rekordbox als timecode? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 28-05-2012 20:56
Ik heb gezocht doorheen het hele forum maar ik vond niet echt iets over rekordbox linken met die ethernet kabel aan je laptop. ?Ik heb een macbook pro 15' 2.4 Ghz. ?Ik heb de laatste (legale) versie van rekordbox en ik vroeg mij af hoe ik rekordbox dus aan de cdj kan hangen. ?Is dit dan ook een soort timecode? ?De setup die ik gebruik is djm 800 en 2x cdj 2000

Bedankt!

What do you think about rekordbox als timecode? ??

Vote :   

LilQuint    posted on 28-05-2012 21:01
Door linken, link kastje er tussen, 1 cdj in kanaal van je kastje op 1. andere op 2, laptop op 3. Zo werkt dit, right? (Zo heb ik het ergens een keer gelezen namelijk :P)
_Ivan_    posted on 28-05-2012 21:04
Precies, het is eigenlijk heel simpel. Sluit de cdj's doormiddel van netwerkkabels aan op een switch en verbind je laptop met de switch door middel van een netwerkkabel. Rekordbox opstarten, links onderin verschijnt een tekentje : LINK. Klikken en voila, je CDJ's zijn gekoppeld aan je laptop.
Feel&.Celebrate.Life!
jeffrey412    posted on 28-05-2012 22:31
de legale versie van rekordbox is gratis te downloaden als ik het goed bgrijp toch? of zit ik nu helemaal verkeerd?
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
freezz    posted on 28-05-2012 22:43
ja maar als je wilt activeren, moet je een key kopen (zo werkt het op mac toch)

wat bedoelen jullie juist met zo'n switch?
Artez    posted on 28-05-2012 22:59
Het is echt allemaal heel simpel:?
PRO Link feature is hoe het heet.
Met je CDJ2000 heb je 2 ethernet kabels gekregen. Wat jij nog moet aanschaffen is : een ethernet HUB.

Konig Ethernet 5 poorts switch

te koop online

Daarnaast nog een ethernet kabel.
procab cxu500?
ook te koop bij bax-shop.

Daarna ga je vanuit je CDJ-2000 met die ethernet kabels in je HUB kanaal 2,3,4 of 5. En dan vanuit kanaal 1 komt de kabel die je los hebt gekocht in je laptop.
Dan doe je je CDJ's aan en druk je op link. Als je dan rekordbox start en evenwacht, zie je linksonder een grote knop verschijnen met LINK. KLIK DAAROP. en dan verschijnt er onderaan een balkje, met 2 cdj's. Vervolgens kan je tracks slepen naar die icoontjes enzo.?

Om een activation key te krijgen voor je rekordbox software, moet je volgens mij registreren, en heel veel informatie en je interesses invullen.

Mod edit by Lead on 03-06-2012 12:54 (2%)
djcanta    posted on 29-05-2012 11:03
als je rekordbox op een laptop gebruikt is 't geen time-code. Time-code gebruikt cd-spelers / draaitafel als controller om een software pakket als TRAKTOR / SERATO / VDJ aan te sturen. Dan heb je 't dus over een actief software pakket. Je software doet 't denkwerk.
Rekordbox is dus een passief systeem, je CDJ's doen 't denkwerk en je zal als DJ zelf dus gewoon moeten mixen. Rekordbox op een laptop (Macbook / PC) werkt dus net als een USB-stick, SD-kaart etc en is dus gewoon je digitale platenkoffer. Daarom heet 't ook zo. Het voordeel van REKORDBOX op een draaiende laptop is dat je de tracks naar je decks kan slepen en meer overzicht hebt. Handig voor DJ's die bijv. 50.000nr's mee slepen en snel willen zoeken. Als je niet precies weet wat waar staat kan dit handig zijn.

en leuk die K?nig Ethernet switch bij BAX, maar dat is 't laatste wat ik zou aanbevelen. De elektronica boer dicht bij huis heeft ook spullen die goed zijn. K?nig is echt een pruts merk Thumbs Up Ik heb er wel eens wat van gehad en 't is snel kapot en aangezien 't zo goedkoop is kan je 't gelijk weg gooien.

Die procab kabels zijn wel goed! Wellicht wat duur voor wat je krijgt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
freezz    posted on 29-05-2012 18:50
mar ik heb hier thuis genoeg gewone ethernet kabels liggen, is dat ok? ?en zo'n hub zal ik ook wel vinden denk ik Happy, laughing
freezz    posted on 29-05-2012 21:15
de cdj's zijn ook niet van mij, maar ik mag die setup gebruiken zoals ik zei Happy, laughing
Artez    posted on 29-05-2012 22:12
Poster: freezz
mar ik heb hier thuis genoeg gewone ethernet kabels liggen, is dat ok? ?en zo'n hub zal ik ook wel vinden denk ik Happy, laughing

vast wel :P test ze zou ik zeggen! haha
Lead    posted on 30-05-2012 10:50
Poster: freezz
ja maar als je wilt activeren, moet je een key kopen (zo werkt het op mac toch)

NOPE, dit is NIET het geval, het is gratis software..

Rekordbox kun je gratis downloaden en is zowwel voor Mac als PC gratis te gebruiken. Je kunt een licentie key invoeren als je een speler hebt gekocht die Rekordbox ondersteund, of je vult een lijst vragen in op de Pioneer website en krijgt een key gemaild.

Rekordbox is ook Music Manangement software (soort iTunes) en geen mixsoftware zoals Serato/VDJ.

