iTunes / Vuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dissmaster    posted on 03-06-2012 16:43
Heey mensen,

Ik vroeg me af wat jullie voor ervaring hadden met iTunes.. Want ik heb nu verschillende nummers van m'n muziek database in iTunes gezet om op m'n ipod te zetten maar als ik een nummer in itunes afspeel is de kwaliteit heel erg veel slechter dan in bijv. de muziek player van het download programma Vuze. Waar ligt dit aan? Want ik heb onderhand ook al ondervonden dat de Samsung Wave S8500 betere kwaliteit heeft dan bijv. een iPod Classic met muziek. En ook dat Samsung Kies (kan ook muziek afspelen) beter muziek afspeelt dan iTunes. Dit erbaast me allemaal een beetje, ik ben er eens een paar uur voor gaan zitten vandaag en heb alles beluisterd met Apple Oortjes, en met Beats By Dr Dre Studio. En er zat een enorm verschil in. Sterker nog op de Ipod gingen nummers met bass heel erg kraken en het deed gewoon pijn aan je oren, en niet omdat ik hem te hard had staan :P terwijl je bij bijv. Samsung Wave nergens last van had, en op de laptop ook niet, tenzij je het met iTunes ging afspelen. Ik had altijd toch echt het idee dat Apple software het beste was, maar blijkbaar is de iPod Classic&Shuffle die er bijde voor gemaakt zijn muziek af te spelen, verre uit van mindere kwaliteit dan de goedkopere Samsung Wave mobiel die gemaakt is als mobiele telefoon en niet als mp3 speler.

What do you think about iTunes / Vuze ??

Vote :   

FASA    posted on 03-06-2012 16:59
Als ik me niet vergis converteert itunes automatisch je muziek als je het op een ipod zet naar 128 kbs. Dit wil dus zeggen dat het nummer kleiner wordt gemaakt zodat er meer op je ipod kan. De kwaliteit gaat hierdoor echter ook achteruit. Hier zou dit dus aan kunnen liggen. Geen idee of het daadwerkelijk hier aan ligt maar het zou de reden kunnen zijn.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dissmaster    posted on 03-06-2012 17:02
Nu je het zegt, kan.. Ik heb er met de meeste muziek geen last van maar heb ook heel veel muziek met veel bass (320kbs) en die kan hij niet normaal afspelen.. Is hier iets aan te doen? Want ik heb liever minder goeie muziek, dan veel slechte muziek :P
FASA    posted on 03-06-2012 20:09
Ergens in itunes kun je automatisch converteren naar 128 kbs uitvinken. Geen idee uit me hoofd waar maar het zal niet heel moeilijk te vinden zijn.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
markvriens    posted on 03-06-2012 20:21
Wanneer je iTunes download vinkt ie 128 kbps inderdaad aan. Dit moet je zowieso altijd meteen uitzetten Happy, laughing Staat wel ergens in de opties. Gebruik zelf altijd iTunes voor zowel mn iPhone als het afspelen van muziek en het branden van muziek op cd... Nooit enig probleem gehad.
Dissmaster    posted on 03-06-2012 23:15
Poster: FASA
Ergens in itunes kun je automatisch converteren naar 128 kbs uitvinken. Geen idee uit me hoofd waar maar het zal niet heel moeilijk te vinden zijn.

Kan wel vinden hoeveel Kbs er staat sommige nummers houd hij wel netjes op 320 andere gooit hij omlaag naar 128 :S

Poster: markvriens
Wanneer je iTunes download vinkt ie 128 kbps inderdaad aan. Dit moet je zowieso altijd meteen uitzetten Happy, laughing Staat wel ergens in de opties. Gebruik zelf altijd iTunes voor zowel mn iPhone als het afspelen van muziek en het branden van muziek op cd... Nooit enig probleem gehad.

Ik kan het eigenlijk niet zosnel vinden. Wat ik ook niet optimaal vindt dat als die de bass aanpast naar bepaalde muziek soorten je dat per nummer moet aanpassen, ik heb namelijk allemaal zelfde soort muziek, en ik heb nu z'n 4.000 nummers, en om die allemaal stuk voor stuk te gaan aanpassen.. no thanks xd
LouisCasper    posted on 04-06-2012 13:10
Wanneer je je iPod aansluit op je computer verschijnt hij in de lijst bij iTunes. Als je dan op je iPod klikt kun je dat converteren naar een lagere bitrate aan- of uitvinken. Wat je iTunes verder betreft: heb je niet toevallig een equalizer aan staan? Bij het tabje 'Venster' kan je deze vinden.
http://www.louiscasper.com

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

260 Users online: 162 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 41.914
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.838.951