Poster: LilQuint
Je kan niet zomaar bij een agency komen... Beste is denk ik ook om niet contact op tenemen, maar gewoon ze op jou af laten komen...
Je kan een agency vaak wel benaderen.
De vraag alleen of ze je ook daadwerkelijk willen hebben ligt aan een aantal factoren en een beetje geluk.
1. Leeftijd (Ik heb zelf nog nooit artiesten onder de leeftijd van 16 bij een agency gezien, dit heeft puur te maken met wet en regelgeving en een stukje professionaliteit.)
2. Aantoonbare werkervaring / skills en optioneel (pr?) goede producties
3. Als derde punt kijkt een agency vaak of je verkoopbaar bent als een 'marketing product'?
Dit is een mix van Unique selling points, houding, presentatie, talent, muziekstijl en artiestennaam.
Een professionele houding is een must om serieus te worden genomen voor een Agency.
Ik zag al hierboven wat links voorbij komen, maar dit zijn echter agencies 'out of reach' voor de meeste DJs
Er zijn kleinere booking agencies die een betere eerste keus zijn voor beginnende DJs.
Onder de 16 is een agency geen optie.
De meeste agency zoeken DJs/Producers vanaf 18 jaar ?om zoveel mogelijk aan ze te kunnen verdienen en vanwege het feit dat je dan wettelijk geen gezeur hebt.
Wat je ook wel ziet is dat er agencies zijn die 'gaan' naar wat hot is.
Zo zijn er al diverse keren producers van 16 bij agencies terecht gekomen door (Grote) producties die terecht kwamen op Beatport.
Als je echt goed op weg bent weten scouts van agencies je zelf wel te vinden.