Als je rekordbox opstart en je hebt minimaal 1 speler gelinked die dat netwerk ondersteund, dan kun je je computer ook als input device voor muziek zien en kun je met je CDJ door je muziek collectie browsen op je computer.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-05-2012 10:52 (75%)
Luxx    posted on 30-05-2012 10:56
1 member likes this  hah, freezz dacht een illegale versie te hebben van Rekordbox maar zei voor de zekerheid maar dat ie toch wel legaal was. prachtig dit soort momenten.
www.mothermusic.nl
MTHIJSMusic    posted on 30-05-2012 15:58
je kan het ook met een soundcard doen en dan in je spelers een timecode cd doen van rekordbox (weetniet of die er is) maar elke timecode kan wel Winking my eye maar met de cdj 2000 kan je volgens mij met kabeltje doen en dan in rekord box in stellen Winking my eye
Matthijs Kuiters
Winston    posted on 30-05-2012 16:26
Poster: Luxx
hah, freezz dacht een illegale versie te hebben van Rekordbox maar zei voor de zekerheid maar dat ie toch wel legaal was. prachtig dit soort momenten.

Maar hij heeft 2 CDJ-2000's. En daarbij worden toch sowieso ook 2 'legale' rekordbox meegeleverd. Cool
Tic Toc
freezz    posted on 31-05-2012 17:30
nee! ik heb in 1 van de vorige posts gezegd dat ik zo goed als altijd toegang heb tot deze set, maar dat hij niet van mij is (spijtig genoeg!) ?

maar nu even voor de duidelijkheid:

eerste cdj 1 in poort 2 dan cdj 2 in poort 3, dan poort 1 in macbook en dan pas rekordbox opstarten of moet dat al op voorhand? of maakt het niets uit?
freezz    posted on 31-05-2012 18:00
en firmware 3.1 is nodig zeker?
Lead    posted on 31-05-2012 18:02
Volgorde van aansluiten maakt niet uit, poorten worden toegewezen als ze gevonden worden.
Dit doe je met netwerk kabels en een switch, voor de duidelijkheid, tijdcode doet niet in Rekordbox Winking my eye

En dat je spelers V4.10 hebben is logisch, je wilt ze altijd up to date houden...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 31-05-2012 18:03 (43%)
freezz    posted on 01-06-2012 07:57
ok bedankt voor alle hulp!
freezz    posted on 03-06-2012 11:19
moet ik trouwens ergens in rekordbox of in de cdj zelf instellingen aanpassen of controleren?
Lead    posted on 03-06-2012 12:55
welke instellingen zou je willen controlleren ?
Ik neem aan dat je het preferences menu hebt doorlopen, stnadaard staat alles meestal al goed.
Let the BASS be louder
freezz    posted on 15-06-2012 21:33
Is het ook mogelijk met de cdj 850?
Dolivieira    posted on 16-06-2012 20:30
Nee met de CDJ 850 is dat niet mogelijk want die ondersteund geen Prolink.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Blackaround    posted on 04-12-2012 20:55
Hoe kan je dan met de CDJ 850 gebruik maken van rekordbox via laptop?
Ik dacht dat je rekordbox gewoon als software kon gebruiken, ook met de 850??

Of gaat dit alleen met de CDJ 900-2000 ?
VmaX    posted on 04-12-2012 21:10
Poster: Blackaround
Hoe kan je dan met de CDJ 850 gebruik maken van rekordbox via laptop?
Ik dacht dat je rekordbox gewoon als software kon gebruiken, ook met de 850??

Of gaat dit alleen met de CDJ 900-2000 ?

Je kan rekordbox gebruiken met alle huidige cdj's via een usb stick, je export dan tracks, playlists, etc... via rekordbox naar de usb stick en steek deze in de cdj... De CDJ kan dan de tracks die op de stick staan lezen samen met de opgenomen cue punten en dergelijk.?

Echter kunnen enkel de CDJ900 en CDJ2000 via ethernet verbonden worden aan Rekordbox (Pioneer Pro DJ Link). Indien je connectie maakt met rekordbox via de LINK functie hoef je geen usb te gebruiken en kan je direct alles afspelen via de CDJ's. De tracks worden dan in de speler ingeladen via het netwerk en het is net alsof er een cd of usb in zou steken.
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
Blackaround    posted on 05-12-2012 12:12
Poster: VmaX
Je kan rekordbox gebruiken met alle huidige cdj's via een usb stick, je export dan tracks, playlists, etc... via rekordbox naar de usb stick en steek deze in de cdj... De CDJ kan dan de tracks die op de stick staan lezen samen met de opgenomen cue punten en dergelijk.?

Echter kunnen enkel de CDJ900 en CDJ2000 via ethernet verbonden worden aan Rekordbox (Pioneer Pro DJ Link). Indien je connectie maakt met rekordbox via de LINK functie hoef je geen usb te gebruiken en kan je direct alles afspelen via de CDJ's. De tracks worden dan in de speler ingeladen via het netwerk en het is net alsof er een cd of usb in zou steken.

OKe thanks!
USB sticks gebruik ik al.

Maar nu ik een macbook heb, leek het me handig om thuis me laptop te draaien.
Jammer dat het niet gaat.

Bedankt voor je uitleg!
Tekhead    posted on 08-12-2012 04:50
Wat een soep zeg, al zal dit voor de ervaren gebruiker niet zo zijn. en dan al die bedrading, pff. Als ik ook iets in de digitale richting zou willen aanschaffen, zou ik eerder een controller aanschaffen, een type MC6000 oid, of Time-Code , voor mij is het eerder, keep it simple Happy, laughing
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

120 Users online: 14 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 46.432
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.183