Jullie mening over een stelling! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ashley    posted on 23-05-2012 04:02
LIeve DJR'ers,

Graag zou ik jullie mening willen over de volgende stelling:

'' At one point DJ'ing was about bringing new sounds to the floor and making them hits, right now DJ?s play the popular tracks to make themselves hits. ''

Het hele artikel waar ik deze quote vandaan heb is van een muziekblogger, je kunt het hier lezen: klik
Trouwens een aanrader, is echt een leuk stuk geschreven met een knipoog.

Ik ben benieuwd naar jullie verschillende visies hierop. Onderbouw graag je mening. Happy, laughing

Ik schrijf op dit moment een essay over dit onderwerp voor mijn studie muziek management. Ik heb wat input nodig van alle soorten djs; de ervaren jongens maar ook diegene die juist net beginnen.

Bring it on!

Ashley
Luna Ludmila
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 23-05-2012 @ 04:10:37 (11%)

What do you think about Jullie mening over een stelling! ??

Vote :   

Ashley    posted on 23-05-2012 04:08
edit: sorry deze post ging per ongeluk!
User edit by Ashley on 23-05-2012 @ 04:10:56 (100%)
Avez    posted on 23-05-2012 07:38
Nou, omdat er zo veel dj's zijn, vind ik dat het eigenlijk normaal is geworden om de nummers van andere draaien om zo toch nog dat beetje naamsbekendheid krijgt zodat je verder kan groeien.?

natuurlijk vind ik ook dat je je eigen nummer moet gaan produceren, nou dat moet eigenlijk ook wel want anders zou je nooit echt aan de top komen. en als je dan die stelling leest, ja vergeleken met vroeger is er veel meer veranderd. alles steeds meer digitaal en dus ook qua aparatuur zijn meer mogelijkheden.

http://facebook.com/avineofficial | Be strong
MrQreeny    posted on 23-05-2012 09:31
Het is sowieso waar dat de dj's van vroeger de hits naar de mensen brachten. IK heb laatst nog een tape gehoord van mn pa uit '82. Hij had nog niet eens pitchers op z'n TT en praatte de nummers aan elkaar zo van: 'En dames en heren hier weer een nieuwe hit van Motown! Hier is ...' or something like that. Ik vond het best grappig om te horen haha het leek eigenlijk meer op een radio uitzending (zonder reclame :P).?

Tegenwoordig moet je gewoon draaien wat het publiek al kent anders vinden ze het niet leuk... Nu is dat misschien heel overdreven, maar wel een beetje waar het op neer komt (jammer genoeg). Aan de andere kant zijn er tegenwoordig weer overal bootlegs van. Dus als ik een plaat echt kut vind (zeg voor het gemak alles van florida/taio cruz/ RIO en dat soort 'dance'verziekers) dan zoek ik meestal gewoon een bootleg/remix op die me wel bevalt. Daardoor kan je in principe in deze enorme zee van dj's toch je eigen style cree?n en jezelf onderscheiden. En misschien zit er dan wel evenveel tijd in als vroeger in de platenzaak Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
joostvd    posted on 23-05-2012 10:23
Mr Queeny,
Ik merk zelf wel als ik in een discotheek zit dat alle meisjes sowieso niet houden van andere muziek omdat ze gewoon willen dansen op wat ze kennen,maar ik zelf en veel vrienden van mij vinden het GEWELDIG als er een echt goeie plaat er door heen komt die we nog niet kennen haha.
Dan is het rennen naar de dj om te vragen hoe die heet.
Dus het ligt een beetje aan het publiek waar je voor moet draaien.
En misschien een tip voor Ashley, stuur Ben Liebrand een mail met de vraag over hoe hij het djen ziet,want hij kent het van vroeger en van nu!
JimmyJames    posted on 23-05-2012 10:30
Hetgeen waar deze blogger op doelt is:

Vroeger was men een DJ om mensen nieuwe platen te laten horen...
Tegenwoordig draait iedereen de zelfde shit en onderscheiden ze zich met hun act/performance.

Vroeger ging het meer om de muziek, de dj booths waren zo opgesteld, dat deze, voor de vloer niet echt zichtbaar waren. Was ook niet belangrijk want het ging om de muziek (en dan met name om nieuwe muziek, dat nog niet eerder ten gehore was gebracht).
Mensen via het gehoor in extase brengen, zeg maar.
Tegenwoordig heb je artiesten zoals bijv. Dr Electroluv (met zn groene masker) vrouwelijke DJ's die topless draaien (en dan niet om te benadrukken dat ze goede skills hebben ofzo ) en nog veel meer van dit soort performers. Het gaat dus niet meer om het draaien maar meer om de Act. Vandaar dat ''dj's'' het ook voor elkaar krijgen om van die prerecorded sets te spelen Cool.

