Ik heb een tweede beeldscherm aangesloten op m?n pc, deze blijft nu zwart
twee beeldscherm, ??n op vga en ??n op dvi-i door middel van een vga adapter.
Beeldschermen worden allebei herkend door Windows en Nvidia maar er word geen beeld heen gestuurd. Als ik een printscreen maak zie je wel het tweede scherm maar dan zwart.
Schermen zijn allebei goed, drivers geupdate, Ultramon geprobeerd.. niks werkt.
Iemand tips?
What do you think about tweede beeldscherm werkt niet ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Druk eens op het Windows teken op het toetsenbord + P en dan 'Uitbreiden' selecteren? Kan soms zo simpel zijn Staan beide beeldschermen aan? Werken ze wel apart?
User edit by Lomme_ on 10-06-2012 @ 14:20:34 (49%)
Werkt het overgangsstukje van VGA naar DVI wel? Ik heb het al enkele keren voorgehad dat er een pinnetje van het DVI contact was geplooid/gebroken. Aners weet ik niet direct een oplossing vrees ik.
Ze zien er goed uit, ??n pinnetje lijkt iets dieper te zitten, dit zou het pinnetje zijn +5v stroomvoorziening voor monitor in standby..
Edit: De computer denkt nu wel met twee schermen te werken maar er word gewoon niks naar toe gestuurd. Ik zette het tweede scherm als main scherm en maakte een printscreen. Op het 'zwarte' scherm zag ik toen de taakbalk e.d staan.
User edit by delectro on 10-06-2012 @ 15:55:50 (100%)
Ook bij Configscherm > Vormgeving en persoonlijke instellingen > Nvidia configscherm > Beeldscherm v Meerdere beeldschermen installeren in de weer geweest? Anders zou ik het ook zo snel niet weten..
Kan je systeem het wel aan? Als je een oudere pc of gewoon al videokaart hebt, kan het zijn dat ie de keuze geeft tussen ofwel de VGA poort, ofwel de DVI-I poort. Windows ziet de schermen dan wel, maar de videokaart laat niet toe ze allebei te gebruiken.
Ik heb ook wel eens problemen gehad met mijn 2e beeldscherm.
- In de winter ging het beeldscherm niet aan omdat de omgeving te koud was. - Een week geleden ging het beeldscherm niet aan omdat er teveel op een stekkerdoos was aangesloten. (storing met de aarde?) Anyway elk beeldscherm op een verschillend stop contact punt was de oplossing?
Ben je er zeker van dat je videokaart 2 uitgangen heeft? Ik heb een vga en een ?dvi-i poort (2 kanaals videokaart)
Wat je ook kan proberen, om eens met de beeldschermen te wisselen, of ??n beeldscherm via de dvi-i poort aan te sluiten. Of je pakt er een derde beeldscherm bij en laat een beeldscherm weg.
Is je beeldscherm niet defect??Kan je pc het zeker aan?
User edit by dutchaddiction on 12-06-2012 @ 20:03:45 (34%)
Ik heb zowel extend als duplicate geprobeerd en beide werken niet.
Mijn video kaart is een Nvidia geoforce 8400gs, deze zou twee schermen aan moeten kunnen. Ik kan zowel in windows als bij Nvidia kiezen voor twee schermen.
zijn zeker twee uitgangen, vga en dvi-i.?
Ik heb de schermen al omgewisseld en werken allebei voor 100 procent.
Zou dat van de stopcontacten eens proberen al lijkt me niet dat dat het is. (geprobeerd, is het niet)
Thanks!
User edit by delectro on 12-06-2012 @ 20:19:38 (6%)
Ander scherm kan ik straks mischien wel even lenen.?
De Kaart lijkt mij oke want als ik alleen een scherm aansluit op dvi en dan de pc opstart gaat die wel aan e.d alleen op het moment dat windows boot zeg maar kapt die er mee..
Heb eens op internet rondgekeken voor jou en heb redelijk veel hetzelfde probleem tegengekomen, alleen is er nooit een antwoord op te vinden... Maar het moet werken want heb ook filmpjes/foto's gezien waarin het perfect samenwerkt.
Is je verloopje van dvi naar vga wel in goede staat? Dat was ??n van de enige problemen die ik op internet vond dat wel zijn opgelost.
Is de minimum configuratie van je pc goed genoeg voor de kaart?
Kun je niet even vergelijken bij een andere monitor of het pinnetje ook dieper zit?
Zelf denk ik toch dat het iets van de instellingen is. Omdat ze apart wel werken. Maar er zijn dus zoveel instelmogelijkheden waar het probleem zou kunnen zitten.
Ik probeer de winkel te bellen om het na te vragen.
Als ik ??n scherm op de dvi uitgang aansluit werkt het scherm wel eventjes totdat windows 'begint' Dus tijdens het packard bell scherm werkt die en als windows boot is die weg.
Daarom denk ik ook niet dat het dat pinnetje kan zijn.
Hoe oud is de monitor. Als je een 'oude' DVI monitor wilt koppelen op de allernieuwste NVIDIA driver kun je backward compatibility problemen krijgen. Dus driver en monitor moeten ongeveer even oud zijn.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.