hoofdtelefoon pant 'automatisch' ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 23-05-2012 18:05
Yo,

ik heb een sennheiser hd205 hoofdtelefoon en ik gebruik hem om te mixen.. maar de laatste tijd merk ik dat de hoge frequenties meer links worden afgespeeld en de lage rechts.. en dan den ik soms dat ik dat instrument al gepant hebt, maar dan blijkt het van niet..

is dit normaal of ligt dit aan de hoofdtelefoon?
en zo ja, weet?iemand dan een goede hoofdtelefoon die dit niet doet?

alvast bedankt!

What do you think about hoofdtelefoon pant 'automatisch' ? ??

Vote :   

Maracas    posted on 23-05-2012 18:06
Kan ook gehoorschade zijn, heb je hem alleens andersom op je hoofd gezet?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Winston    posted on 23-05-2012 18:15
Welke mixer heb je? Heb je je zelf overtuigd dat het echt de headphone is, door het op een andere source te koppelen?
Tic Toc
dj-zero    posted on 23-05-2012 18:25
Miss headphone aan een kant goed kapot geblazen?
Zebix    posted on 23-05-2012 18:40
ik heb hem nog maar half jaar denk ik max en het geluid staat amper hoog dus ik denk niet dat hij kapot is :D dat hoop ik toch..

en qua mixer.. ik steek hem gewoon in mijn laptop en daar staat de panning in het midden...?

ik heb hem is omgedraaid en het geluid draait precies ook mee.. wrs ligt het aan de samples gewoon haha :p?

maar wat ik eigelijk wilde wete bij deze is of de makers dit doen of alles beter hoorbaarder te maken? als dat niet zo is dan zal het gewoon aan de samples liggen veronderstel ik (ik gebruik vooral de vengeance packs) Happy, laughing
Winston    posted on 23-05-2012 18:43
Hey ja, dat kon je zelf toch uitvogelen?

Draai die dingen op verschillende geluidsbronnen.

Dat van de sample packs is iets voor de producers.
Tic Toc
Unidentified    posted on 23-05-2012 22:04
Ja hij producet toch ook? Hij zegt dat hij de headphones gebruikt voor mixen, afmixen dus. Als je mixt (draait) moet je toch niet meer pannen?Cool
Estacy    posted on 23-05-2012 23:31
dat zou betekenen dat ze zowel de linker als de rechter driver in de koptelefoon aanpassen, zodat ze bepaalde frequenties verschillend weergeven, om vervolgens die in de koptelefoon te schroeven. er zit in een koptelefoon geen crossovers of EQ ofzo, dus daar kan het niet aan liggen. En geloof me, in china rollen de linker en rechter drivers gewoon gezellig samen van de band. het ligt echt niet aan die koptelefoon.

er zijn wel koptelefoons die kutten met panning en weet ik het niet, maar dat zijn van die vliegtuigdingetjes van 3 euro die heel goedkoop moeten zijn maar toch hoorbaar in een vliegtuig (wat een herrie is) door zo te kloten met het geluid hoor je het beter, maar het klinkt gewoon ruk. maar dat heeft verder geen enkele gewone koptelefoon
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Zebix    posted on 23-05-2012 23:36
ok bedankt :D

ik heb nog ffe nagekeken en het tzijn dus wel degelijk de samples haha :D blijkbaar zijn ze niet allemaal mono Happy, laughing

Thanks!?

*beantwoord*

This is an old Topic

No new postings for 4.846 days.
 Post CommentThat would be 161.5 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

295 Users online: 133 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 70.822
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.859