Advies DJ Gear / Booth (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:13
Heey mensen, Happy, laughing

Had me gister avond al voor gesteld, ik zoek hier eigenlijk ook wat advies omtrent mijn eerste DJ Gear / Booth. Ik kan met Radio Mixers omgaan omdat ik al eens radio gemaakt had en dergelijke. Maar even over hoe en wat :P

Ik heb al eens gedraaid op;

Pioneer CDJ-850 3x + Pioneer DJM-700
American DJ Radius 1000 2x +?Skytec STM-3015 1x
Pioneer CDJ 2000 2x + Pioneer DJM-900 Nexus

Binnen 2/4 weken ga ik in een cafe in de buurt draaien samen met hun vaste DJ op Dennons. Die DJ draait ook vinyl al roept me dat niet zo heel erg.

Ik wil graag wat advies voor welke spelers om mee te beginnen. Ik heb her en der gehoord dat het niet verstandig zou zijn om met Pioneers te beginnen omdat je dan niet op alle soorten spelers zou kunnen draaien? Als je in een club komt met andere spelers dat je die dan niet beheerst? Hoe zit dat?

Verder sta ik wel open voor alle soorten adviezen.

Ik heb op dit moment een budget van 800/1000 euro al kan ik rustig een jaar de tijd nemen om nog extra te sparen, en te werken.. En off course heb ik me ook al ingeschreven bij een paar EK poulse en al ingezet, ?dus je weet het nooit :P Verder zit er nou niet echt een tijd aanvast wanneer ik het wil hebben. Heb alle tijd niet? (:

What do you think about Advies DJ Gear / Booth ??

Vote :   

OneSoul    posted on 06-06-2012 10:50
Poster: Baart
Als je op alles wilt kunnen draaien, kan je?het beste iets nemen waar je op kan leren beatmatchen : geen controller dus. Ik zou voor een cd speler met eventueel usb functie, zoals cdj 800 mk2, cdj 1000 mk2, cdj 400/350. Denon is ook een goed merk, je zou 2 denon s1200's of s3500's kunnen kopen. Wil je ze nieuw op 2e hands? Scheelt namelijk nogal wat Cool

Waarom geen controller nemen eigenlijk?
Play the music, not the instrument.
FloRise    posted on 06-06-2012 18:57
Poster: Dissmaster
Dankje, ik zal er nog eens goed over nadenken Happy, laughing Ik zit anders wel, met wat moet ik met de rest van het geld? Ik heb prima computer en 2 goede laptops, prima mobiel, beats, ipod, sportspullen en kleren allemaal.. En de andere dingen die er zijn, heb ik ook genoeg voor dit leg ik apart voor alles..

je mag mij wel geld doneren als je er vanaf moet.?
je kunt er ook een paar mooie boxen voor halen, dat is nooit weg..
JimmyJames    posted on 07-06-2012 12:35
Qua cd speler, maakt het in principe niets uit, welk merk je neemt. ( ik zou je wel aanraden een table top speler te nemen) een losse cd speler dus (gelieve een A merk, is deglijker?dus langer plezier).

Hetgeen je zei: Ik heb her en der gehoord dat het niet verstandig zou zijn om met Pioneers te beginnen omdat je dan niet op alle soorten spelers zou kunnen draaien? Dit is naar mijn mening onzin: op elke Table top speler van welk merk dan ook, heb je standaard je:

play
cue
pitch
jog
track search.?

Die fancy extra troep die je er tegenwoordig nog op vind (allemaal leuk en te gek) maar ik gebruik over het algemeen alleen die 5 bovenstaande functies.

Overigens is de lay-out van de knoppen etc.. op praktisch elke table top player het zelfde.
Je play en cue knop, zit altijd links onder, je jog in het midden, je pitch rechts etc....
Als je op?1 cd speler kan draaien dan kan je op ze allemaal draaien ( je moet alleen geen hot cue's, effecten, sample banks etc..?op een vreemde cd speler,?on the fly gaan uitproberen, tijdens een live set, dan vraag je gewoon om moeilijkheden?)

Ik zou jou aanraden:
2 x cdj 800mkII
1 x goede 4 kanaals mixer ( A&H , Pioneer, Denon etc...)

