Spotify Legaal of niet?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RuudVe    posted on 04-06-2012 17:36
Hejj mede dj's

Ik vroeg me af of Spotify legaal is.
Dus als je een account aanmaakt, en dan voor 10 euro per maand onbeperkt muziek kunt downloaden.
Ik vind het zo weinig geld voor onbeperkt downloaden voor muziek, dus ik vraag me af of het wel echt legaal is, iemand antwoord?

Thanks..

What do you think about Spotify Legaal of niet? ??

Vote :   
dance2mix    posted on 04-06-2012 17:40
verkeerd gelezen, je kan de muziek opslaan op je telefoon of offline naar muziek op je laptop luisteren, hierdoor is het nog niet van jou. Als je het wil kopen moet je op 'downloaden' klikken en dan betaal je een bedrag afhangend van het aantal tracks
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
RuudVe    posted on 04-06-2012 17:52
Ow, dus je krijgt de bestandjes niet als mp3 op je computer, zonder extra bij te betalen?
Sebasz    posted on 04-06-2012 18:51
Als je het ook offline kunt beluisteren wordt het natuurlijk wel ergens opgeslagen. Maar de vraag is voor hoeveel nummers je dat akn doen. Anders als je een beetje handig bent kun je alsnog alles 'offline luisteren' en ondertussen alles kopieren naar een usb stick
dance2mix    posted on 04-06-2012 20:13
illegaal dat wel want je hebt het niet gekocht en dat vraagt hij.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
main    posted on 04-06-2012 20:18
het is legaal, want in de voorwaarden die je accepteert staat dat spotify niet gebruikt mag worden voor commercieele doeleinden (cafe's). doordat je alleen zelf de muziek mag luisteren en ze je de optie geven het te kopen is het legaal.
djmstr223    posted on 04-06-2012 20:20
in feite huur je de nummers. Als je ze offline opslaat worden ze in een vage extentie opgeslagen waar alleen spotify tot nu toe wat mee kan, je kan je ofline playlisten dus ook alleen via spotify app openen.
www.bramvanbergen.nl
Sebasz    posted on 04-06-2012 20:20
Poster: main
het is legaal, want in de voorwaarden die je accepteert staat dat spotify niet gebruikt mag worden voor commercieele doeleinden (cafe's). doordat je alleen zelf de muziek mag luisteren en ze je de optie geven het te kopen is het legaal.

Dat is als jij uit jezelf dat ergens gaat draaien en een feestje geeft. De uitbater betaalt in principe al aan de buma als jij ergens geboekt wordt, dus mag het wel
Dolivieira    posted on 04-06-2012 21:02
Ik doe wel eens allround ergens draaien en dan heb ik gewoon spotify er naast staan op mijn iPad. Komt een verzoeken binnen die ik niet op mp3 op mijn laptop heb staan dan kan ik die als nog draaien. En precies zoals Sabasz al heeft gezegd. Zolang er BUMA is betaald waar jij aan het draaien ben dan is er geen probleem om de trucks te draaien. En ik gebruik hem maar af en toe.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Aziaat    posted on 04-06-2012 23:13
Ik denk niet dat het gebruik van Spotify tijdens een live set legaal is...
Je bezit toch helemaal geen rechten van een nummer dat je afspeeld via Spotify?

Spotify op zich (priv?gebruik) is wel legaal. Spotify betaalt nl. de labels een deel van hun opbrengst in ruil voor het beschikbaar stellen van hun muziek.
User edit by Aziaat on 06-06-2012 @ 23:40:06 (1%)
main    posted on 04-06-2012 23:17
exact wat ik bedoelde.
Sebasz    posted on 04-06-2012 23:39
Poster: Aziaat

Spotify op zich (priv?gebruik) is wel legaal. Spotify betaald betaalt nl. de labels een deel van hun opbrengst in ruil voor het beschikbaar stellen van hun muziek.

