octapad spd-30 intgreren in pioneer setup
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezz    posted on 26-05-2012 23:42
Hey allemaal! Ik ben net nieuw maar ik heb al dadelijk een vraag Happy, laughing

Ik draai op een feestje voor een 500 man met 1 mc. ?Een vriend van me is drummer en heeft voorgesteld om mee te drummen op zijn octapad (een beetje zoals Michael Schack & Netsky). ?Weet er iemand toevallig hoe we deze octapad spd-30 kunnen integreren? ?De setup is 1 DJM 800 en 2 cdj 2000, dus zelf dacht ik om de octapad via qinch gewoon aan een leeg kanaal te hangen, maar gaan we zo niet te veel bass cre?eren zodat het niet meer gezond is voor het geluidssysteem? ?Moeten we een laptop integreren ofniet? ?

Alvast bedankt!

Freezz

What do you think about octapad spd-30 intgreren in pioneer setup ??

Vote :   

Lead    posted on 28-05-2012 12:11
Ik ken dat kastje niet, maar je kunt een drummer wel inprikken op die set en hem mee laten spelen. Als er teveel bas is, moet je dat eruit draaien Winking my eye
Let the BASS be louder
PhonoGraaf    posted on 28-05-2012 12:23
Je hebt in ieder geval een verloopkabel nodig, van 6.3mm Jack naar Cinch. Daarmee sluit je de SPD30 aan op je DJM800.
Er zit een MIDI out op de DJM800 en MIDI in/out op de SPD30, daarmee kun je ze misschien in sync laten lopen.?

Een laptop heb je niet nodig, maar is wel een optie aangezien de SPD30 voor MIDI of Memory aangesloten kan worden op een computer. Je kan ook gewoon een USB stick met samples in de Memory aansluiting stoppen.

En als de bass van de SPD30 te veel word kun je die natuurlijk met de EQ/filter op je DJM800 wat wegwerken.

Voor de rest is het een kwestie van oefenen, succes!
User edit by PhonoGraaf on 28-05-2012 @ 12:32:26 (15%)
FloRise    posted on 28-05-2012 13:43
ik zou het inderdaad en een leeg kanaal zetten. dan kun je met alle effecten en EQ's werken van de DJM. ik zou wel dan voordat het feest begint de opstelling goed uitproberen.
freezz    posted on 28-05-2012 20:48
Ok bedankt voor de antwoorden! ?Mijn maat heeft zo'n kabel erbij gekregen en er zitten genoeg samples in de internal memory. ?

Maar is het voldoende als we dit zo doen en drumt er iemand? ?Ik snap niet goed wat je bedoelt met dat syncen, want dat hangt toch puur af van de drummer of niet?

jari
PhonoGraaf    posted on 29-05-2012 01:28
Ja ik weet niet precies of dat werkt, maar er zit in ieder geval een midi in en out op. Je kan het proberen als je merkt dat de drummer soms offbeat gaat (dat is niet raar, een computer blijft wat dat betreft betrouwbaarder dan een mens, net zoals een atoomklok nauwkeuriger werkt dan een zonnewijzer).?Cool

Het idee is in ieder geval vet, vind het combineren van verschillende soorten intrumenten echt geweldig!
freezz    posted on 29-05-2012 18:48
haha bedankt Happy, laughing ja, we proberen iets anders dan gewone dj sets om het wat interessanter en spectaculairder te maken... michael schack zelf antwoordde trouwens net en zei dat je gewoon via zo'n jack -> qinch kabel kan verbinden en dan sidechain optie in het systeem van de roland kan gebruiken.

This is an old Topic

No new postings for 4.731 days.
 Post CommentThat would be 157.7 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

202 Users online: 23 Guests (179 Unknown)
Pages generated today : 36.892
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.709.844