Kijk ff op MP, voor 1000.- is dit echt wel realiseerbaar (tevens die winkel met dat rode logo, die ook in utrecht zitten, hebben de hele maand juni veel djgear tegen dumpprijzen Cool)

Als je die set hebt, plak je de bpm counters af op je cdj's, op die manier leer je echt op gehoor draaien. Je kan wel controllers gaan kopen enzo, maarja, dan ga je toch syncen. Ik bedoel, dat doet iedereen, als je die functie hebt, ga je m ook gebruiken (sync).
Mijn mening: Als je wilt draaien, leer dan eerst mixen op gehoor, zodat je ook echt begrijpt en voelt?wat je doet. Mocht je daarna willen syncen (ivm sneller icm 4 decks ofzo) dan heb je in ieder geval wel de basis onder de knie.

gr
FloRise    posted on 07-06-2012 18:37
Poster: JimmyJames

Kijk ff op MP, voor 1000.- is dit echt wel realiseerbaar (tevens die winkel met dat rode logo, die ook in utrecht zitten, hebben de hele maand juni veel djgear tegen dumpprijzen Cool)

gr

cdj 800mk2 word daar verkocht 400,- (nieuw) voorraad hiervan is waarschijnlijk maar 1 of 2.
4 kanaals mixer is ook aan te raden.

toch zeg ik dat je niet meer dan 800 tot 1000 moet willen uitgeven. tweedehands is dat realiseerbaar als je A merken wilt hebben
Dissmaster    posted on 08-06-2012 00:27
Ik ben wil wel met USB / Laptop draaien... liefst USB :$

Reloop RMP-3 Alpha 2x vindt ik wel leuk als spelers, wat voor mixer wordt er aangeraden? 4 Kanaals, liefst gewoon standaard effecten die goed werken, dus niet 100 halve effecten maar liever 5 goed werkende, :p
Dissmaster    posted on 24-06-2012 22:30
bump...
Estacy    posted on 25-06-2012 00:18
wat wil je nog meer horen dan? ik zie 2 paginas vol suggesties
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lomme_    posted on 25-06-2012 00:26
CD-spelers: Pioneer of Reloop
Mixer: Allen & Heath Xone:22

En je hebt je set Winking my eye
Dissmaster    posted on 25-06-2012 00:53
Poster: Estacy
wat wil je nog meer horen dan? ik zie 2 paginas vol suggesties

Lees mijn post voor de bump.. Ik had nog een vraag waar ik nog wel advies voor kon gebruiken..?

Reloop RMP-3 Alpha 2x vindt ik wel leuk als spelers, wat voor mixer wordt er aangeraden? 4 Kanaals, liefst gewoon standaard effecten die goed werken, dus niet 100 halve effecten maar liever 5 goed werkende, :p

Estacy    posted on 25-06-2012 00:56
ah ff gemist. beter haal je een mixer zonder effecten maar met meer kwaliteit, heb je veel meer plezier van.
Ecler Nuo 4 is echt een topmixer. nee je hebt geen effecten, maar wel een luxe mixer die zonder problemen 5 jaar meegaat, al wordt ie misbruikt elke week
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dissmaster    posted on 25-06-2012 01:00
Poster: Estacy
ah ff gemist. beter haal je een mixer zonder effecten maar met meer kwaliteit, heb je veel meer plezier van.
Ecler Nuo 4 is echt een topmixer. nee je hebt geen effecten, maar wel een luxe mixer die zonder problemen 5 jaar meegaat, al wordt ie misbruikt elke week

Zonder effecten is ook een goed idee denk ik, eerst alles onder controle krijgen en later gaan uitbreiden naar iets met effecten ?
Drumworks    posted on 25-06-2012 01:11
degelijke mixer met effecten zijn er ook, geloof me. a&h en denon hebben ook erg goede mixer met effecten die erg lang meegaan, deze zijn op bijv. marktplaats ook niet al te duur
The beats are still banging :)
D-Jesse    posted on 26-06-2012 00:01
1 member likes this  Hey,

Ik moet eerlijk zeggen: je hebt wel een groot budget om te beginnen...

Ik zou, en dan kom ik op mijn eigen set, een stukkie goedkoper beginnen en er gewoon je eigen boxen kopen.

