Poster:?mrmagix
Jij maakt liever de muziek die je zelf graag hoort etc... maar als je moet leven van de muziek dat je maakt, moet je keuzes maken. En als dat zegt dat je commerci?ler moet gaan, dan is dat zo. Logisch toch? Of is het logischer afstand te doen van je beroemdheid ?n geld, en ander werk te gaan zoeken omdat je er met muziek alleen niet komt?
Gelukkig luister ik graag naar heel veel soorten muziek. Ik ben de laatste tijd bezig met
alles wat met techno te maken heeft, en durf daar zelfs een beetje dubstep, acid of electro door heen te gooien. Ik heb inderdaad het geluk dat ik niet hoef te leven van het draaien/producen. Maar Angello, Ingrosso en Axwell konden al leven van wat ze verdienden, het moest blijkbaar alleen meer. So be it, die vrijheid hebben ze. Maar dat neemt niet weg dat ik het echt irritantie kutmuziek vond en de insteek waarmee het gemaakt werd ook niet kan waarderen.
En eerlijk, ga bij iedereen rondvragen wat zij van SHM vinden en 8/10 gaat zeggen dat ze gewoon top zijn.
Ja dat weet ik, de commerci?le instelling van SHM heeft ook gewerkt. Het is gewoon top40 muziek...
Poster: Vinnyo
Dan weten we iig wel dat jij met deze instelling nooit de top zult halen..?
Ik hoef de top niet te halen... Maar weet wat je zegt Vinnyo! Er zijn genoeg dj's en producers groot geworden omdat ze enkel en alleen liefde hadden voor de muziek, die iets anders durfden te doen dan de rest.
Richie Hawtin werd ooit gehaat omdat hij sneller groeide dan mede-dj's uit Detroit, en waarom groeide hij sneller? Omdat zijn platenkeuze totaal anders was dan de andere dj's. Zijn eerst grote producties (vinylseries) waren zo alternatief en minimal voor zijn tijd dat hij en zijn alter-ego Plastikman ontzettend snel groeide. En zie hem nu voor het resultaat. Genoeg underground dj's en producers die hetzelfde hebben bereikt.
SHM heeft enkel meegelift op bestaande stromingen binnen de pop-scene, iets wat ik nooit zou willen.