Advies DJ Gear / Booth (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:13
Heey mensen, Happy, laughing

Had me gister avond al voor gesteld, ik zoek hier eigenlijk ook wat advies omtrent mijn eerste DJ Gear / Booth. Ik kan met Radio Mixers omgaan omdat ik al eens radio gemaakt had en dergelijke. Maar even over hoe en wat :P

Ik heb al eens gedraaid op;

Pioneer CDJ-850 3x + Pioneer DJM-700
American DJ Radius 1000 2x +?Skytec STM-3015 1x
Pioneer CDJ 2000 2x + Pioneer DJM-900 Nexus

Binnen 2/4 weken ga ik in een cafe in de buurt draaien samen met hun vaste DJ op Dennons. Die DJ draait ook vinyl al roept me dat niet zo heel erg.

Ik wil graag wat advies voor welke spelers om mee te beginnen. Ik heb her en der gehoord dat het niet verstandig zou zijn om met Pioneers te beginnen omdat je dan niet op alle soorten spelers zou kunnen draaien? Als je in een club komt met andere spelers dat je die dan niet beheerst? Hoe zit dat?

Verder sta ik wel open voor alle soorten adviezen.

Ik heb op dit moment een budget van 800/1000 euro al kan ik rustig een jaar de tijd nemen om nog extra te sparen, en te werken.. En off course heb ik me ook al ingeschreven bij een paar EK poulse en al ingezet, ?dus je weet het nooit :P Verder zit er nou niet echt een tijd aanvast wanneer ik het wil hebben. Heb alle tijd niet? (:

What do you think about Advies DJ Gear / Booth ??

Vote :   

Baart    posted on 02-06-2012 19:21
Als je op alles wilt kunnen draaien, kan je?het beste iets nemen waar je op kan leren beatmatchen : geen controller dus. Ik zou voor een cd speler met eventueel usb functie, zoals cdj 800 mk2, cdj 1000 mk2, cdj 400/350. Denon is ook een goed merk, je zou 2 denon s1200's of s3500's kunnen kopen. Wil je ze nieuw op 2e hands? Scheelt namelijk nogal wat Cool
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
RemcoRelion    posted on 02-06-2012 19:33
Je kan misschien eerst jezelf afvragen waarvoor je ze wilt gebruiken?
Moeten ze uitgebreid of simpel?
Wat wil je vooral leren en dat soort dingen dus ook of 2e hands of nieuw
Als jij een beetje je eisen vertelt kunnen mensen je veel beter helpen nog Happy, laughing
Don’t be a prisoner of your own style!
Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:41
Ik wil inprincipe er zoveel mogelijk aan hebben, ik wil ze nieuw kopen tweede hands doe ik niet aan. Ook wil ik zoveel mogelijk verschillende dingen gaan leren. Wat is het verschil tussen normale spelers van Pioneer en die mk2 spelers? ;$
Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:43
en gebruik, om te oefenen, te leren, en ook om feesten te gaan draaien. Daarnaast waar wij naartoe gaan op zomer en winter vakanties kennen we ook veel mensen en cafe's zonder draaiset, en die wel af en toe dj's hebben daar wil ik dan ook tijdens de vakantie gaan draaien.. De mensen van die cafe's kennen we ook daarom Winking my eye Dus ook daarvoor..
Lomme_    posted on 02-06-2012 19:46
Gewoon mijn setje overnemen Winking my eye Ben je even zoet mee.
RemcoRelion    posted on 02-06-2012 19:46
MK staat voor nieuwere versie zeg maar
Dus mk2 is een update voor de speler
Nu weet ik er verder niet super veel van dus ik ken niet alles precies vertellen.
Je kan kijken naar reloop je hoort van veel mensen dat ze erg lijken op pioneer
Ik heb zelf een reloop mixer (rmx-40) en 2 cd spelers (rmp-1)
allebei 2e hands en persoonlijk vind ik ze heerlijk werken.
Je zou dan zelf kunnen kijken naar rmp-2,5 of 3 spelers of beetje rondneuzen bij een winkel of site en naar merken als pioneer, denon, allen en heath(alleen voor mixer) gaan kijken
Don’t be a prisoner of your own style!
Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:53
En wat vinden jullie van het idee om een Pioneer DJM-700 te kopen als basis, en dan er nog spelers bij te kopen? Dan kan ik in iedergeval mooi uitbreiden :p koptelefoon heb ik al Monster Beats By Dr Dre Studio Limited Edition Happy, laughing
User edit by Dissmaster on 02-06-2012 @ 20:20:24 (46%)
Dissmaster    posted on 02-06-2012 19:54
Poster: Lomme_
Gewoon mijn setje overnemen Winking my eye Ben je even zoet mee.