Bovenstaande, zijn quotes van soortgelijke blogs zoals die van Ashley, waar ik het mee eens ben.

Mijn eigen mening/ervaring:

Ik ben begonnen met draaien, vanuit mijn liefde voor Housemuziek. Vanaf mijn 11e ben ik cd's gaan kopen van o.a. Masters at Work, Mark Grant, Ian Pooley, Blaze, Kerri Chandler etc.... Dit met de visie dat ik deze tracks altijd nog eens aan een publiek ten gehore wilde brengen.
Waarom...?? Zodat mensen helemaal uit hun plaat konden gaan... Niet zodat ze mij zouden zien draaien in een of ander Tof jasje met een weirdo hairdo ( dat is niet waar die shit om gaat)
Op mijn 19e heb ik m'n eerste set gekocht en ben begonnen met draaien. Tot op de dag van vandaag draai ik alleen platen die ik zelf te gek vind, dit is dan voornamelijk underground house muziek. Ik draai niet voor het geld, ik draai voor het draaien.

Als ik op een festival sta en ik zie daar bijv. een La Fuente draaien, dan zie ik niemand.. echt helemaal los gaan. Ok, er staan dan 1000en mensen... maar ik krijg altijd het idee, dat iedereen daar maar gaat staan, omdat IEDEREEN daar staat. Mensen zijn bang om buiten de groep te vallen, kuddegedrag etc.. Iedereen staat daar voor in dit geval La Fuente. Het valt mij dan op, dat niemand, het echt helemaal te gek vind (afgezien van 4 losgeslagen pillenslikkers maar die heb je altijd).?
Mensen bewegen een beetje lauwtjes en doen alsof ze de tijd van hun leven hebben.
DIT IS NIET WAAR DANSMUZIEK / DJ'EN / PARTY'S OMGAAN!!!!
Maar dit is helaas wel de trend die je tegenwoordig alleen nog maar ziet. Het ''zien en gezien worden'' principe en het massaal doen, alsof we het helemaal te gek vinden.

Ik ben daarom ook zo blij, dat er nog genoeg underground feestjes zijn, waar mensen wel voor de muziek komen.
Waar het geen fuck uit maakt of je D&G, Chasin of weet ik veel welk poepmerk, je aan hebt.
En waar mensen niet komen om elkaar uit te checken maar gewoon een avond helemaal los te gaan op nieuwe beats die ze nog niet eerder gehoord hebben. Als ik draai,? hoef ik niet in het middelpunt van de belangstelling te staan, MAAR MIJN TRACKS WEL!!!!

Ps. ik heb het hier zoals in het artikel over House / Dance dj's niet over radio dj's etc.. dat is weer een heel andere tak van sport Cool

gr Jiff

User edit by JimmyJames on 23-05-2012 @ 10:47:15 (6%)
tek-zotic    posted on 23-05-2012 10:35
ik ga volledig akkoord met die stelling, maar dat ligt niet enkel aan de DJ, ook aan het publiek. Stel een Dj draait technisch een enorm moeilijke maar toch perfecte set terwijl hij in een donkere dj booth in een club met niet overdreven lichtshow etc staat. Vroeger was dit een succes (ik denk bijvoorbeeld aan The Site) maar nu vind iedereen de DJ dan niet goed. Zet een entertainer die fout na fout (ok ook niet overdreven fouten maar je snapt wat ik bedoel) maakt op een opvallende Dj booth in een club met veel effecten en de dag van vandaag is dat de super DJ voor 90% van de mensen. Het gaat er dus vandaag inderdaad om om je eigen een 'hitje' te maken terwijl het vroeger veel meer echt om de muziek draaide. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de digitale wereld. Vroeger moest je nieuwe platen in DJ sets horen of op radio stations (dikwijls live vanuit discotheken op zaterdag), met je casette opnemenen naar de platenwinkel vragen of ze de plaat kenden en voila. Nu is de plaat al grijs gedraaid voor je ze kan kopen. Dus het is moeilijk om die exclusiviteit en het brengen van nieuwe sounds te behouden. Neem daarbij dan nog het feit dat het publiek niet meer op z'n mondje gevallen is ( bijvoorbeeld ik was een keer geboekt voor een hardcore set en iemand uit het publiek komt vragen of ik geen Tek wil draaien omdat hij hardcore niet goed vindt, ik kan me moeilijk voorstellen dat ik aan bijvoorbeeld een Dj op een techno feest ga vragen om een beetje drum & bass te spelen)
JimmyJames    posted on 23-05-2012 11:04
Ik denk dat er ook een belangrijk aspect over het hoofd word gezien.

