HDJ 2000 of SENNHEISER HD 25-C-II (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chrizadelic    posted on 01-06-2012 19:50
Hallo allemaal,

Heb een nieuwe headphone nodig voor tijdens het draaien. Draai nu gemiddeld 6-10 keer per maand en zou wel graag willen weten wat jullie mij aanraden qua headphone.

De Pioneer HDJ 2000?

of

De Sennheiser HD 25-C II?

Ik weet dat ik zelf uiteindelijk moet kiezen natuurlijk, maar ben benieuwd of jullie zelf ook 1 van deze 2 headphones in bezit hebben en kunnen melden waarom ik de headphone wel of niet zou moeten kopen etc.

Alvast bedankt!

Chris Stussy
Dj

What do you think about HDJ 2000 of SENNHEISER HD 25-C-II ??

Vote :   

Lomme_    posted on 01-06-2012 20:02
Ik heb de HD25 C2 even in mijn bezit gehad, en de HDJ2000. Uit ervaring zeg ik: Pak de Sennheiser. De HDJ2000 is tevens ook de laatste hoofdtelefoon die ik ooit van Pioneer nog zal kopen. Ik had hem +- 3 maanden, en toen is de linkeroorschelp er vanaf gescheurd terwijl die wel in de UDG heaphone bag zat. De HDJ is veel te breekbaar naar mijn mening. Een koptelefoon moet wat meegeven en soepel zijn, voor 'on the road' mee te nemen. En in dat opzicht is de HD25 beter. Van het geluid was ik overigens wel tevreden.
User edit by Lomme_ on 01-06-2012 @ 20:11:23 (1%)
Chrizadelic    posted on 01-06-2012 20:25
Oke! Maar heeft de sennheiser ook een goede case waar hij goed geborgen in kan?
Heb op een aantal sites vernomen dat er nu een nieuwe case voor de hdj-2000 is, en er goed ingeklapt inkan. Dat lijkt me daarom ook wel wat. Van welke headphone was je over het geluid tevreden? Over beide? Of doelde je op 1 headphone?
Dj
Lomme_    posted on 01-06-2012 20:30
Als ik me niet vergis krijg je daar een opbergzakje bij, maar die UDG headphone bag is niet standaard bij de HDJ hoor. Standaard zit er een kunstlederen zakje bij de HDJ. Over het geluid van beide koptelefoons was ik erg te spreken, maar misschien dat het geluid van de HD25 dat van de HDJ n?t overtreft. Is ook een kwestie van wat je liever hebt trouwens. De HD25 zit op je oren (on-ear) en de HDJ2000 zit over je oren (over-ear). Ik heb de nieuwe case voor de HDJ2000 ook gezien, maar daar moet je dan weer > ?40 voor gaan dokken waarschijnlijk. Die HD25 kan je gewoon in je tas duwen zonder dat die stuk zal gaan, bij de HDJ is dat een ander verhaal.
User edit by Lomme_ on 01-06-2012 @ 20:30:33 (2%)
Chrizadelic    posted on 01-06-2012 20:43
Haha zei ook niet dat die er standaard bij zat h?, had alleen vernomen dat er inderdaad een ?33,00 euro (om precies te zijn) case is gekomen die geschikt is voor de Pioneer HDJ-2000. Heb nu zelf de Dr. Dre Monster Headphone, en die zit ook over m'n gehele oor heen.?

Maar het 'opbergzakje' bij de Sennheiser is genoeg? Heb namelijk gewoon een UDG Slingbag waar die inkan, en die beschermt vrij goed. Ik denk toch dat ik voor de Sennheiser moet gaan als ik het zo hoor.. Maar iets zegt tegen me dat het weer de Pioneer moet worden, haha.
Dj
Ashley    posted on 01-06-2012 20:47
Go for Sennheiser and you won't be dissapointed
Maar wat nou als het lukt, mama?
Chrizadelic    posted on 01-06-2012 21:04
1 member likes this  Haha, thanks Ashley! Ben 'm nu aan 't bestellen Happy, laughing