eindje rijden.. no thnx :o
Winston    posted on 02-06-2012 20:30
2 members like this  Het is een fabeltje dat je niet op andere players kunt werken als je Pioneer hebt. Nu zijn de functies gestandaardiseert bij bijna alle merken volgens het Pioneer model. Anders kun je het snel achterkomen hoe het moet. Je went er wel na 5 tracks in je set.

Wat je altijd wel hebt is dat het pitchen qua feeling kan verschillen, door verschillende nauwkeurigheid.

Als je wilt leren is een player met scratch functie / vinyl mode handig.

Koop ook liever een multi media player: moet cd's, usb kunnen afspelen, plus eventueel als controller kunnen functioneren.

En als ik jou was zou ik wel haast hebben. Ik kon niet wachten en had een goedkoop setje gekocht, maar was erg blij mee.
Maar een goede mixer is erg belangrijk, dus de DJM-700 vindt ik best wel een goede keus.

Voor 825 euro heb je de DJM-700. Dan is er nog 175 euro over voor 2 players.

Ik zou kiezen tussen:
Stanton CMP.800 375 euro
Reloop RMP-3 579 euro
Pioneer CDJ 350 599 euro voordeel is dat je rekordbox hebt als je ermee wil werken, nadeel geen scratch functie.

Maar de Radius is waarschijnlijk ook niet gek.
Tic Toc
Dissmaster    posted on 02-06-2012 21:29
Gaat een Santon / Reloop speler samen met een Pioneer mixer? of zitten daar dan wel kinderziektes tussen :$
Blackaround    posted on 02-06-2012 22:03
Cdj 800mk2's om mee te beginnen en een djm 400tje,?
daarna kan je altijd naar 850's gaan.

Ik verkoop misschien mijn djm als je er eentje moest zoeken!
stuur maar pm
Dissmaster    posted on 02-06-2012 22:19
Poster: Blackaround
Cdj 800mk2's om mee te beginnen en een djm 400tje,?
daarna kan je altijd naar 850's gaan.

Ik verkoop misschien mijn djm als je er eentje moest zoeken!
stuur maar pm

Beter lezen :P ik koop geen 2e hands Winking my eye
Blackaround    posted on 02-06-2012 22:34
Dan zal je naar een reloop setje moeten gaan kijken.

MrTomrubber    posted on 03-06-2012 10:13
Wat ik persoonlijk ook leuke spelers vind zijn de synQ DMC-1000 'tjes. Ik heb ze zelf ook, ze zijn niet te duur en hebben heel veel mogelijkheden. Als je een beetje zoekt kun je zo een setje met een 2kanaalsmixer van hetzelfde merk vinden voor ongeveer 1150?, ik heb zelf de club mixer van synQ en dat was samen 1300?. Dit is wel iets boven je budget, maar ik denk niet dat je er spijt zult van hebben. (ik heb er in iedergeval nog geen moment spijt van gehad dat ik ze ooit gekocht heb?Cool)
Dissmaster    posted on 03-06-2012 13:00
Poster: MrTomrubber
Wat ik persoonlijk ook leuke spelers vind zijn de synQ DMC-1000 'tjes. Ik heb ze zelf ook, ze zijn niet te duur en hebben heel veel mogelijkheden. Als je een beetje zoekt kun je zo een setje met een 2kanaalsmixer van hetzelfde merk vinden voor ongeveer 1150?, ik heb zelf de club mixer van synQ en dat was samen 1300?. Dit is wel iets boven je budget, maar ik denk niet dat je er spijt zult van hebben. (ik heb er in iedergeval nog geen moment spijt van gehad dat ik ze ooit gekocht heb?Cool)

Budget maakt in principe niet zo gek veel uit kwestie van sparen hea, Winking my eye en des noods overleggen met m'n ouders of ik nog wat extra kan lenen dat ik dat later terug betaal Happy, laughing
Dissmaster    posted on 03-06-2012 13:01
Okee, ik begin nu eigenlijk een beetje te twijvelen tussen twee soorten set's...

