Hoeveel GB aan tracks neem jij altijd mee?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Hoeveel GB aan muziek neem jij altijd mee?

-1-4 GB (400 tracks)
-8 GB (800 tracks)
-16 GB (1600 tracks)
-32 GB (3200 tracks)
-shit son, 32 GB is niet genoeg voor mij. MEER

Voting is only possible for our Members
Luxx    posted on 29-05-2012 17:05
fellas,

ik vroeg me af hoeveel Gigabyte jullie aan muziek meenemen naar een gig en wat voor DJ je bent.
ik had namelijk een discussie op Facebook met een guy die zei niet genoeg te hebben aan 3 USB sticks. dat vond ik al overkill maar toen kwam er een guy die beweerde 3000 Gigabyte (jazeker, 3 Terrabyte) mee te nemen. in andere woorden: grofweg 385.500 tracks, en dat waren er volgens hem zelfs nog wel meer.

dus! hoeveel gig nemen jullie mee? hoe hebben jullie dat verspreid (2 USB's bijv. voor 16 gig totaal) en wat voor DJ ben je.

ik zelf neem 8 Gig mee en me partner heeft een 16 Gig Flash Voyager stick. de flash voyager is in principe al genoeg maar wij zijn nogal specifiek qua muziek (nuDisco) en kunnen met alleen het materiaal dat we meenemen al ruim een gig volmaken (drie kwartier ? 1 uur duurt een set van ons) en dan gebruiken we misschien een kwart van de totaal aan tracks als het niet minder is
www.mothermusic.nl

What do you think about Hoeveel GB aan tracks neem jij altijd mee? ??

Vote :   

Gidi    posted on 29-05-2012 17:10
Ik neem alleen voldoende mee om de set te vullen en een backup. Ik vind vooral in mijn genre (Hardstyle) is het niet geheel belangrijk welke platen je draait. Wij worden namelijk geboekt om de stijl die we draaien, dus het publiek reageerd op de muziekstroming die we altijd draaien. plaatjes aanvragen zit er heel af en toe in, maar vaak zijn dat dan ook de platen, die wij van plan waren te draaien ! Cool
Dinfaction vrijdag tussen 23.00 en 00.00 @FalconRadio
FloRise    posted on 29-05-2012 17:17
ik draai nog steeds lekker met cd's op gig's, ?op grotere evenementen waar er al duidelijk vast staat wat voor een genre er gedraait moet worden neem ik naast me 2 mappen met 2 dezelfde usb's mee. ik hou er gewoon van om techno en techhouse te combineren met classics. ik plan ook nooit welke nummers ik ga draaien. wel de eerste paar natuurlijk. maar bij grote gala's van 1200-1400 man is het van belang dat je kunt inspelen op het publiek.

dus:
1 map met 284 cd's
1 map met 336 cd's
2 usb's met vaak maar 100-200 tracks erop die ik heb geselecteerd. (die ik meestal ook op cd heb maar snel bij wil kunnen)

dus ik sjouw me altijd rot, vooral als ik nog een extra cdj meeneem naar een gig waarvan ik weet dat ze er maar 2 hebben staan.

owja, mijn cd's zijn voor 90% orgineel, 4% zelfgemixte/geproduceerde en de rest wat je nergens kunt vinden op cd in die vieze achteraf cd zaakjes
User edit by FloRise on 29-05-2012 @ 17:18:38 (20%)
Roov    posted on 29-05-2012 17:19
Als ik met m'n DJ maatje draaien zitten we sowieso over de 5000/6000 nummers heen. Als ik alleen draai zit ik ongeveer op de 2500 nummers die ik meeneem
FASA    posted on 29-05-2012 17:25
Ik draai dubstep en drum & bass via timecode, met laptop dus. Hieraan hangt een losse USB harddisk met ruimte voor 450 gig. Er staat nu zo'n 16 gig op en zo'n 3000 nummers. Echter wanneer ik op een verjaardag of iets draai neem ik gewoon ALLES mee wat ik heb, rock, hiphop, house en ga zo maar door. Dan zit ik wel aan de 10.000 nummers. Dan kan ik ook veel op aanvraag doen.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Luxx    posted on 29-05-2012 17:26
Poster: FloRise

dus ik sjouw me altijd rot, vooral als ik nog een extra cdj meeneem naar een gig waarvan ik weet dat ze er maar 2 hebben staan.

waarom zet je dan niet gewoon in je tech-rider dat je 3 CDJ's wilt hebben en zo niet, dan kan je ter plekke met je geld weglopen of je eigen CDJ gebruiken tegen extra vergoeding??

www.mothermusic.nl
Unidentified    posted on 29-05-2012 18:22
Poster: FASA
Er staat nu zo'n 16 gig op en zo'n 3000 nummers.

Heb jij dan wel alles in 320kbps? Ik zit nu aan 17,5 GB en dat zijn bij mij een 1300 nummers, alles in WAV of 320kbps MP3

Ikzelf draai ook timecode, dus alles wat op mijn HDD staat gaat mee. Zo heb ik altijd genoeg keuze en voldoende tracks, wat wel van pas kan komen als ik draai op 18-jarige tonnen, daar weet ik wanneer ik moet beginnen, maar nooit wanneer ik gedaan heb Cool
PhonoGraaf    posted on 29-05-2012 23:09
zo'n 26gb aan techno, van tech-house tot offbeat...
Sebasz    posted on 29-05-2012 23:16
voor een hele avond een 8gb usb stickje en een grote cd map :P dus al met al 30gb denk ik zo
User edit by Sebasz on 29-05-2012 @ 23:17:12 (2%)
FASA    posted on 29-05-2012 23:24
Misschien is het ondertussen iets meer gig dan. Maar heb

Ook veel korte intro's enzo.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
mrmagix    posted on 29-05-2012 23:29
valt erg te zien van wat voor feestje of wat voor stijl.

