Netsky Stabs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 15-06-2012 22:58
Heeft er iemand een idee hoe Netsky zijn stabs maakt in de intro van Give & Take? ?En hoe maakt hij zijn main lead dat vanaf 0:50 begint in dit filmpje?https://www.youtube.com/watch?v=uiB3LMdWpjQ

What do you think about Netsky Stabs ??

Vote :   

FASA    posted on 16-06-2012 01:18
Ik weet dat netsky alles doet in ableton en heb laatst ergens gelezen welke VSTs hij gebruikt. Geen idee meer waar maar met een beetje Googlen zou je het moeten kunnen vinden.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
User edit by FASA on 16-06-2012 @ 01:18:54 (2%)
freezz    posted on 16-06-2012 10:37
ja maar die stab uit give & take denk ik dat hij heeft gesampled van een oude disco of rave plaat
MichaelMiller    posted on 16-06-2012 11:47
Goed topic! Zou wel meer willen zien dat er zo'n productietechnische vragen worden gesteld. Ben alleen bang dat er hier niet zoveel je kunnen helpen. Ik weet dit zelf ook niet, en ben wel benieuwd! Is er niet een FM-In the studio with met Netsky ofzo?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
tek-zotic    posted on 16-06-2012 11:54
haha toeval wil dat ik eens aan het experimenteren ben met drum & bass en hier een remix van te maken :p
TheMole    posted on 16-06-2012 12:38
Ik weet niet of ik hier andere sites mag vermelden maar misschien kunnen ze u op Synthforum wel helpen. Of kunt ge samples vinden in andere sample packs van Hospital records.
MrQreeny    posted on 16-06-2012 15:03
Maakt in principe niet zoveel uit welke vst die gebruikt, je kunt alles toch zelf maken zolang je maar een paar osc's hebt... Alleen bij bijv. Nexus (en dat soort vst's zonder osc's dus) zijn vaak gecompliceerde presets waarvoor je wel wat ervaring nodig hebt. Deze is op zich wel te doen denk ik...

Wat ik er op het eerste gehoor eruit haal is:
- Waveform bestaat uit gedetune-de saw als belangrijkste osc.
- Er zit een schommeling in de pitch, wat wijst op een LFO op de pitch.. Er lijkt daarnaast ook nog een enveloppe op in te werken...
- Kleine reverb

Ik zal wel even kijken of ik een benadering kan maken Winking my eye met sylenth werk ik het meest dus hoop dat je dat hebt...
'Music is the universal language of mankind...'
freezz    posted on 16-06-2012 15:06
heb het gevonden: voor zijn oudere liedjes zoals daydreaming gebruikt hij sylenth1, ook een redelijk simpele bass als je ernaar luistert Happy, laughing ?De stabs vind ik nog steeds niets van terug dus ik zal eens rondhoren op synthforum!

Spijtig genoeg is er geen in the studio with, maar ik weet wel dat Sonic Academy een How To Make Liquid DnB heeft klaarstaan voor het publiek. ?Na hun een mail te sturen is het vooral in de richting van Netsky-style dnb!
MrQreeny    posted on 16-06-2012 16:03
Eventjes snel wat gemaakt op gevoel/gehoor:

http://soundcloud.com/hearthouse/netskystab2/s-VhxtD?

Voor een preset moet je in de beschrijving kijken!
'Music is the universal language of mankind...'
Danil    posted on 16-06-2012 16:09
Poster: MrQreeny
Eventjes snel wat gemaakt op gevoel/gehoor:

http://soundcloud.com/hearthouse/netskystab2/s-VhxtD?

Voor een preset moet je in de beschrijving kijken!

Nice rework!
heb het ook even geprobeerd en reFX Vanguard is ook een goede plugins voor electro, synth basses, plucks,...
freezz    posted on 16-06-2012 16:53
ik heb sylenth zeker Happy, laughing ?nice gemaakt trouwens

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 131 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 71.186
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.223