studio uitbreidingen, hulp!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 08-06-2012 14:17
beste,

bij deze val ik maar met de deur in huis. als dj loopt het goed, ondanks dat ik vind dat m'n sets soms iets meer zouden mogen hebben, zoals ik stelde in m'n vorig topic, dat gaat ook zeker gebeuren.
verder lijkt het me echt machtig een eigen nummer of bootleg in je set te kunnen steken. naast m'n mash ups (die het eigenlijk best goed doen).

nu, deze zomer wil ik echt gegrond gaan leren werken met mijn DAW en daarvoor kan ik misschien wat upgrade gebruiken. ik testte verschillende software pakketten, fl studio, waar ik van kom voor mashups ed., ableton & logic. en het lijkt eerder logic te worden, aangezien ik maar moeilijk geluid krijg uit ableton.

mijn 'studio' bestaat momenteel uit:
macbook pro 13' (voor draaien en producen)
m-audio oxygen 49 keyboard.

en dat is het eigenlijk.. ik beschik wel nog over een aantal beats by dr dre headphones, maar dat zie ik niet echt als een studio gear.

nu wil ik aangezien ik binnekort ook jarig ben, een beeld krijgen van waarmee ik me het best kan uitrusten. let wel mensen, ik maakte nog nooit eerder producties, waarmee ik bedoel daj jullie dus beter niet met de te grote kosten afkomen. ik ga geen budget zeggen, omdat ik dat niet heb, als het me handig lijkt, en z'n geld echt waard, en goed om mee te starten kan ik het eventueel kopen.

wat wil ik zeker:
-studio monitoren (welke bevelen jullie mij aan?)
-andere hardware? (noem iets en leg me uit waarvoor ik het gebruik alstublieft.)
-eventueel nog iets wat ik over het hoofd zie?

wat moeten jullie ook weten: ik wens nog niet direct geld uit te geven aan een groter scherm. dit voldoet momenteel, en grotere schermen heb ik wel ergens staan (tv, oud scherm evt van m'n moeder) en ik zag ook al een aantal controllers zoals die behringer. maar ik wil graag jullie meningen

alvast bedankt.

What do you think about studio uitbreidingen, hulp! ??

Vote :   

Luxx    posted on 08-06-2012 14:51
als je al een macbook hebt, een DAW en een midi Keyboard heb je alleen nog maar een setje monitoren nodig. verder absoluut niets.

ik raad je sowieso KRK's af omdat die geen realistisch geluid geven. op KRK's klinkt alles heel mooi en vol en als je vervolgens op andere speakers luisterd dan klinkt het dof en leeg. dat is dus in mijn optiek niet echt geschikt voor produceren.

goede alternatieven die niet al te prijzig zijn:
Alesis Active m1 520 (260 euro)
Alesis Active M1 MK2 (300 euro)
Adam ARTist3 (600 euro)
Adam A3x (440 euro)?

zijn nog vele anderen, maar het beste is om het voor je zelf te testen
www.mothermusic.nl
Roov    posted on 08-06-2012 14:59
Poster: Luxx
als je al een macbook hebt, een DAW en een midi Keyboard heb je alleen nog maar een setje monitoren nodig. verder absoluut niets.

ik raad je sowieso KRK's af omdat die geen realistisch geluid geven. op KRK's klinkt alles heel mooi en vol en als je vervolgens op andere speakers luisterd dan klinkt het dof en leeg. dat is dus in mijn optiek niet echt geschikt voor produceren.

goede alternatieven die niet al te prijzig zijn:
Alesis Active m1 520 (260 euro)
Alesis Active M1 MK2 (300 euro)
Adam ARTist3 (600 euro)
Adam A3x (440 euro)?

zijn nog vele anderen, maar het beste is om het voor je zelf te testen

Of kijk naar Yamaha HS50M's, erg mooi geluid komt daar uit en zijn niet al te duur.
youngbeatsz    posted on 08-06-2012 15:07
en wat vinden jullie van deze: akai lpd8 midi controller?
ik hoor daar heel wat goeds over, en kan zowel in de studio (welliswaar beperkt) als live gebruikt worden?
dit kan eventueel m'n beide problemen oplossen? of niet??
Zebix    posted on 08-06-2012 15:42
@luxx (of anderen), heb je het dan enkel over de rokit serie of ook over die vxt serie?

Want ik zit namelijk te twijfelen tussen?Yamaha HS50/80M en vxt6 (aangezien die vxt8 buiten mijn budget ligt).

(sorry dat ik hier ffe off topic gaat, maar ik denk dat het je mss ook kan helpen)
User edit by Zebix on 08-06-2012 @ 15:47:46 (5%)
cross-over    posted on 08-06-2012 16:27
Lees?dit maar eens, maakt het allemaal een stuk duidelijker. ?

Heb zelf een tijdje?M Audio AV 40 gehad en die klonken voor hun prijs best wel goed.

