Introducing: FlacoMarshal
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FlacoMarshal    posted on 23-06-2012 12:48
Beste forumleden,

Sinds 21-11-2010 ben ik al lid, maar tot nu toe las ik alleen maar mee.
Nu stel ik mij toch maar eens even voor.

Mijn interrese begon al best vroeg, toen ik iets van 8 jaar was ofzo. Maar meer in de vorm van een 'drive-in show', die ik had toen ik op de basisschool zat, waarmee ik dan draaide op kinderfeestjes en klassenfeesten.
Het 'DJ' deel komt meer door 2 neven van mij, denk ik. Zij waren allebei DJ en ik vond dat altijd erg interessant.

Toen ik wat ouder was had ik wel plannen om de drive-in show wat professioneler te maken, maar dat uiteindelijk toch niet gedaan.
Wel heb ik daarna een tijdje gewerkt bij een groot licht-en geluidsbedrijf, wat ik erg leuk vond.
Verder heb ik af en toe weleens wat Ableton gespeeld voor de lol.

Nu ben ik 20 jaar en het jeukt eigenlijk alweer bijna twee jaar. Maar puur echt draaien heb ik eigenlijk nooit echt gedaan. Dus ik wil bij de basis beginnen.
Nu ben ik van plan om binnenkort twee CDJ's aan te schaffen. Ik heb verder nog een Numark mixer staan, die ik dan later kan vervangen en ik heb een tijde geleden een Sennheiser HD 25-1 II gekocht.

Maar ik zat te denken; ik kan ook nog verder terug gaan naar de 'basis', en daarnaast nog ??n of twee Technics draaitafels kopen.?Zijn natuurlijk sowieso gave dingen die ook ooit nog een keer wil kopen, maar leer ik de basis dan ook beter en beatmatchen op gehoor?
Ik zou dan met vinyl willen draaien (niet timecode ofzo), kan ik dan de basis wel leren met een handjevol platen, want anders wordt het wel een erg dure grap zo in ??n keer bij elklaar.
Of moet ik met die draaitafels gewoon nog maar even wachten?

Groeten,

FlacoMarshal

What do you think about Introducing: FlacoMarshal ??

Vote :   

Gerdo    posted on 23-06-2012 13:14
Welkom! Het beatmatchen op gehoor leer je alleen door veel te oefenen, je hoeft hier niet speciaal draaitafels voor te kopen. Wat voor CDJ ga je kopen? Succes met oefenen!
FlacoMarshal    posted on 23-06-2012 13:34
Dankjewel. Happy, laughing
Oke prima, dan komen die draaitafels later nog wel een keer!
Ben van plan de CDJ-900 te kopen. Is een beetje duur om mee te beginnen misschien, maar als ik dan toch aardig wat geld uit ga geven, dan wil ik ook gelijk iets goed hebben, haha. En daar kan ik dan wel gelijk een tijd mee vooruit. :p
Gerdo    posted on 23-06-2012 14:13
Geen dank! Met de CDJ 900's kun je zeker een tijd mee vooruit! Ik vind het fijne spelers.
Winston    posted on 23-06-2012 14:14
Mooie intro. Ik herken iets van mezelf toen ik pas begon. In dit geval vindt ik het beter geen advies te geven, zodat je meer kunt genieten van alles wat komt bijkijken.
Welkom op DJResource.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.838 days.
 Post CommentThat would be 161.3 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

316 Users online: 128 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 44.603
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.316.383