Poster: RAS
Sommige radiostations maken hier volgens mij ook gebruik van door nummers standaard ??n of twee procent sneller te draaien.?
Poster: Unidentified
Ik draai dubstep (dat is 90% 140bpm) en ik zet deze ook altijd een paar procenten hoger gepitcht, pak dat ik op 143 bpm draai.?
En wat Larsz zegt is geen onzin. Ik zet in het begin mijn bpm hoe ik wil (willekeurig) op mijn TT en mix dan alles op dit tempo, aangezien 90% van de dubstep 140 bpm is moet ik meestal alleen nog pitchen, platen die bv 139 of 142 bpm zijn mix ik natuurlijk zodat ze hetzelfde tempo hebben. Zeg nu niet dat ik het mijzelf gemakkelijk maak, want dat is niet waar, ik heb dan namelijk de tijd om sneller door te mixen of om double drops uit te halen.
Poster: Artez
Wat ik meestal doe is beginnen met een lage BPM. En dan ga ik elke keer 1 BPM omhoog. En dan het nieuwe liedje dat je hebt ingemixt bij een breakdown, of een stukje waar geen beat is, gewoon terug naar zijn originele tempo te pitchen. En master tempo heb ik altijd aan. Dat doe ik alleen uit als ik creatief ga doen.