livesets intressanter maken?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 04-06-2012 18:14
beste,?

ik vraag me af hoe ik mijn livesets intressanter kan gaan maken, met welke hardware dit mogelijk is en dergelijke.. ik heb thuis wel een effectenbak op m'n mixer, maar die werkt gans anders dan die pioneer effectebak op de mixer, dus wil ik live niet echt zo risico's pakken. maar is er evt externe hardware die m'n mixen wat creatiever kan maken? zoja, welke en in welk opzicht?

mvg

What do you think about livesets intressanter maken? ??

Vote :   
djmstr223    posted on 05-06-2012 11:27
Naar veel van mijn gigs neem ik een zangeres mee, het publiek vind dat altijd heel gaaf omdat ik wel gewoon de dikke remixen in me set draai maar dan met haar als zangeres.
www.bramvanbergen.nl
FloRise    posted on 05-06-2012 13:01
Saxofoon is altijd een erg leuke toevoeging aan je set. als je iets zoekt waarmee je niet afhankelijk bent van iemand anders zoek je iets van gewoon gear voor jezelf. Kun je een intrument bespelen? Beeld dit instrument eens in in je set...
Verder kun je ook kijken naar effecten van bijvoorbeel korg, filters en dergelijke zijn altijd leuk effecten waarmee je het publiek mee kunt bespelen door een opbouw te creeren bijvoorbeeld.
Ook kun je kijken naar een synthesizer.

met dit soort dingen kunnen je heel creatief zijn. ik gebruik zelf korg kaoss pad Quad. en ik gebruik alesis percpad.?Dit zijn relatief goedkope upgrades die best leuk kunnen zijn als je?er goed mee overweg kan.

dus kijk een rond, wat lijkt je leuk om in je set te verwerken..

veel plezier.

grtz,

Flo-Rise
Unidentified    posted on 05-06-2012 13:42
Een drummer meenemen werkt ook vaak
dance2mix    posted on 05-06-2012 13:50
of je gaat eerst gewoon proberen om te spelen met acapella's met een derde cd speler :D
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
minu_S    posted on 06-06-2012 18:19
Hiervoor heb ik ooit een Jazzmutant Lemur gekocht, vooral om voor mezelf creatief bezig te kunnen zijn. Heel het apparaat kun je naar jou wens samenstellen met de software. (meerdere pagina's) Stephan Bodzin gebruikt hem in zijn live act met een camera er op icm een beamer wat ook erg leuk is voor het publiek! (zie youtube)
Detroyt    posted on 06-06-2012 18:37
Heb hier ook over zitten nadenke, en kwam toen uit bij een trompet of een klarinet.
Wat denken jullie hier van?
Bambilaner    posted on 06-06-2012 18:55
Poster: Detroyt
Heb hier ook over zitten nadenke, en kwam toen uit bij een trompet of een klarinet.
Wat denken jullie hier van?

Een vriend van mij had er onlangs een trompet bij en dat was enorm vet. Die kwam er zo af en toe eens tussen, maar niet continue, zodat het niet tegenstak...

Bij techno of tech house vind ik conga's of een djemb? ook altijd heel cool.
www.facebook.com/vinniebegooddj
youngbeatsz    posted on 07-06-2012 22:58
Leuke ideeen. Die zangeres probeer ik deze zomer, maar heb er mn twijfels bij aangezien ik al commercieeel draai met veel vocalen in
Blackaround    posted on 08-06-2012 09:17
Joow man!
Ik heb een nice filmpje voor jou!
Hier word viool op gespeeld..

http://www.youtube.com/watch?v=6RJlMEPpLc8

Ik heb het al wel 50 keer opgezet!
Ik vind het super nice!
youngbeatsz    posted on 08-06-2012 14:19
idd, leuk, maar niet altijd even handig denk ik :D
venzi    posted on 08-06-2012 14:32
dat had?Vato Gonzalez afgelopen weekijnd ook in zijn set! was echt wel cool!
Blackaround    posted on 10-06-2012 12:42
youngbeatsz    posted on 10-06-2012 16:59
dit zijn vette dingen voor festivals, en bij grote dj's maar als je zoals mij bent, en zoals velen anderen hier op het forum, kan je dit nooit doen, wordt niet zo gewaardeerd denk ik dan. misschien is deze controller iets voor mij: akai lpd8 midi-controller?
Xurion    posted on 10-06-2012 19:19
Er zijn ook een hoop leuke dingen voor de iPad zoals synth's en drummachines (niet als speelgoed maar echt professioneel). Je kunt er zelfs de lemur app op zetten of de goedkopere variant de touchosc app. Dit zijn redenen voor mij dat ik over een week een iPad ga halen...
Estacy    posted on 10-06-2012 19:53
met het volume spelen. Je oren raken gewend aan volumes en dan gaan we het minder intensief beleven, af en toe het volume omlaag zodat je bij een echt lekker nummer de climax wat harder kan zetten, houdt de aandacht erbij

en, gebruik je EQ. met je EQ/isolator kun je zo veel leuke dingen doen, je haalt bijv. de bass en de higs weg, en dan een beetje ritmisch met de high spelen, en dan BAM, die bass erin knallen. moet je timing wel goed zijn

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.851 days.
 Post CommentThat would be 161.7 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

198 Users online: 132 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 40.551
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.312.331