Reloop:
-Reloop RMP-3 Alpha 2x ?799,00
-Reloop RMX-40 DSP Backfire 1x ?399,00
Totaal:??1198,00

Pioneer:
-Pioneer CDJ-850-K 2x ?1747,00
-Pioneer DJM-700-K 1x??825,00
Totaal ?2597,00

De Pioneer is bijna het dubbele, maar is hij dat ook waard?
User edit by Dissmaster on 03-06-2012 @ 13:36:32 (100%)
Estacy    posted on 03-06-2012 13:48
ik zou zeggen, koop 2e hands CDJ 800 mk2s . 700-800 euro voor een paar goede spelers. nog een leuk mixertje erbij en je hebt voor 1000-1200 euro een erg leuk setje
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Blackaround    posted on 03-06-2012 14:20
Hij wil geen 2de hands, tjah, dan heeft hij mindere kwaliteit.. en heeft hij tog redelijk wat geld uitgegeven.
Is voor hem eh..
FASA    posted on 03-06-2012 14:38
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen, voor thuisgebruik en af en toe on the road in een goede flightcase is de Reloop set prima. Ben je van plan je spullen regelmatig mee op pad te gaan nemen dan moeten ze wel tegen een stootje kunnen. Ik zeg niet dat de Reloops dit niet kunnen maar de Pioneers zijn gebouwd als tanks die overleven dat wel.

Dus samengevat: Voornamelijk thuis, af en toe mee op pad: Reloop (maar dan moet je er nog een flightcase bij gaan kopen van tussen de 150/250 euro voor onderweg)

Wil je veel ermee on the road: Pioneer

Ik denk dat de meeste het hier wel mee eens zullen zijn?

www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 03-06-2012 21:04
Poster: Dissmaster
Gaat een Santon / Reloop speler samen met een Pioneer mixer? of zitten daar dan wel kinderziektes tussen :$

JA!

Je kunt elk model player van elk merk aansluiten op elke mixer van elk merk dat bestaat. Zonder kinderziekten, onder geluidskwaliteitsverlies of zonder gekraak of zo.

Maar een goede mixer is wel belangrijk. Bij cd players loopt het verschil in geluidskwaliteit niet zover uit elkaar. Maar bij mixers zijn er wel heel erg hoorbare verschillen.

Ook de bouwkwaliteit van de mixer vindt ik belangrijk. Zeker als je later wilt uitbreiden wil je een mixer die nog als nieuw functioneert.

Samenhang van apparaten vind je wel bij versterker - speaker combinaties. De ene combinatie zal beter geluid geven dan de ander.
Tic Toc
Winston    posted on 03-06-2012 21:04

Wel is er een verhaal dat de Pioneers zo goed zijn, dat je op een minder nauwkeurige player moeite hebt.
Terwijl als je gewend bent goed te draaien op minder nauwkeurige players dan zijn de Pioneers een eitje.

Maar het gaat om de eerste plaats om de muziek en niet om de gear.
Tic Toc
User edit by Winston on 05-06-2012 @ 15:22:55 (61%)
FloRise    posted on 03-06-2012 21:19
als beginnende DJ zou ik niet voor pioneer kiezen. dit omdat het voor djen voor veel mensen een bevlieging is en vaak niet lang ermee door gaan. ook weet je niet of je er lol in zult blijven hebben.

daarom zou ik niet meteen de met veel geld gaan smijten. maar gewoon een goedkopere set kopen.

daarom zou ik als ik jou wat kiezen voor de numark axis 9 (280,- p/st) en een behringer djx750 (200,-).