I am really 'benieuwd' haha! LOL
Dj
Mr-    posted on 01-06-2012 21:09
zelf draai ik ook met een HD-25 C II heb eigenlijk geen ervaring met de HDJ maar heb ik ook naar gekeken.
ik heb zoals Lomme_ al aangeeft al meerdere verhalen gehoord dat de koptelefoon toch erg snel kapot is gegaan.?

eerst was ik zelf opzoek naar een over ear koptelefoon later tock gekozen voor de (kleine) HD 25.

zelf dacht ik ook de eerste keer dat ik de HD 25 vast hield: 'is dit het nou?' maar de kracht van de duurzaamheid van de Hd 25 ligt denk ik in grote flexibiliteit. verder is het geluid van de HD 25 SUPER! vanwege gebrek aan ervaring kan ik het niet naast elkaar leggen. wat ik vooral ook erg fijn vind dat de HD 25 afsluit als of je in een andere ruimte staat. erg speciaal en erg fijn in mijn optiek.

verder is ook een voordeel dat mocht er iets breken alle onderdelen makkelijk los te vervangen zijn wat dus scheelt dat je een hele nieuwe koptelefoon moet kopen.

er zijn vast ook goede redenen om de HDJ te kopen maar daar kan ik je niet mee helpen.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Chrizadelic    posted on 01-06-2012 22:40
Ghehe bedankt Mr- voor je review! Heb de HD 25-C-II gekocht, hopelijk morgen in huis zodat ik hem morgenavond gelijk kan uittesten tijdens m'n gig! Happy, laughing
Dj
TimmyV    posted on 02-06-2012 07:44
Hij zal je vast bevallen. Heb hem zelf ook en het is echt een geweldige HP. Lichtgewicht en ongelofelijk sterk.
Mocht je de HP ooit een keer laten vallen dan zal er niks mee gebeuren.

Toen ik de HP voor het eerst vasthield was het even wennen. Het voelde als een stuk speelgoed.
Dat veranderde snel toen ik de HP op me hoofd zette. Ondanks de kleine oorschelp die op je oren ligt inplaats van er omheen, sluit hij het buitengeluid goed af.
De standaard earpads heb ik gelijk vervangen voor de soft earpads die erbij worden geleverd. Zit heerlijkSmile
En het geluid...tja, daar zeg je U tegen Cool

Let's go f*cking mental
aurelienvdv    posted on 02-06-2012 10:31
ik kan beide vergelijken en geloof me, je moet geen spijt hebben van je keuzen Happy, laughing
Lead    posted on 02-06-2012 11:57
Het grootste verschil tussen deze twee hoofdtelefoons is vooral dat bij de Sennheiser de schelpen OP je oren zitten en die van de Pioneer HDJ-2000 valllen OVER je oren heen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-06-2012 11:57 (5%)
Xurion    posted on 02-06-2012 12:03
Ik wil nooit meer van mijn Sennheiser HD-25 II af!
freezz    posted on 02-06-2012 13:27
Ik ga ook een sennheiser kopen. ?Heb hem geleend van een vriend en hij is werkelijk geweldig!
djcanta    posted on 02-06-2012 14:34
wat jeroen zegt... 't zijn 2 totaal verschillende hoofdtelefoons. Ik vind de Sennheiser prima klinken hoor en hij is oerdegelijk. Maar 't gaat er ook maar om hoe je er mee om gaat! Alles kan kapot, ook die Sennheiser en ook die Pioneer. Daarnaast kan een beetje pech mee spelen. Ik heb 't ook gehad, mijn HDJ2000 was de eerste die stuk ging en ik kreeg netjes een nieuwe! Die doet 't nog perfect!