Als all-rounder ga je zowieso veel meer GB meenemen dan bijvoorbeeld een pure progressive house-dj. Die laatste kunnen hun set ook voorbereiden, waardoor ze met 2 GB soms ook al toekomen

Als je op een huwelijk moet draaien, ga je voor jong en oud plaatjes moeten hebben, moet je daarintegen voor een jeughuis of chiro draaien, valt dat al beter mee Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Dennis1981    posted on 29-05-2012 23:46
Neem meestal?z?n 50 gig mee op een 320 gig harde schijf, z?n 3750 nummers varierend van oldschool - jumpstyle - hardcore - earlyrave etc.. Uiteraard eerst allemaal door rekordbox laten analyseren.

Zou met veel minder ook wel uitkomen, maar hangt er een beetje van af hoe snel ik doormix.
Met de cdj's van tegenwoordig kun je vlot achter alkaar doormixen, draai soms wel 50 nummers in een uur, met vinyl is dat lastiger...

In de echte platentijd had ik meestal twee trolleys met elk 125 platen bij me ; ongeveer 500 nummers.
FloRise    posted on 30-05-2012 08:01
Poster: Luxx
waarom zet je dan niet gewoon in je tech-rider dat je 3 CDJ's wilt hebben en zo niet, dan kan je ter plekke met je geld weglopen of je eigen CDJ gebruiken tegen extra vergoeding??

Ik geef dit ook altijd wel door. wanneer er meerdere dj's komen regelen ze dat wel beter. maar als ik de enige op de line-up ben is het vaak niet. meestal regelen we dan wel iets.
Meestal komt het voor op feesten en gala's die uit de studenten wereld komt.
Gerdo    posted on 30-05-2012 16:02
Ik heb een USB stick met 16 gb, op deze USB stick heb alleen maar house staan en een aantal apres ski nummers. De rest zit in mijn cd mappen. In de kroeg waar ik draai moet het met cd's, zelf heb ik 2x CDJ 850 en een CDJ 350. Ik koop veel house wat ik niet op cd hoef te hebben, dus dat zet ik op de USB stick.
AdenFarleigh    posted on 31-05-2012 10:56
Als ik vrije keus heb meestal 2 of 3 volle 280 mappen. En anders red ik het vaak wel met 1 map. Van 't weekend had ik zelfs genoeg aan een halve spindel - ik wist al wat ik zou gaan draaien dus Happy, laughing
Voor m'n radioshows heb ik dikwijls alle mappen open liggen, dat zijn er momenteel 7.
Verschilt dus behoorlijk.

Ik draai van alles tussen House en Techno.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Winston    posted on 31-05-2012 13:18
..... niet genoeg te hebben aan 3 USB sticks. dat vond ik al overkill maar toen kwam er een guy die beweerde 3000 Gigabyte (jazeker, 3 Terrabyte) mee te nemen. in andere woorden: grofweg 385.500 tracks, en dat waren er volgens hem zelfs nog wel meer.

Haha, heb erg veel moeite dat te geloven. Als hij niet zou slapen, is hij ongeveer 3,66 jaren bezig om alles maar 1 keer te beluisteren.

En zoveel tracks maakt je echt geen betere DJ. Een goede DJ is er juist om een goede selectie te maken uit de duizenden tracks die er bestaan.
Tic Toc
Winston    posted on 31-05-2012 13:20
Hmm, on topic. De laatste keer dat ik buiten draaide had ik een cd mapje met ongeveer 40 cd's, circa 800 tracks. Ik bepaalde gewoon wat ik ongeveer die avonden wilde draaien en dat ging in de map.

En het kwam voor dat ik een track niet had die werd aangevraagd.
Tic Toc
Luxx    posted on 31-05-2012 15:40
fuck requests. seriously

tenzij je echt van 10 tot 4 staat te draaien de hele avond
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 31-05-2012 @ 15:40:51 (100%)
Danekato    posted on 31-05-2012 15:57
fuck requests. seriously

Cool

Als het alleen om house gaat neem ik mijn 16 GB usb-stick mee. Ik denk dat daar nu zo'n 14 GB wel op moet staan, hier gebruik ik dan lang niet alles van (ligt ook aan de tijden maar ook aan het publiek).
Heb ik een verjaardagsfeest of bijv. een housewarming dan gaat er een hardeschijf van 160 GB mee waar een 40 GB (inclusief de eerder genoemde house-nummers) aan van alles opstaat!!
FloRise    posted on 31-05-2012 18:34
de hoeveelheid tracks die je nodig hebt ligt aan de tijd die je draait, wat voor een stijl, welk publiek, en of je weet wat het publiek wilt. soms moet je draaien en moet je er achter zien te komen wat het publiek wilt. dan moet je meer tracks bij je hebben.

aan aanvragen doe ik niet aan. alleen van de organisatie zelf natuurlijk

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

55 Users online: 11 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 31.163
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.845.517