Vroeger in de jaren 90 had je de clubs zoals: It, Escape, Roxy, Cafe D'anvers, La rocca etc... (enkele van deze clubs bestaan nog steeds, maar sommige doen niet meer hetzelfde als waar ze mee begonnen zijn).
In deze clubs kwam toen een specifiek publiek, de Dansliefhebbers. Mensen die de hele avond los gingen op ''Dansmuziek'' (of dit nou House, Techno, Mellow, Gabber etc... was).
Kortom de Dancescene was toen toebedeeld aan de liefhebbers m.a.w. Underground.

Tegenwoordig is Dance / House etc.. veel meer mainstream/commercieel.
Mensen die er dus eigenlijk geen fuck aan vinden gaan ook naar dit soort feesten/avonden/festivals.
Ja dan krijg je idd dat dj's commercieel spul moeten draaien, om de massa maar een beetje te entertainen.

Maar vergeet niet dat er nog volop underground feesten in elk genre georganiseerd worden.
Dit is gelukkig niet populair bij de massa en zal het ook nooit worden.

Hetgeen ik wel jammer vind is dat ik in de jaren goede dj's producers (zoals bijv. Bob Sinclair)? de commerciele kant uit heb zien gaan.
Underground = voor liefhebbers en = weinig geld mee te verdienen!

gr
FASA    posted on 23-05-2012 11:06
Het ligt aan de muziek stijl denk ik.

Ik draai zelf Dubstep en Drum & Bass en hier zie ik juist wel dat je mensen met een nieuwe plaat nog helemaal kapot krijgt. Natuurlijk zijn er al de classics waar iedereen op los gaat maar deze gebruik ik persoonlijk meer als afsluiter van een set om het publiek nog eemaal helemaal kapot te zien gaan.

Maar als ik een keer naar een festivalletje ga waar een house dj staat, ken ik 95% van de tracks die hij draait en ik vind house niet eens tof. Dat zegt genoeg denk ik. Maar de mainstream houdt nu eenmaal van het bekende. Terwijl de Underground meer opzoek is naar het experimentele en vernieuwende. Ik weet zeker dat er genoeg House dj's zijn die heel veel nieuwe dingen draaien waar mensen op los gaan. Het probleem is dat er gewoon een hoop dj's draaien voor het geld en de fame en er nog mee wegkomen ook.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Winston    posted on 23-05-2012 13:52
Niet waar. Altijd waren er al DJ's die nieuwe sounds opzochten en introduceren en DJ's die 'veilig' draaien.

Alleen is de schaal groter geworden. Vroeger was je als DJ qua status gelijk aan de barman, terwijl je nu een superstar kunt worden.

Uiteraard deden de progressieve DJ's het beter in de underground scene/clubs (waar je meer de echte muziekliefhebbers als publiek hebt) en de veilige jongens doen het beter op de commerciele podia (waar je meer kudde publiek hebt).

Nu schijnt house en trance etc. mainstream te zijn. En dubstep underground. Ik denk dat je even een malaise krijgt of eigenlijk zitten we er middenin, en dan zal iemand met een aangepaste dubstep sound, dubstep brengen naar mainstream.
Tic Toc
JimmyJames    posted on 23-05-2012 14:05
Binnen elk genre heb je underground, alleen zie je binen de mainstream dat hier de trend vaker verschuift.
Nu is het ''House gecombineerd met Urban'' en morgen wilt iedereen ''Dubstep'' horen, volgend jaar is het weer ''Trance''.
Maar de grote stijlen met name ''House'' blijft altijd zijn underground producties behouden, is al sinds den beginnen zo en blijft nog steeds vrolijk doorgaan.
Een stijl zoals Dubstep zie ik in een paar jaar helemaal verdwijnen (is te trendgevoelig en te weinig verandering)
Net zoals eind jaren '90 met Uk Garage / 2 Step is gebeurd (overigens een van de vetste stijlen ooit).

Gr
User edit by JimmyJames on 23-05-2012 @ 14:06:33 (1%)
dj-zero    posted on 23-05-2012 14:39
Is het niet ook zo dat een dj een entertainer is?
De dj staat er niet alleen voor zichzelf, maar is er ook om het publiek te vermaken, dat is tenminste een stelling die ik hier al vaak heb zien langskomen..
Je moet er alles aan doen om je publiek uit zijn dak te laten gaan.

De kunt nog zo veel passie hebben, maar als jij met je passie niet verder komt dan je slaapkamer omdat t niemand aanspreekt, en met hielen likken van je publiek op grote events komt...
Tja denk dat de meeste dj's t dan wel weten?!

