Traktor scratch met djm900 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

TORSKY    posted on 22-06-2012 16:59
hello allemaal

Altijd als ik ga draaien gebruik ik traktor scratch duo (met audio 6).
Volgende week sta ik enkele keren achter een djm900 (met een drietal cdj2000's). Ik vroeg me af of ik makkelijk zonder mijn audio 6 zou kunnen werken door die traktor licentie, waardoor het overnemen van andere dj's wat vlotter en minder stressy kabels versteken enzo zou zijn.

Ik heb al een software gedownload: 'instelfunctie djm900nexus'. Moet ik nog iets downloaden van software of instellen ofzo?

Is het daarnaast mogelijk om de instellingen van mijn audio 6 te behouden, moest er iets mislopen, dat ik daarop kan terugvallen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
graag tips en info, thx

What do you think about Traktor scratch met djm900 ??

Vote :   1 member likes this  

Winston    posted on 22-06-2012 17:47
Mijn ervaring is dat het stressier is als je instellingen niet werken, dan kabels pluggen.

Je kunt je beter voorbereiden door blindelings de kabels razendsnel te kunnen wisselen.

De DJM heeft waarschijnlijk Aux op de kanalen, dus hoef je zelfs niet steeds de DJM op te tillen en een CDJ los te koppelen.
En als je voor het feest begint al de kabels aan de DJM kant hebt ingeplugd, hoef je alleen maar de input selector te switchen.

Er schijnt ook een oplossing te bestaan om maar met 1 plug al je kabels te hebben gekoppeld.
Tic Toc
TORSKY    posted on 22-06-2012 17:50
Bedankt voor je tips/ervaring, winston

Poster: Winston
Er schijnt ook een oplossing te bestaan om maar met 1 plug al je kabels te hebben gekoppeld.

die oplossing waarover je het hebt is denk ik net waarover dit topic gaat?

grtz
Winston    posted on 22-06-2012 18:05
Nee, er was echt een topic op DJR. Of gewoon in het Korte Kleine Vragen Topic. Misschien dat iemand anders het weet.

Zo heb ik wel een klein beetje het gevoel dat we langs elkaar praten.

Ik bedoel gewoon dat je met je Audio 6 werkt en de CDJ's links laat liggen. Want de Audio 6 werkt goed met je laptop.

Maar er kunnen natuurlijk praktische problemen overblijven z.a. ruimtegebrek.
Tic Toc
TORSKY    posted on 22-06-2012 18:15
vreemd, ik denk dat je zowiezo niet zonder je cdj's kan? of je hebt een controller nodig... niet? of versta ik je weer verkeerd?

ruimtegebrek met extra materiaal is idd soms vervelend

voor mij lijkt het gewoon makkelijker, toekomen op t podium, cd's erin, 1 usb-kabel van djm naar pc en gaan Happy, laughing

als iemand het topic terug kan vinden waarover winston het heeft? laat maar komen!

groeten
User edit by TORSKY on 22-06-2012 @ 18:16:09 (4%)
Winston    posted on 22-06-2012 18:26
Mijn fout. Ik bedoel de geluidskaart van de DJM natuurlijk.

Maar ik realiseer me dat als je voor het feest begint de Audio 6 koppelt aan de CDJ-2000s en de DJM, je net zo goed de instellingen kan doen. dus eigenlijk heb ik je niet echt geholpen. Cool

Alleen is het wel riskant, want wat als het nou niet lukt?
Tic Toc
Dolivieira    posted on 22-06-2012 18:26
Volgens mij kan je gewoon je Laptop in de USB aansluiting linksboven in de hoek aansluiten. Je sectors naar USB. Zorgen dat je uitgangen in traktor juist staan. Timecode Cd's in je CDJs,?en draaien maar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 22-06-2012 18:46
CDJ werkt zonder time code als je de MIDI instellingen goed hebt weten te krijgen tenminste. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 22-06-2012 @ 18:47:07 (6%)
TORSKY    posted on 22-06-2012 18:47
Doliveira, dat is net wat ik bedoel Winking my eye

blijkbaar is mijn uitleg niet zo erg duidelijk, waarvoor mijn excuses (a)

idd riskant, vandaar mijn vraag, maar ik denk dat ik eens ga vragen om zowiezo vooraf te mogen uitproberen.
Winston    posted on 22-06-2012 18:49
En dan nog je vraag over instellingen terug. Ik kan me niet herinneren dat je die kunt bewaren en met een druk op de knop weer kan veranderen.

Alles moet stuk voor stuk weer in orde worden gemaakt. Maar het aantal handelingen valt wel mee.

Maak dus om het onthouden te vergemakkelijken wat screenshots van de huidige instellingen vensters.
Tic Toc
TORSKY    posted on 22-06-2012 18:52
bedankt voor je tips, screenshots nemen is goed idee, zal ik doen!
Unidentified    posted on 22-06-2012 20:46
1 member likes this  Ik denk dat ik een oplossing heb?Cool
1) voor het begin van je feest verbind je de CDJ's met de audio 6 zoals je dat doet voor het begin van je set (cdjs naar audio6, uitgangen Audio6 naar de mixer)
2) tijdens de sets van je voorganger hang je de audio 6 gewoon aan de netspanning dmv de bijgeleverde kabel (aan de laptop gaat ook, zelfs als deze in stand by staat, zolang de audio6 maar stroom krijgt)
3) door deze stroom is de audio6 ingeschakeld en staat deze op Direct Thru, dus kan de voorganger gewoon met cd's draaien, terwijl jij aan het begin van je set gewoon je timecode cd's moet insteken en Traktor moet opstarten
Succes!
Winston    posted on 22-06-2012 20:56
Dat moet werken ja en dat is eenvoudig te doen.
Tic Toc
TORSKY    posted on 22-06-2012 22:34
dat moet lukken behalve als mijn voorgangers of de personen na mij ook met timecode werken (en hier werken de meeste met serato dusja...)

