, en minder commercieel. Miami to ibiza bijvoorbeeld heeft niks met house te maken dat is gewoon pop muziek.
Vinnyo    posted on 24-06-2012 23:31
Logisch vind ik het niet, ik maak liever muziek waar ik al mijn liefde en gedachtes in stop dan muziek die bedoeld is om te verkopen. Helaas was dat bij SHM dus wel het geval, maar gelukkig hebben ze er hun doel mee behaald, enkel geld verdienen en gigs scoren.

Dan weten we iig wel dat jij met deze instelling nooit de top zult halen..?Cool
Drumworks    posted on 25-06-2012 00:49
Gelukkig stoppen ze, eindelijk
The beats are still banging :)
PhonoGraaf    posted on 25-06-2012 01:24
Poster:?mrmagix
Jij maakt liever de muziek die je zelf graag hoort etc... maar als je moet leven van de muziek dat je maakt, moet je keuzes maken. En als dat zegt dat je commerci?ler moet gaan, dan is dat zo. Logisch toch? Of is het logischer afstand te doen van je beroemdheid ?n geld, en ander werk te gaan zoeken omdat je er met muziek alleen niet komt?

Gelukkig luister ik graag naar heel veel soorten muziek. Ik ben de laatste tijd bezig met alles wat met techno te maken heeft, en durf daar zelfs een beetje dubstep, acid of electro door heen te gooien. Ik heb inderdaad het geluk dat ik niet hoef te leven van het draaien/producen. Maar Angello, Ingrosso en Axwell konden al leven van wat ze verdienden, het moest blijkbaar alleen meer. So be it, die vrijheid hebben ze. Maar dat neemt niet weg dat ik het echt irritantie kutmuziek vond en de insteek waarmee het gemaakt werd ook niet kan waarderen.

En eerlijk, ga bij iedereen rondvragen wat zij van SHM vinden en 8/10 gaat zeggen dat ze gewoon top zijn.

Ja dat weet ik, de commerci?le instelling van SHM heeft ook gewerkt. Het is gewoon top40 muziek...

Poster: Vinnyo
Dan weten we iig wel dat jij met deze instelling nooit de top zult halen..?Cool

Ik hoef de top niet te halen... Maar weet wat je zegt Vinnyo! Er zijn genoeg dj's en producers groot geworden omdat ze enkel en alleen liefde hadden voor de muziek, die iets anders durfden te doen dan de rest.
Richie Hawtin werd ooit gehaat omdat hij sneller groeide dan mede-dj's uit Detroit, en waarom groeide hij sneller? Omdat zijn platenkeuze totaal anders was dan de andere dj's. Zijn eerst grote producties (vinylseries) waren zo alternatief en minimal voor zijn tijd dat hij en zijn alter-ego Plastikman ontzettend snel groeide. En zie hem nu voor het resultaat. Genoeg underground dj's en producers die hetzelfde hebben bereikt.
SHM heeft enkel meegelift op bestaande stromingen binnen de pop-scene, iets wat ik nooit zou willen.
Tekhead    posted on 25-06-2012 01:33
Ze stoppen op hun hoogtepunt, n daar gaan ze individueel nog jaren van profiteren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Drumworks    posted on 25-06-2012 01:34
@ PhonoGraaf: Ik ben het compleet eens met al jouw antwoorden! ik denk er zo volkomen over! om nog even treug te komen op djs die op eigen kracht de top hebben weten te bereiken: Zo hoorde ik pas van Roog in een interview dat hij ook zo over de commerciele dj's dacht net zoals jij en ik. En hij zei ook dat hij lekker zijn eigen ding bleef doen... wat heb ik respect voor die manCool
The beats are still banging :)

225 Users online: 114 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 81.762
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.799