Hoe film ik HD?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D10N    posted on 06-06-2012 09:53
Hallo,

Ik heb een vraagje,
Hoe film ik zo dat het geluid gewoon zuiver blijft?
Dat je hem goed hoort en geen achtergrondgeluide hoort.

Hoor het graag van jullie!
Mvg. Dion

What do you think about Hoe film ik HD? ??

Vote :   

hoppie    posted on 06-06-2012 10:07
beetje vaag, wat wil je filmen? hoe zuiver moet het?? geef eens wat meer detais
Question everything
D10N    posted on 06-06-2012 10:08
ik wel een mix filmen en dan hoor je het geluid maar dan is het geluid slecht,
het geluid wil ik dan goed krijgen hoe doe ik dat?

Hoor graag van jullie!
BennoRevelli    posted on 06-06-2012 10:10
Poster: hoppie
eetje vaag, wat wil je filmen? hoe zuiver moet het?? geef eens wat meer detais

Agree..?

mijn gok is dat hij bedoelt dat hij een mix wil opnemen maar dat het geluid van een externe microfoon niet echt lekker is.

Oplossing: Opnemen via line in/microfoon ingang van je pc met een kabel tussen de mixer (master out/booth) en je pc.

mocht je dit niet bedoelen dan wil ik ook graag meer details om je vraag te kunnen beantwoorden.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Unidentified    posted on 06-06-2012 11:07
Inderdaad, audio apart opnemen via je pc en dan daarna over de beelden monteren, dit geeft het beste resultaat. Audio opnemen op je pc doe je bv met Traktor of Audacity (gratis)
D10N    posted on 06-06-2012 12:20
Kijk ik heb hier een voorbeeld van iemand, Hij heeft HD?geluid, zo zou ik ook een mix willen maken ik heb nu met plaatjes,
maar ik wil dat het geluid HD is.

Hier is een voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=t_eaUGAyyVw
Limb-Girdle    posted on 06-06-2012 12:24
Where the music meets the deejay!
Martullia    posted on 06-06-2012 12:31
Je kunt het geluid opnemen via een externe geluidskaart & laptop of pc,vervolgens dat met bijvoorbeeld moviemaker er onder monteren.
D10N    posted on 06-06-2012 12:33
Ja maar als je dan op je Cue knop zou drukken zou je dat horen als je opneemt en dat wil ik niet ik wil dat je alleen muziek hoort en niks wat daar omheen gebeurd..

Limb-Girdle    posted on 06-06-2012 12:37
Poster: D10N
Ja maar als je dan op je Cue knop zou drukken zou je dat horen als je opneemt en dat wil ik niet ik wil dat je alleen muziek hoort en niks wat daar omheen gebeurd..

Je kunt je mix opnemen via een externe geluidskaart - ik gebruik daarvoor de M-Audio Fast Track pro die vanuit mijn DJM-800 naar de geluidskaart loopt. Via audacity neem ik de mix op en bewerk ik hem zonodig. Tenslotte synchroniseer ik de mix met het beeld in Adobe Premiere...
Where the music meets the deejay!
Blackaround    posted on 06-06-2012 12:44
http://www.youtube.com/watch?v=ESYnc5TeikE
Gewoon de mix gefilmd met camera, en gerecord met audacity.
dan gewoon zo goed mogelijk gelijkgezet met windows movie maker..
D10N    posted on 06-06-2012 13:12
Ja ik zal ff kijken...

Bedankt iedereen voor de moeite Smile
En hoopen dat het lukt.
Luxx    posted on 06-06-2012 17:05
HD filmen heeft overigens niets met geluid te maken maar met de beeldkwaliteit. HD staat voor High Definition en is gewoon een veel hogere resolutie dan wanneer je in SD (Standard Definition) filmt. als je Camera niet gemaakt is voor HD dan gaat die dat ook niet doen.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 06-06-2012 @ 17:05:30 (2%)
mrmagix    posted on 06-06-2012 21:48
Het enige wat je kan verhelpen aan goed geluid te cre?ren is door een andere microfoon te installeren op je camera. Maar dan hoor je natuurlijk ook nog steeds je CUE-klik.

Het filmpje dat je eerst liet zien is opgenomen via de camera en dan overgeschakeld op computer opname rechtstreeks van de mixer.

Het beste zet je dan geluid en beeld gelijk door een eik-punt te zetten. Bijvoorbeeld even voor de mix tijdens opname een tikje op de CUE geven. Het moment dat op het beeld dat tikje verschijnt, moet je ook je tikje op geluid laten horen. Als dat perfect gelijkt ligt, ligt al de rest van het filmpje ook gelijk Happy, laughing.

(Goed om weten: Dit is ook de reden dat er bij filmopnames gebruikt wordt gemaakt van die bekende klapper.)
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Luxx    posted on 06-06-2012 23:56
Poster: mrmagix
....

(Goed om weten: Dit is ook de reden dat er bij filmopnames gebruikt wordt gemaakt van die bekende klapper.)

...TIL!
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.725 days.
 Post CommentThat would be 157.5 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 16 Guests (165 Unknown)
Pages generated today : 15.316
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.823.775