Ik heb Audiophony CDX-4 tabletop mediaplayers. 160,- p.s , usb/cd + scratch/flanger/filter/reverse/echo effect. Geen geld voor 160,- maar heerlijke spelers.

En een Behringer DX626 mixer. 88.- , 3eq, 3 kanaals, mic input, master/booth/tape output, cue/masterschuif voor hoofdtelefoon.

Intotaal dus iets meer dan 400,- kwijt en dan heb je en topset.

Dan zou ik de rest van het budget besteden aan een mooi setje boxen en eventueel ook licht (als je van plan bent meer te gaan draaien op feesten dan is dat licht handig)

Reloop rmp-3 Alpha heeft mn neef ook, werken zeker lekker maar wel redelijk duur.

Kortom: kijk echt ff naar de bovenstaande apparatuur op Bax Shop, ik vind het erg lekker werken!
Didier82    posted on 26-06-2012 17:09

Je wil met USB/laptop draaien, waarom dan geen controller? Na (bijna) 19 jaar met cd-spelers gedraaien te hebben, stap ik zelf over op een?controller. CD-spelers zien er wel stoerder uit, maar kost ook veel meer.

Ter vergelijking:
Een basis pioneer setje (2x CDJ350, 1x DJM350) kost al snel 1500 euro nieuw.?
De Traktor S4 kost 879 euro, Denon?MC6000 kost 679 euro en Pioneer DDJ-T1 kost 828 euro.
Dat zijn stuk voor stuk hele goede controllers, waar je zeker mee kunt leren draaien en beatmatchen!!
Maar dan moet je wel van de sync knop afblijven... Thumbs Up

Als we?2 jaar verder zijn, draaien alleen de die-hards nog met cd's...?de 'set' DJ's met USB en de Drive-In DJ's met software.
D-Jesse    posted on 26-06-2012 18:04
1 member likes this  Tjaah is maar wat je lekker vind. Ik vind software dus helemaal niks. Hoop eigenlijk niet datdat echt gebeurd wat je zegt, dat over 2 jaar alles digitaal via software gaat, is t echte DJ gevoel bij mij dan wel verdweenen
Dissmaster    posted on 26-06-2012 20:20
Kan bijna niet geloven dat alle Drive-In's naar software gaan... Dat draait zo anders, minder fijn, en haalt het hele DJ imago weg..
ThomasB    posted on 26-06-2012 20:21
Poster: Baart
Als je op alles wilt kunnen draaien, kan je?het beste iets nemen waar je op kan leren beatmatchen : geen controller dus. Ik zou voor een cd speler met eventueel usb functie, zoals cdj 800 mk2, cdj 1000 mk2, cdj 400/350. Denon is ook een goed merk, je zou 2 denon s1200's of s3500's kunnen kopen. Wil je ze nieuw op 2e hands? Scheelt namelijk nogal wat Cool

Waarom geen controller? ik heb het ook geleerd op een controller? Gewoon de sync knop niet gebruiken, dit leert zelfs makkelijker omdat je in het begin gewoon naar de wave form kan kijken en ook kan zien of ze glijk lopen, daarna kan je het gewoon op gehoor doen.
D-Jesse    posted on 26-06-2012 20:37
Poster: ThomasB
Waarom geen controller? ik heb het ook geleerd op een controller? Gewoon de sync knop niet gebruiken, dit leert zelfs makkelijker omdat je in het begin gewoon naar de wave form kan kijken en ook kan zien of ze glijk lopen, daarna kan je het gewoon op gehoor doen.

dat is eigenlijk hetzelfde, die wave form. dat is net zoals sync: met de wave form van bijv Virtual DJ hoef je niet te kunnen beatmatchen: je kan gewoon vertrouwen op de waveform. je kan er wel op leren beatmatchen, maar t hoeft niet in dat geval, net zoals het niet hoeft met de sync knop. Dus die waveform helpt geen ene moer met t echte beatmatchen Winking my eye
Dissmaster    posted on 27-06-2012 02:33
1 member likes this  
Poster:?ThomasB

Poster: D-Jesse
dat is eigenlijk hetzelfde, die wave form. dat is net zoals sync: met de wave form van bijv Virtual DJ hoef je niet te kunnen beatmatchen: je kan gewoon vertrouwen op de waveform. je kan er wel op leren beatmatchen, maar t hoeft niet in dat geval, net zoals het niet hoeft met de sync knop. Dus die waveform helpt geen ene moer met t echte beatmatchen Winking my eye

