tweede beeldscherm werkt niet (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

delectro    posted on 10-06-2012 13:59
Ik heb een tweede beeldscherm aangesloten op m?n pc, deze blijft nu zwart

twee beeldscherm, ??n op vga en ??n op dvi-i door middel van een vga adapter.

Beeldschermen worden allebei herkend door Windows en Nvidia maar er word geen beeld heen gestuurd.
Als ik een printscreen maak zie je wel het tweede scherm maar dan zwart.

Schermen zijn allebei goed, drivers geupdate, Ultramon geprobeerd.. niks werkt.

Iemand tips?

What do you think about tweede beeldscherm werkt niet ??

Vote :   

Dennis1981    posted on 16-07-2012 17:11
Poster: delectro
Ik heb Ubuntu op dvd gebrand en draai het nu ipv van Windows. Gelijk bij het opstarten werkten alle twee de schermen al.

Het kan dus wel!

Dus alle hardware doet het bij het gebruik van een ander ( Linux / software?)operatingsysteem, en je gaat toch een andere videokaart (?hardware?)?aanschaffen ?
delectro    posted on 16-07-2012 17:21
jup, of iemand moet nog met een ander idee komen? Ik heb alles geprobeerd volgens mij.
Dennis1981    posted on 16-07-2012 17:33
Nog 1 keer :

Met Ubuntu /?linux ( software )?op je pc ( hardware ) met ingebouwde grafische kaart ( hardware ) met daaraan 2 kabels richting je 2 schermen werkt alles.

Met windows vista ( software ) en de rest hetzelfde als hierboven
(?zelfde pc met dezelfde grafische kaart en dezelfde kabels en dezelfde schermen )?werkt het niet en je gaat een andere grafische kaart kopen ?

Mij lijkt het een softwareprobleem, geen hardwareprobleem. Ubuntu pakt waarschijnlijk automatisch de goede instellingen , vista doet dat alleen met de juiste drivers...

Maar ja, het is jouw geld, bij een nieuwe grafische kaart zitten uiteraard ook de bijbehorende (?benodigde )?drivers dus ik denk dat je ze dan?wel alle twee draaiend krijgt.
Winston    posted on 16-07-2012 17:33
Is dat wel het slimste?

Met andere OS werkt het wel. D.w.z. hardware (monitor, videocard) en software (monitor driver) werken.

Het lijkt dus iets van Windows. Ik daarom, zou eerder een nieuwere Windows installeren, dan een nieuwe videokaart kopen.
Tic Toc
delectro    posted on 16-07-2012 17:47
Een grafische kaart hoeft geen fortuin te kosten dus daar zit het niet in.

Voor de rest klopt het wat Dennis zegt. Bij de Nvidia kaart heb ik al verschillende drivers geprobeerd, ik ben niet de enigste met dit probleem dus vandaar dat ik dacht aan een andere kaart.

Een nieuwere windows zou ook rond de 100 euro gaan kosten, dan is het nog steeds de vraag of het werkt.

Winston    posted on 16-07-2012 18:11
Er is een kansje dat Vista wil werken met een andere videocard.

Maar je kunt toch eerst een gratis demo versie van Windows 7 downloaden om te testen toch?
Tic Toc
Xurion    posted on 16-07-2012 18:50
Kan ook zijn dat de bios het niet toelaat om die resolutie (totale resolutie van de 2 schermen bij elkaar) te draaien..
Dat had ik ook met mijn toshiba laptop. Hij wilde niet op 1920 x1080 draaien maar wel op 1919x1080.
User edit by Xurion on 16-07-2012 @ 19:00:49 (84%)
delectro    posted on 19-07-2012 07:46
Ik heb geprobeerd om windows 7 erop te zetten, in totaal drie keer, waarbij ik elke keer een zwart scherm kreeg aan het einde van de installatie. (wel een signaal naar het scherm toe)

uiteindelijk werkte niks meer, toen terug gegaan naar xp en nu weer vista.

Volgens windows moet 7 er op kunnen maar bij mij lukt het niet, heb het met meerdere versie's geprobeerd.

Als ik wel een andere videokaart zou willen proberen, waar moet ik dan op letten? zijn er aanraders die goedkoop zijn?

This is an old Topic

No new postings for 4.677 days.
 Post CommentThat would be 155.9 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 12 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 85.841
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.215