zo heb je een degelijke set, waarmee je zeer goed kunt leren draaien. ook is dit een goede opstap naar de pioneer cdspeler en mixer omdat ze veel op elkaar lijken kwa functies.?
dus dan sta je niet met je bek vol tanden als je achter een pioneer dj-booth komt te staan.

in de toekomst als je het al een paar jaar met lol doet kun je over stappen naar een full-pro setup.
zo kost het je minder geld als je er na een half jaar al mee stopt

FASA    posted on 04-06-2012 11:05
Goede tip van FloRise (al ben ik niet erg fan van de numark spelers) maar het klopt dat DJ-en vaak een bevlieging is. Het gaat je echt flink tijd kosten voor je het een beetje onder de knie krijgt en je zult dus echt moeten doorzetten. Hierdoor zijn er een hoop dj's die na een half jaar/jaartje mee stoppen. Als je dan een gloed nieuwe dure set hebt aangeschaft is dat natuurlijk zonde van je geld.

Een voordeel wanneer je wel voor 2e hands zou gaan (ik weet dat je dit niet wil maar geef het toch even aan) is dat Pioneer spullen niet erg veel in waarde dalen. Als je nu 2 cdj 800's koopt, zul je die met weinig verlies kunnen verkopen over een jaar.

Ik heb via marktplaats een 2e hands set van Reloop gekocht en ben hier erg tevreden mee. Denk er echter wel over na om ze te verkopen en te upgraden naar Pioneer (en dan ook weer 2e hands). Ik heb destijds zo'n goede deal gesloten dat ik er vrijwel zeker van ben dat ik zonder verlies de Reloops verkoop.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
FloRise    posted on 05-06-2012 13:51
Wat FASA ook zegt. DJ-en kost veel tijd. ik ben op mijn 11de begonnen met een dubbele CDspeler van het merk MCCrypt. daar heb ik het eerste beetje beatmatchen mee geleerd. toen ben ik naar tabletops gegaan van numark en nu pioneer. ik heb pas na 6 jaar mijn eerste pioneer CD-speler gekocht.

het is een hele intensieve en dure hobby. en het betaald pas terug nadat je meerdere jaren al draait.

ik zou voor Tabletops gaan van een merk dat geen pioneer is om te beginnen. als je tweedehands koopt is het inderdaad dat pioneer cdspeler niet echt in waarde dalen. terwijl?de meeste?andere merken niets meer waard zijn.

ik hoop dat je de juiste keuze neemt. of je krijgt spijt dat je MAAR 700 euro hebt uitgegeven en na 2 jaar beter wilt. of je krijgt spijt omdat je 2000 euro weggooit na een jaar.

succes

grtz

FloRise
Dissmaster    posted on 05-06-2012 19:19
Poster: FloRise
Wat FASA ook zegt. DJ-en kost veel tijd. ik ben op mijn 11de begonnen met een dubbele CDspeler van het merk MCCrypt. daar heb ik het eerste beetje beatmatchen mee geleerd. toen ben ik naar tabletops gegaan van numark en nu pioneer. ik heb pas na 6 jaar mijn eerste pioneer CD-speler gekocht.

het is een hele intensieve en dure hobby. en het betaald pas terug nadat je meerdere jaren al draait.

ik zou voor Tabletops gaan van een merk dat geen pioneer is om te beginnen. als je tweedehands koopt is het inderdaad dat pioneer cdspeler niet echt in waarde dalen. terwijl?de meeste?andere merken niets meer waard zijn.

ik hoop dat je de juiste keuze neemt. of je krijgt spijt dat je MAAR 700 euro hebt uitgegeven en na 2 jaar beter wilt. of je krijgt spijt omdat je 2000 euro weggooit na een jaar.

succes

grtz

FloRise

Dankje, ik zal er nog eens goed over nadenken Happy, laughing Ik zit anders wel, met wat moet ik met de rest van het geld? Ik heb prima computer en 2 goede laptops, prima mobiel, beats, ipod, sportspullen en kleren allemaal.. En de andere dingen die er zijn, heb ik ook genoeg voor dit leg ik apart voor alles..

108 Users online: 23 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 3.234
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.739.749