Wouw net zeggen, in virtual DJ hoef je alleen te snappen dat de puntjes gelijk hoeven te lopen, zelfs kinderen van 8 kunnen daarmee omgaan, wil het juist op gehoor kunnen, dat is het hele idee er achter toch? xD
FASA    posted on 27-06-2012 15:42
Ik geloof sowieso niet dat het grootste gedeelte overstapt op controller. Maar dat is een hele andere discussie denk ik. IK zou gaan voor reloop RMP 3 of 2.5, Lekkere mixer erbij (Reloop RMX 40 of 1 van de andere opties die al eerder is genoemd) En je bent volgens mij klaar en je hebt een prima set. Ik zou in elk geval zeker GEEN Behringer nemen. Dit is echt prut.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Didier82    posted on 27-06-2012 16:20
Poster: D-Jesse
Tjaah is maar wat je lekker vind. Ik vind software dus helemaal niks. Hoop eigenlijk niet datdat echt gebeurd wat je zegt, dat over 2 jaar alles digitaal via software gaat, is t echte DJ gevoel bij mij dan wel verdweenen

Poster:?Dismaster
Kan bijna niet geloven dat alle Drive-In's naar software gaan... Dat draait zo anders, minder fijn, en haalt het hele DJ imago weg..

D-Jesse & Dismaster, 3 jaar geleden dacht ik ook: 'Laat mij maar met cd's draaien!'. Maar met de huidige Pioneers (CDJ350, 400, 850, 900, 2000) ingesteld als controller?(via USB)?heb je dezelfde controls, look and feel als met cd's. Het enige verschil is dat je cd-spelers je nummers leest vanaf de software ipv vanaf een cd.

Ik snap wat jullie bedoelen, want het hele proces van overtuigen, betrouwbaarheid, etc. heeft bij mij ook 2 jaar geduurd hoor. LOL iteindelijk ga je inzien dat je met software/controller eigenlijk nog veel creatiever kunt zijn dan met cd-spelers.
Dissmaster    posted on 27-06-2012 16:34
Poster: Didier82
D-Jesse & Dismaster, 3 jaar geleden dacht ik ook: 'Laat mij maar met cd's draaien!'. Maar met de huidige Pioneers (CDJ350, 400, 850, 900, 2000) ingesteld als controller?(via USB)?heb je dezelfde controls, look and feel als met cd's. Het enige verschil is dat je cd-spelers je nummers leest vanaf de software ipv vanaf een cd.

Ik snap wat jullie bedoelen, want het hele proces van overtuigen, betrouwbaarheid, etc. heeft bij mij ook 2 jaar geduurd hoor. LOL iteindelijk ga je inzien dat je met software/controller eigenlijk nog veel creatiever kunt zijn dan met cd-spelers.

Dat het digitaal gaat werken geloof ik, maar ik denk dat mensen blijven draaien met twee media spelers en een mixer er tussen, dat zal niet weg gaan.. Dat het meer via schermen gaat geloof ik ook, dat de cd's verwijden ook maar de huidige set-up kan ik niet bij :P
D-Jesse    posted on 27-06-2012 16:35
Poster: Didier82

Ik wist nieteens dat dat bestond :P?

Maar jij draait in principe toch dan gewoon nog met 2 'cd' spelers en een mixer toch, alleen kies je t nr dat je cd speler afspeelt via software. Dat vind ik nog wel een leuke manier van draaien, en lijkt me nog wel het echte gevoel van draaien te geven. maar een hercules controller met virtual dj ofzo, nee dan is het gevoel bij mij helemaal weg
User edit by D-Jesse on 27-06-2012 @ 16:38:52 (12%)
FASA    posted on 28-06-2012 13:38
Als je Controller op die manier bedoeld geloof ik ook zeker dat je gelijk hebt. Maar ik geloof niet dat de CDJ's over genomen gaan worden door DDJT's en S4's enzv.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 28-06-2012 13:44
Ik denk dat de DDJT's etc. de dubbele CD players zullen vervangen.
Tic Toc

153 Users online: 29 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 60.424
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.376