Als ik nu zou kiezen en kijk naar 't confort van hoe hij zit, dat speelt zeker mee, en de geluidskwaliteit zou ik gaan voor de HDJ2000K, gewoon omdat ie ook mooi is naar m'n smaak. Maar je hebt al gekozen zo te zien. Veel plezier er mee!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Snoey    posted on 02-06-2012 18:55
Mijn HDJ2000 houd het al 2 en een half jaar vol en heb na 2 jaar 1 keer het snoer moeten vervangen.?
Me Senheiser was aan 1 schelp binnen een jaar kapot, er kwam geen geluid meer uit 1 kant.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Winston    posted on 02-06-2012 20:15
Ik hou niet van op de oor 40 mm headphones voor DJ gebruik. Over de oren 50 mm is de headphone.

@Snoey: hoeveel kostte de kabel.

Ik moet mijn Technics hp kabvel vervangen en dat lijkt me een derde te zullen kosten van een nieuwe headphone Cool
Tic Toc
Chrizadelic    posted on 03-06-2012 22:45
Goed om te horen dat het bij iedereen eigenlijk verschilt per headphone hoelang het product meegaat. Ligt natuurlijk ook grotendeels aan jezelf en je hebt er ook een beetje geluk bij nodig.

Hopelijk is m'n headphone morgen binnen, gister is hij niet binnen gekomen, kan 'm dan pas donderdag weer testen met publiek en hard geluid!
Dj
HouseContainer    posted on 03-06-2012 23:26
Ik heb ze vergeleken en voor mij was de keuze vrij snel gemaakt...
Chrizadelic    posted on 04-06-2012 13:52
Dat merk ik inderdaad erg goed uit 't verhaaltje!
Dj
Winston    posted on 04-06-2012 14:07
Hangt volgens mij vooral af van geluk.
Tic Toc
aurelienvdv    posted on 04-06-2012 14:48
mss dat ik binnekort de beyerdynamic dt-1350 ga kopen. ter vervanging van mn kapotte hdj2000...
djcanta    posted on 05-06-2012 09:49
ach ja dat vergelijkings verhaal tussen die HD25 en de HDJ2000, ik kan er wel heel hard om lachen. Hij was zowat getrouwd met z'n Sennheiser hoofdtelefoon en dan wint ie een gratis HDJ2000 die hij vervolgens af gaat zitten kraken. Het zijn 2 totaal verschillende hoofdtelefoons en smaken verschillen. Ik vind 't persoonlijk juist prettig dat een hoofdtelefoon over je oren zit in plaats van vlak er op. Ik draai met gemak 10 uur achter elkaar maar die hoofdtelefoon zit alleen op m'n hoofd wanneer ik 't nodig vindt. Dus dat ze na 5 min. warm worden? Zo lang doe ik niet over een overgang en beatmatchen Cool

smaken verschillen en je kan pas echt een keuze maken als je weet wat je smaak is.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
RAS    posted on 05-06-2012 11:10
Ik heb zelf ook de vergelijking gemaakt tussen de HD-25 en HDJ-2000 (en HDJ-1000), na eerst allerlei andere koptelefoons weg te strepen op basis van reviews op internet. De uiteindelijke keuze heb ik gemaakt in de winkel toen ik ze alle drie kon proberen en vergelijken. Daarbij kwam voor mij de HD-25 als beste eruit.

Het is echter heel persoonlijk wat je de beste koptelefoon vind. Je zult bij beiden geen miskoop doen, dus gewoon uitproberen en wat je zelf het beste vind klinken of het fijnste vind zitten neem je dan mee.
djmstr223    posted on 05-06-2012 11:21
Ik heb ook de hd-25c en een vriend van mij heeft de hdj 2000, zelf vind ik voor het draaien de sennheiser het fijnst om om lang op te houden de pioneer. Je moet wel kijken of de de C versie wel, die met krulsnoer, Ik heb die maar vind het snoer net te zwaar.
www.bramvanbergen.nl
Chrizadelic    posted on 06-06-2012 23:56
Van het snoer heb je toch geen last... Je plugt hem in en hij hangt er gewoon bij haha. Tenminste, ik heb er totaal geen last van, prima headphone en heb de standaard earpads vervangen voor de soft-earpads van de HD-25-C, express deze genomen, aangezien ik een krulsnoer wel essentieel vind.
Dj

133 Users online: 24 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 43.072
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.716.024