Je beschikt ook niet over de rechten van een nummer dat je op cd hebt gekocht hoor... Wat Doliveira en ik zeggen klopt gewoon. Al zal dat voor jullie Belgen misschien weer anders zijn, maar gelukkig wij niet.
D-Jesse    posted on 06-06-2012 23:12
Poster: dance2mix
verkeerd gelezen, je kan de muziek opslaan op je telefoon of offline naar muziek op je laptop luisteren, hierdoor is het nog niet van jou. Als je het wil kopen moet je op 'downloaden' klikken en dan betaal je een bedrag afhangt van het aan aantal tracks

hoe kan ikze dan offline op mn mobiel opslaan en offline beluisteren op mn laptop? En als ik ze kan opslaan op mn telefoon kan ik ze toch overdragen naar de pc?
Snoey    posted on 07-06-2012 00:08
Poster: Dolivieira
Ik doe wel eens allround ergens draaien en dan heb ik gewoon spotify er naast staan op mijn iPad. Komt een verzoeken binnen die ik niet op mp3 op mijn laptop heb staan dan kan ik die als nog draaien. En precies zoals Sabasz al heeft gezegd. Zolang er BUMA is betaald waar jij aan het draaien ben dan is er geen probleem om de trucks te draaien. En ik gebruik hem maar af en toe.

Goede tip, ga ik ook eens proberen!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 07-06-2012 17:26
Je moet alleen een goede internet verbinding hebben Snoey. Sommige clubs hebben wifi. Want ik heb wel eens in tenten gedraagt waar de ontvangst van 3G werd belemmerd
Dolivieira    posted on 07-06-2012 17:29
Poster: Aziaat

Spotify op zich (priv?gebruik) is wel legaal. Spotify betaalt nl. de labels een deel van hun opbrengst in ruil voor het beschikbaar stellen van hun muziek.

Weet ik niet? Interesseerde me ook niet want hier in Nederland is toch niemand die dat controlleerd. Zolang de uitbater BUMA betaald ze je niemand van St. Brein of BUMA komen. Ze krijgen hun geld toch wel .dat is in Belgi? anders.
Limb-Girdle    posted on 07-06-2012 18:39
Volgende week heb ik een examenfeestje te draaien, met dank aan dit topic, heb ik voor 30 dagen Spotify Premium uitgeprobeerd en zal deze ook gebruiken voor de verzoekjes... thanks!
Where the music meets the deejay!
Maracas    posted on 07-06-2012 18:58
Zolang er BUMA is betaald waar jij aan het draaien ben dan is er geen probleem om de trucks te draaien. En ik gebruik hem maar af en toe.

Lijkt me verdomt moeilijk om trucks te draaien in een discotheek heheCool

OT;
Ach wat maakt het uit, het medium is er, dus ik gebruik hetCool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
User edit by Maracas on 07-06-2012 @ 18:58:53 (2%)
Snoey    posted on 07-06-2012 19:21
Je moet alleen een goede internet verbinding hebben Snoey. Sommige clubs hebben wifi. Want ik heb wel eens in tenten gedraagt waar de ontvangst van 3G werd belemmerd

Uiteraard op wifi, anders ga ik geld vragen voor verzoekjes vanwege de hoge roamingkosten!!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Aziaat    posted on 08-06-2012 00:18
Heel handig inderdaad voor de verzoekplaatjes, maar Spotify mag niet gebruikt worden voor commerci?le doeleinden (zoals draaien in een club). Ben tamelijk zeker dat Sabam hier moeilijk over zou doen ook al wordt er betaald door de clubeigenaar, het zijn weer extra kosten die ze 'missen'.

Maar als ik het goed voorheb mogen jullie in Nederland zoveel 'illegale' muziek draaien als jullie willen, zolang de eigenaar van de club (of organisator van de fuif) maar een licentie heeft dat toelaat muziek af te spelen? :p

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

203 Users online: 135 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 40.292
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.312.072