Advies DJ Gear / Booth (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:13
Heey mensen, Happy, laughing

Had me gister avond al voor gesteld, ik zoek hier eigenlijk ook wat advies omtrent mijn eerste DJ Gear / Booth. Ik kan met Radio Mixers omgaan omdat ik al eens radio gemaakt had en dergelijke. Maar even over hoe en wat :P

Ik heb al eens gedraaid op;

Pioneer CDJ-850 3x + Pioneer DJM-700
American DJ Radius 1000 2x +?Skytec STM-3015 1x
Pioneer CDJ 2000 2x + Pioneer DJM-900 Nexus

Binnen 2/4 weken ga ik in een cafe in de buurt draaien samen met hun vaste DJ op Dennons. Die DJ draait ook vinyl al roept me dat niet zo heel erg.

Ik wil graag wat advies voor welke spelers om mee te beginnen. Ik heb her en der gehoord dat het niet verstandig zou zijn om met Pioneers te beginnen omdat je dan niet op alle soorten spelers zou kunnen draaien? Als je in een club komt met andere spelers dat je die dan niet beheerst? Hoe zit dat?

Verder sta ik wel open voor alle soorten adviezen.

Ik heb op dit moment een budget van 800/1000 euro al kan ik rustig een jaar de tijd nemen om nog extra te sparen, en te werken.. En off course heb ik me ook al ingeschreven bij een paar EK poulse en al ingezet, ?dus je weet het nooit :P Verder zit er nou niet echt een tijd aanvast wanneer ik het wil hebben. Heb alle tijd niet? (:

What do you think about Advies DJ Gear / Booth ??

Vote :   

Dissmaster    posted on 29-06-2012 02:23
Poster: Winston
Ik denk dat de DDJT's etc. de dubbele CD players zullen vervangen.

Dat geloof ik ook wel, maar de hele setup van Speler - mixer - speler niet...
Didier82    posted on 29-06-2012 10:30
Poster: Dissmaster
Dat geloof ik ook wel, maar de hele setup van Speler - mixer - speler niet...

Dan zal pioneer toch snel met een nieuwe speler moeten komen, waarmee je alles uit de software kunt halen. Momenteel is er namelijk een?'mismatch' tussen de software functies en de knoppen op de Pioneer CDJ's. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de effecten, die zijn vanaf een CDJ niet rechtstreeks te benaderen.

Die mismatch is voor mij de reden geweest om afscheid te nemen van Pioneer en over te stappen op de S4. Mocht Pioneer in de toekomst komen met?CDJ achtige?deck-controller incl. extra knoppen (ivm software), dan zal ik deze zeker weten aanschaffen! Smile? (de DDJ-T1 kon wel eens de 'alles-in-1' voorloper hiervan zijn?)

Winston    posted on 29-06-2012 13:43
Voor losse set-ups hebben ze nu de remixbox voor de besturing van effecten toch?
Tic Toc
User edit by Winston on 29-06-2012 @ 13:44:08 (21%)
Dissmaster    posted on 02-07-2012 02:51
Poster: Winston
Voor losse set-ups hebben ze nu de remixbox voor de besturing van effecten toch?

Hoebedoel je :$
Winston    posted on 02-07-2012 19:51
Pioneer zal volgens mij niet 1-2-3 effecten plaatsen op de CDJ(-2000)'s. Ze zetten effecten bij voorkeur op hun mixer. Of op een aparte effecten box.

Op de CDJ's kun je de payer en browser van DJ software bedienen. En de effectensectie van de DJ software kun je met de RMX-1000 bedienen via midi. Voorlopig misschien niet zo eenvoudig als met het CDJ gedeelte.
Tic Toc
Unidentified    posted on 02-07-2012 20:50
De reden dat Pioneer geen extra Midi-knoppen voor effecten op zijn CDJ's zet is volgens mij door het feit dat in 95% van de gevallen een DJM tussen deze CDJ's staat (op locatie toch), en hier bevinden zich genoeg effecten op
Dissmaster    posted on 03-07-2012 01:20
Poster: Unidentified
De reden dat Pioneer geen extra Midi-knoppen voor effecten op zijn CDJ's zet is volgens mij door het feit dat in 95% van de gevallen een DJM tussen deze CDJ's staat (op locatie toch), en hier bevinden zich genoeg effecten op

Lijkt me inderdaad de beste verklaring..
Didier82    posted on 09-07-2012 13:07
Door hebben jullie wel een punt...

Kijkend naar de S4 hebben we dan nog de zgn. 'sample decks', die mis ik wel op de pioneers...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

117 Users online: 33 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 61.624
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.576