Verder is een tweede scherm (dual screen) bijzonder gemakkelijk om alle windows van bv fl of abelton goed te kunnen neer zetten.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 08-06-2012 @ 16:30:36 (84%)
Blackaround    posted on 08-06-2012 16:40
Als je een 2de scherm zoekt.
Ik heb hier nog een 2de scherm te koop dat ik gekocht heb voor te producen, maar ik gebruik het nooit ^^
Dus bij deze, het is een HP w1907v scherm
Luxx    posted on 08-06-2012 16:41
de VXT rondt de hoge frequencies heel erg af waardoor je geen goede referentie speaker hebt. ook de lage frequencies worden overdreven waardoor je tijdens het produceren denkt een dikke basetoon te hebben en je die vervolgens niet terug hoort op consumenten speakers of tijdens club testen, dan blijkt je basetoon een basegevoel te zijn. toch jammer.

Roov zijn suggestie van de Yamaha HS50M is overigens echt een keiharde, solide optie. dat is echt kwaliteits audio
www.mothermusic.nl
MTHIJSMusic    posted on 08-06-2012 19:36
KRK Rp5 G2 ! ik heb ze hier ook in de studio staan,
Ze kosten nu 240 euro en ze hebben geweldig geluid !
Matthijs Kuiters
Limb-Girdle    posted on 08-06-2012 19:41
Poster: Roov
Of kijk naar Yamaha HS50M's, erg mooi geluid komt daar uit en zijn niet al te duur.

Zelf bezit ik de HSM-80, een geweldige sound komt daar uit!
Where the music meets the deejay!
LilQuint    posted on 08-06-2012 20:02
Poster: MTHIJSMusic
KRK Rp5 G2 ! ik heb ze hier ook in de studio staan,
Ze kosten nu 240 euro en ze hebben geweldig geluid !

Ook nog andere beluisterd?
Ik heb ze hier thuis namelijk ook staan, maar ik denk dat ik ze binnen kort weg doe en omruil voor Yamaha's, adam's of Genelec's.....
youngbeatsz    posted on 08-06-2012 20:15
heeft iemand nog andere hardware ofzo dan monitors?
Luxx    posted on 08-06-2012 20:54
Poster: LilQuint
Ook nog andere beluisterd?
Ik heb ze hier thuis namelijk ook staan, maar ik denk dat ik ze binnen kort weg doe en omruil voor Yamaha's, adam's of Genelec's.....

hij zei geweldig. niet goed?Cool
Poster: youngbeatsz
heeft iemand nog andere hardware ofzo dan monitors?

een heleboel. maar wat heeft dat met het topic te maken? je hebt nog nooit een productie gemaakt dus wat heb je in godsnaam aan producer hardware?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 08-06-2012 @ 20:54:50 (100%)
youngbeatsz    posted on 08-06-2012 21:03
wel ik weet niet, dat was m'n vraag aan jullie, en monitors heb ik zeker nodig.
bijkomend dacht ik ook nog aan: akai lpd8 midi controller deels voor livewerk en deels voor studiowerk (in beperkte vorm)
na de examens begin ik hard, leer ik werken met massive, en sylenth, kwestie van synthese te leren.

zijn er misschien nog vst's die ik moet hebben? en voor wat zijn ze te gebruiken?
LilQuint    posted on 08-06-2012 21:26
Poster: Luxx
hij zei geweldig. niet goed?Cool

Cool
youngbeatsz    posted on 09-06-2012 13:29
Zijn er nog vsts die ik moet hebben en waarvoor dienen ze precies?
MrQreeny    posted on 09-06-2012 13:35
Koop gewoon sylenth daar kan je veel mee en daarmee kan je (de basis van) synthese goed mee onder de knie krijgen. Het boeit niet hoeveel vst's je koopt het werkt uiteindelijk ongeveer allemaal hetzelfde... Je moet zorgen dat je de theorie erachter snapt, zodat je je eigen sounds kan maken. Lees bijvoorbeeld eens een boek over synthese en ga oefenen.
'Music is the universal language of mankind...'
Luxx    posted on 09-06-2012 13:48
iedereen zegt koopt, maar bedoeld download
www.mothermusic.nl
youngbeatsz    posted on 09-06-2012 14:56
Oke ga zeker ook met sylenth aan het werk gaan. Wat heb ik verder nog nodig? Samplepacks?
dance2mix    posted on 09-06-2012 17:32
Poster: LilQuint
img title='Cool' src='////www.djresource.eu/images/smiles/schater.gif' border='0' alt='Cool'>

De kleine dingen in het leven he daar gaat het om.... Cool
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
FML    posted on 09-06-2012 20:24
Ik koop meestal iets als ik merk als ik iets nodig heb...

Je weet nu nog niet echt wat je nodig gaat hebben nou dan volstaat een Pc/mac, goeie HP echt wel.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
youngbeatsz    posted on 09-06-2012 21:58
dat bezit ik al, het enige wat ik nu nog nodig heb zijn monitoren, boeken ivm synthese en evt wat vsts en samplepacks

This is an old Topic

No new postings for 4.829 days.
 Post CommentThat would be 161 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 144 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 67.637
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.674