goeie budget Beginner set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SpenQ    posted on 14-06-2012 04:04
Hallo,

Ik ben op dit aan het chillen met 2 vrienden van me, eentje drumt vrij goed en de ander gaat volgend jaar een licht/geluid opleiding doen, en wil gaan producen.

Ik ben zelf al een tijd ge?nteresseerd in mixen van muziek en ik heb ook wel vaker op een feestje de muziek gedraaid en loop welleens wat te kloten met een maatje die thuis een draaitafel heeft. Verder niet veel bijzonders.

Nou is ons idee om samen met nog een andere vriend van ons, die veel rapt en dat ook best leuk doet, een studiotje te maken bij mij in de kelder. Dus: 1 drummer die beats kan maken, 1 producer die met FruityLoops kan werken en iemand die daarbij rapt. Ik wil dan de beats gaan mixen en er toffe shit uit kunnen halen Winking my eye

Nou heb ik op dit moment geen set of iets, maar dit wil ik dus gaan kopen.
Nou komt mijn vraag:
Wat is een goeie beginners set met een laag budget. Ik ben dus op zoek naar 2 cd spelers die ook mp3 kunnen afspelen en het liefst ook SD'tjes. Dan zoek ik daar ook nog een leuke mixer bij zodat ik er mee leer werken om later betere gear te kopen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer Winking my eye
Pioneer is natuurlijk super kwaliteit, maar daar betaal je ook wel voor. Bij veel budget gear zie ik staan dat het vaak crap is, wat je na een aantal maanden kan weg gooien. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dus ik dacht ik vraag het hier.

Mijn budget ligt tussen de 300 en 500 euro ongeveer. Iets duurder kan ook, als dat echt de moeite waard is!

Ik hoor graag jullie idee'en!
Licence to chill!

What do you think about goeie budget Beginner set ??

Vote :   

youngbeatsz    posted on 14-06-2012 07:01
persoonlijk denk ik dat je voor jouw budget heel weinig vindt dat geen 'crap' is. tenzij je tweedehands zoekt.. maar dan nog denk ik dat het 'krap' wordt.. beter eerst wat langer doorsparen

edit: ik begrijp wel niet hoe je beats wil gaan maken op 2 cdspelers en een mixer.. je spreekt over je plan om te producen, maar wil hiervoor een djset aankopen?
User edit by youngbeatsz on 14-06-2012 @ 07:04:05 (87%)
Gerdo    posted on 14-06-2012 11:41
Voor wat je allemaal wilt is je budget echt te krap. Ik zou nog even doorsparen als ik jou was.
SpenQ    posted on 14-06-2012 13:02
Watvoor budget zou ik dan nodig hebben? En welke set raden jullie aan? Ik vind pioneer echt heel vet, maar ook aardig prijzig. Zijn er goedkopere alternatieven die wel gewoon goed zijn?
Licence to chill!
youngbeatsz    posted on 14-06-2012 13:14
heel veel zelfs,?

reloop, synq, denon, gemini, jb systems, numark, american audio, stanton..

ikzelf heb ervaring met synq, denon en numark, oja en jb systems.
synq heb ik zelf, topklasse!
denon staat gekend voor z'n degelijke kwaliteit, en als ik me niet vergis verkiezen ze in amerika, denon boven pioneer
numark had ik m'n eerste set van, 10 dagen en weg gedaan, was er niet tevreden van, na verloop van tijd wel eens op die ndx 800s gedraaid, lekkere dingetjes, draaien ook heel soepel
en jb systems, is tamelijk cheap, maar oerdegelijk.
youngbeatsz    posted on 14-06-2012 13:15
en een budget van zo een 700-1000 euro, voor een goede tweedehands set, en dan kom je zelf in de buurt voor pioneers! met die 1000 althans Happy, laughing?
zou gewoon starten met een setje van een ander merk. of met een degelijke midi controller
Snoey    posted on 14-06-2012 14:43
Ik begrijp dat je wilt gaan produceren, maar je bent opzoek naar dj gear?

Je doelstelling is muziek opnemen van een drummer en een rapper en dat te mixen.

Cd spelers en een Dj mixer zijn niet de middelen die je dan nodig hebt.

Wat je in dat geval wel nodig hebt is een computer met een DAW (Een softwareprogramma waarmee je muziek kan produceren, zoals FL Studio), goede microfoons (1tje die het best geschikt is voor drums en eentje voor rappers) en eventueel een midikeyboard. En het belangrijkste een setje monitoren en een goede geluidskaart.

Het makkelijkste is een elektronisch drumstel, omdat je dan geluiden niet live hoeft op te nemen, dat scheelt een microfoon, isolatie, plaatsen en een hoop ander gedoe. Maar je hebt toch de ritmes van de beats die de drummer speelt in midinotes.

Ik denk dat je beter af bent met Ableton, met het live opnemen van instrumenten dan met Ableton. Ik werk met allebei, hoewel ik FL Studio makkelijk vind om te werken met VST's en Ableton lekkerder werkt met het sampelen en editen.

Met 1000 euro, kan je een eindje komen. Het hangt af of je al een goede computer hebt, dus een goede processor en vooral veel werkgeheugen. Als je dat hebt dan kan je met 1000 euro een setje monitoren kopen en een geluidskaart. Dan zit je toch wel op een hondertje of 6. Een goede werktafel kan ik ook zeer aanraden, ruimte is heel belangrijk. Verder moet je de software kopen, die zijn vrij prijzig, maar die blijf je jaren gebruiken inclusief de updates. Dan zou je nog samplepacks of VST's moeten aanschaffen en die kosten ook geld.

Maar zoals iedereen weet is alles op internet via bepaalde wegen gratis, als het om software gaat.
(Maar naarmate je langer werkt, ga je beseffen dat bepaalde software legaal een hoop minder gezeur en hoofdpijn is dan illegaal -> crashes, bugs, virussen en een langzame computer).

www.soundcloud.com/ten-hooven

This is an old Topic

No new postings for 4.715 days.
 Post CommentThat would be 157.2 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 21 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 55.667
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.728.619