EFX1000 en KRK RP6 aansluiten wat voor kabels
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dopedenny    posted on 30-05-2012 15:00
Hoi allen,

Ik heb een EFX1000 gekocht en wil hem aansluiten op de Send/Return van mijn DJM800.
nu twijfel ik een beetje aan de jack kabels die ik nog moet aanschaffen.
de simpelste oplossing is 4 jack kabels van 2 euro per stuk te halen met een lengte van 1M.
maar ik kan ook kwalitatieve kabels halen van bijv cordial of klotz (of ander merk wat jullie aanbevelen).
met neutrickstekkers zodat het met 'premium' kabels is aangesloten. dan heb je het al wel over kabels rond de 14 euro per stuk dus dat scheelt natuurlijk wel veel in prijs. '8 of 56 euro voor de 4'. mijn vraag is daarom maakt het iets uit in kwaliteit verschil qua geluid? ik zeg er wel bij dat het apparaat buiten de deur gebruikt gaat worden en dat die wordt aangesloten op speakersystemen in kleine clubs/cafes die hebben vaak geen EFX dus dan ga ik hem zelf meenemem.?

zelfde verhaal een beetje voor mijn KRK's thuis zijn ze met een neutrik cordial kabel aangesloten op de master maar onderweg gaan ze op de booth uitgang. nu heb ik daar een 1 euro verloop kabeltje voor (jack -> xlr) maar is het daar ook handig om wat duurdere kabels te gebruiken voor de geluidskwaliteit. ik heb een DJM en de KRK's gekocht voor de kwaliteit van de producten maar dat wil ik er wel maximaal uit halen. zouden jullie dan de KRK's gebruiken met de XLR of de jackingang??

mijn CDJ's zijn alle 3 digitaal aangesloten op mijn DJM ipv met tulpjes.

bedankt voor het advies.
just playing dope beats

What do you think about EFX1000 en KRK RP6 aansluiten wat voor kabels ??

Vote :   

Estacy    posted on 30-05-2012 15:10
geluiskwaliteit? nee daar ga je absoluut helemaal 0.0000% van merken. Zolang je de afstander redelijk houd is dat allemaal van geen enkel belang. een kabel van 50 cent zal in jouw situatie dezelfd geluidskwaliteit geven als een kabel van 10.000 euro. We hebben het over KRK's, DJMs en EFXs. Pas bij high-end hifi van tienduizenden euros zou er mischien verschil kunnen zijn, maar dat is ook niet zeker.

Toch zou ik goed opletten met kabels, en hier is waarom:
dure kabels maken dan niks uit qua geluid, qua bouw wel. Een dikkere, duurdere kabel is beter afgeschermd, dus minder storing van buitenaf (je kent dat geluid wel, als een sms'je afgaat, dan hoor je zon raar digitaal geluid door je speakers).
ook zijn de aansluitingen veel sterker en beter in mekaar gezet, dus minder kans op kabelbreuk enzo.

als je kabels vaak in en uitplugt, gaan goedkope kabels zo een keer kapot, zit er af en toe veel stress op de aansluiting, gaan ze kapot. bij duurdere kabels is dit niet. Klotz of Cordial is overigens nergens voor nodig, Procab heeft kabels met Neutrik connectors (kwaliteit) voor 4 euro per stuk, gewoon erg goede kabels.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dopedenny    posted on 30-05-2012 15:18
de kabel afstand wordt maximaal 1 meter want de EFX staat naast de DJM. het wordt wel wekelijks in en uit geplugd dus ik neig dan minimaal naar neutrik stekkers. maar die procab kabels schermen die wel genoeg af dan voor storingen zoals een sms bericht?
just playing dope beats
Estacy    posted on 30-05-2012 15:27
dat is geen probleem, Neutrik is goed, Procab is ook goed. zowiezo met zo'n afstanden is dat geen probleem. dus koop gewoon procab ofzo, en ga van het geld dat je overhoud es naar de kroeg, iedereen blij
Winston    posted on 30-05-2012 16:27
Nog een reden waarom je duurdere kabels koopt is dat de connectoren minder snel oxideren.
Tic Toc
Estacy    posted on 30-05-2012 16:29
in theorie wel ja, maar dat heb ik zelf nog nooit zien gebeuren. en tegenwoordig zijn zelfs de goedkoopste kabels gold-plated dus ja...
Winston    posted on 30-05-2012 16:31
Misschien wel als je de kabels 30 jaren wil behouden, terwijl je net 18 bent. Cool
Tic Toc
dopedenny    posted on 30-05-2012 17:24
bedankt voor de adviezen heb mooi procab kabeltje gevonden die ook goldplated was bij de roze webshop voor een leuke prijs. maar altijd handig het toch even te weten.
just playing dope beats
Winston    posted on 30-05-2012 18:41
Je kon eigenlijk ook gewoon hier bij de DJR Shop je kabeltjes hebben gekocht. Daar steun je DJResource mee en krijg je ook nog een leuk goeden plusje achter je naam. Cool
Tic Toc
djcanta    posted on 31-05-2012 10:01
wat je nodig hebt zijn 4x MONO-JACK-MALE naar MONO-JACK-MALE kabels... houdt ze bij dezelfde lengte.

SEND L+R van DJM800 gaat naar de INPUT van je EFX1000. AUDIO loopt dus door je EFX heen. terug van je OUTPUT L+R van de EFX1000 gaat ie naar RETURN L+R van je DJM800 terug je mixer in.

Zet je effecten op je DJM800 op 't kanaal naar keuze (1, 2, 3, 4, A, B, MIC of MASTER) dry/wet vol open naar rechts en on/off laten knipperen zodat ie aan staat. je audio signaal gaat nu door je send naar je EFX toe en via Return terug je mixer in.

en nu spelen maar en die EFX1000 leren kennen! Veel plezier! Tof ding hoor, heb 'm zelf ook een aantal jaren in huis gehad!

leuk ook om mee te nemen naar gigs! 1 minuutje plug&play en je kan je tracks tweaken zoals jij wil!

Met de RMX1000 werkt 't precies zo trouwens.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

131 Users online: 26 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 42.568
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.520