volgende week draai ik na beat&bang, die werken met synths, samplers en nog heel wat anders, dus die hebben de volledige mixer nodig en die halen alles eraf dat ze niet nodig hebben.

voor de dag ervoor moet dat misschien wel lukken, bedankt voor te tip
TORSKY    posted on 22-06-2012 23:11
mag ik dus besluiten dat het echt niet betrouwbaar is om de ingebouwde soundcard van de djm te gebruiken? want het lijkt me echt wel gemakkelijk...

ik denk dat ik de namiddag ervoor toch eens ga proberen, gaat het perfect, dan doe ik het toch, bij de minste onregelmatigheid gebruik ik toch mijn audio6.
Ywe    posted on 22-06-2012 23:24
Ik krijg vrijdag deze situatie ook. Ik weet nu nog niet wat voor apparatuur er staan, maar omdat het de Pioneer DJ truck is (tenminste is mij verteld) lijkt mij dat er nieuwste serie staat (2000-900-2000)

Ik heb flink wat keuzes aan draaiopties, en nu weet ik niet wat voor mij makkelijkste is:

-SD kaart (plug/play, maar lastig platen zoeken, link kabel mocht die er niet zijn neem ik zelf mee)
-NETWERK (nog nooit geprobeerd, wel makkelijk met rekordbox, maar moet er wel een netwerk switch staan!)
-Timecode met AUDIO8 (veel aansluitwerk, veel sjouw werk)
-Timecode met DJM900 (veel makkelijker, laptop, kabel & cd's mee und klaar!)

aangezien het de TT nacht is en ik direct daarna flink de stad in ga wil ik zo min mogelijk mee (dus zou SD ideaal zijn)
maar als er dus geen CDJ2000 staan dan ben ik fucked! CD's branden word m niet. Begin ik niet meer aan!

Lastig, maar kom er wel uit.

Anyways, wat is er nou precies nodig voor draaien met netwerk (CAT5) of voor timecode met DJM?
TORSKY    posted on 22-06-2012 23:32
draaien met timecode met djm heb je gewoon je usb-kabel nodig (die van je audio6 moet perfect werken), en dan een kleine software downloaden van pio
edit: natuurlijk ook je cd's of je timecode-vinyls (was ik vergeten Happy, laughing )

netwerk heb ik totaal geen ervaring mee...

sd en usb enzo is voor mij geen optie, in belgi? mag je enkel draaien met de computer waarmee je de muziek hebt aangekocht, of de originele cd's

als je cd's wil branden of met stick of sd ofzo, moet je een dj licentie kopen, en dat kost een paar honderden euro's...

ook werk ik het liefst met traktor, heb ik meer overzicht over mn songs.
User edit by TORSKY on 23-06-2012 @ 08:16:24 (14%)
nicos4    posted on 23-06-2012 13:17
Traktor op je pc, 3 usb kabels 2 voor de cdj naar je pc, 1 usb kabel voor de djm naar de pc,
nui kan je gewoon je cdj als controller gebruiken in traktor , werkt hier tenminste.
TORSKY    posted on 23-06-2012 13:43
is idd ook een mogelijkheid, maar is dat niet NOG riskanter qua instellingen?
Winston    posted on 23-06-2012 14:11
Enigste is vooraf proberen. Je hebt dus nog een week de tijd om een DJM-900 te vinden en uit te testen hoe het werkt met je audio 6 en je mac book. Maak daar ook screenshots van en onthou dat zodat je snel de instellingen kunt veranderen.
Tic Toc
TORSKY    posted on 23-06-2012 14:16
jap zal in de namiddag ervoor eens gaan testen en dan zie ik wel Winking my eye
TORSKY    posted on 23-06-2012 14:27
oja, en trouwens, 3 usb-kabels, hindert het dan niet dat dat via een usbhub moet gebeuren? heb maar 2usb-uitgangen :p
Dolivieira    posted on 24-06-2012 09:21
Nou ik zou voor mijn optie gaan. Kan je niet vroeger komen op het feest als er nog niemand is en geluid alles instellen? En je instelling gelijk opslaan. Dan kan het niet meer fout gaan ook.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
TORSKY    posted on 24-06-2012 11:06
jap dolivieira, dat ben ik van plan, de andere opties hou ik in mn achterhoofd voor als het die namiddag niet lukt Winking my eye
nicos4    posted on 24-06-2012 13:51
Weet niet of het gaat werken met een HUB, heb het hier niet geprobeerd.
En instellen , ik heb niets ingesteld en het werkt gewoon.

En je kunt hier wel komen proberen , als je wat wilt reizenCool
TORSKY    posted on 24-06-2012 14:15
moet je geen drivers hebben voor cdj2000 ja toch? ik lees op internet over mappings die niet lukken voor het jogwheel enzo,...

haha graag, is heel vriendelijk, maar 300km heen en 300km terug zie ik toch niet zitten voor een halfuurtje proberen ^^

143 Users online: 19 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 37.437
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.710.389