Alesis QX49 Vraag (help)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 10-06-2012 22:05
Heey DJR's

Ik heb voor mijn verjaardag de allesis QX49 gekregen.
Maar het probleem is nu er zitten veel knoppen op zoals drum pads enz,.
Mijn engels is zo slecht heb het boekje vertaalt en begrijp er nog niet heel goed van
Kan iemand mij al die knoppen uitleggen? ik heb al wat geprobeerd om gewoon op knoppen te drukken en zoeken op internet maar helaas geen resultaat.. (ik werk met FL studio )
en iederkeer als ik mijn piano toets indruk verspingt hij naar een halve noot wat nu ??
(ik heb iets perongeluk iets veranderd waardoor het versprong)
kan iemand van jullie mij helpen dit is mijn laatste hoop Cool

Dit is de link naar het keyboard de knoppen

link

link
User edit by RobiTekzz on 22-06-2012 @ 23:09:28 (68%)

What do you think about Alesis QX49 Vraag (help) ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 10-06-2012 22:19
Klinkt alsof je de transpose hebt veranderd. Ik weet niet hoe dat ingesteld kan worden op dat keyboard, maar kijk daar is naar zou ik zeggen.
'Music is the universal language of mankind...'
RobiTekzz    posted on 10-06-2012 22:23
Wat bedoelje?? juist met transpose
Drumworks    posted on 22-06-2012 23:11
mischien even op internet kijken, misschien dat daar een oplossing staatCool
The beats are still banging :)
RobiTekzz    posted on 23-06-2012 23:28
NiemandConfused Cool
Luxx    posted on 24-06-2012 02:58
echt ik zou bijna zeggen dat je een grapje maakt. je hebt echt enkel een Pitch, Mod, een paar Assignable Faders, knobs, drumpads (die automatisch aan noten gelinkt zijn al) en wat menu knoppen? neem een cursusje engels. lijkt me sowieso belangrijk dat je dat prima kan. ik hoop dat ik niet de symbolen aan de rechterkant van je keyboard hoef uit te leggen. overigens heb je aan die knoppen niets want die zijn niet assignable in FL

transponeren doe je gewoon met de knoppen waaronder staat TRANSPOSE (ik moest lang zoeken, maar ze waren ook wel echt verstopt deze knopjes /sarcasm)

vaak kan je per key transponeren door eerst beide transpose knoppen in te drukken en dan 1 omlaag of 1 omhoog

*edit*
even voor de duidelijkheid voor je: je hebt een MIDI KEYBOARD
dus uit je keyboard zelf komt geen ene REET. in tegenstelling tot een normaal Hardware Keyboard (ik noem een Korg Micro, Minimoog, Juno8) moet je zelf alle knoppen toewijzen aan functies in FL studio. dus je kan kloten aan al je knopjes en schuifjes wat je wilt in de hoop dat het magisch wat in beweging zet in FL studio maar dat gaat je never nooit lukken.
wat je doet is je rechterklikt op een functie in FL-->Link to Controller en dan beweeg je een fader of een rotary. dan kan je vervolgens die functie besturen in FL via de toegewezen rotary/fader

de drumpads zijn voor als je beats gaat inslaan ipv klikken. Channels>Add one> Fruity FPC
magic.

je pitch is automatisch gelinkt aan de Pitch in FL maar die staat standaard volgens mij op 1 semitone dus dat werkt kut. dat moet je aanpassen naar 2 of 3.

je Mod moet je ook handmatig assignen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 24-06-2012 @ 03:07:53 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 4.814 days.
 Post CommentThat would be 160.5 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

171 Users online: 143 Guests (28 Unknown)
Pages generated today : 67.720
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.757