Daarnaast vind ik echter wel dat een dj zich moet kunnen onderschijden van een ander, dit kan door een heel apparte trackkeuze, die niemand kent, maar ook door een manier van mixen, zo ken ik een aantal allround dj's die extreem commercieel mixen, maar hun creativiteit juist in de overgangen steken.

Het is dus een beetje een kwestie van delen, en niet zo zeer van kiezen..
Je zult je publiek tevreden moeten stellen met tracks die hun aanspreken, maar je moet wel jezelf weten te onderscheiden.
Ben het er mee eens dat t wel een stuk moeilijker wordt nu 'iedereen' |dj| wordt en kan worden, maar ik denk dat juist hier tegenwoordig een uitdaging ligt.

Net zoals vroeger het beatmatchen echt de kunst van het draaien was zonder bpm counters etc. zul je nu als dj meer skills moeten ontwikkelen om er bovenuit te steken. Dus het nieuwe draaien krijgt in mijn ogen ook nieuwe diepgang, echter op andere gebieden.

Daarnaast is het natuurlijk ook nog eens zo dat nieuwe hitjes vroeger vaak vanuit de underground kwamen en door dj's omhoog gebracht werden. Tegenwoordig doen producers er vaak veel aan hun eigen tracks te promoten, dat ze al bekend zijn voordat dj's daar echt hun aandeel aan hebben geleverd. Ook door internet kan iedereen nu aan de nieuwste tracks komen, dus zijn ze sneller bekend.
User edit by dj-zero on 23-05-2012 @ 14:42:00 (27%)
Estacy    posted on 23-05-2012 15:17
DJs vroeger waren Pioniers in een muziek stijl die nog niet echt bestond, tegenwoordig zijn DJ's net zo normaal als pop bandjes, en die maken toch ook alleen maar nummers om zelf bekend te blijven??

binnen de underground scene gebeurt het nog steeds, dat experimentele. ?Dat DJ's zelf nieuwe dingen inbrengen om de muziek verder te brengen.?

Maar we moeten gewoon met zn allen stoppen om DJ's en EDM in het algemeen te zien als een soort way of life, of een underground iets wat alleen voor bepaalde groepen mensen is. Dat is het al lang niet meer, het is commercieel nu, net als rock bandjes vroeger apart waren, zijn ze nu heel normaal, maar ook daarbinnen heb je bandjes die nog steeds nieuwe dingen proberen en bandjes die gewoon spelen wat het publiek wil om zo bekend te worden
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Chili    posted on 23-05-2012 15:26
Ik ben het wel met JimmyJames eens, ik denk dat de 'scene' nu gewoon heel anders is dan vroeger. Er spelen nu veel grotere commerci?le belangen mee, clubeigenaren/organisatoren pompen een hoop geld in hun toko en/of feest?en willen dat terug zien. Het laatste wat ze dan kunnen gebruiken is een onbekende DJ die gaat experimenteren, ze gaan voor zeker. En een hoop DJ's passen zich hierop aan, en zorgen dat ze niet teveel uit de pas gaan lopen.
Omdat er zoveel aanbod is, is de concurrentie stukken heviger dan jaren terug. Het is dan ook erg moelijk om een avond neer te zetten met relatief onbekende DJ's die iets nieuws kunnen brengen, er zijn zo veel andere feestjes dat de kans groot is dat er niemand op komt dagen.. Vroeger moest je wel luisteren naar wat er gedraaid werd, tegenwoordig is het 5 minuten lopen naar het volgende feestje..
Winston    posted on 23-05-2012 15:31
Ik vindt het moeilijk te zeggen wat de situatie nu is.

Commerciele muziek boeit me nu niet. En dubstep is ook een beetje te ver voor me. En er lijkt voor mij nog geen aparte leuke muziek stijl te zijn aan de horizon.

Maar een goede DJ moet een mix hebben van commercieel draaien gemixed met nieuwe sounds.
Tic Toc
User edit by Winston on 23-05-2012 @ 15:32:20 (35%)
JimmyJames    posted on 23-05-2012 15:42
@ ashley, check je PM!
PhonoGraaf    posted on 23-05-2012 20:18
''At one point DJ'ing was about bringing new sounds to the floor and making them hits, right now DJ?s play the popular tracks to make themselves hits.''

Ik ben het hier niet mee eens.
Waar ik het mee eens ben is dat de rol van de DJ enorm verandert is, en de scene ook.
Ik heb het vooral over dance dj's, om een beetje een grens te trekken.

Denk aan Ben Liebrand, vooral bekend van zijn mix cd's. Hij heeft niet veel eigen producties, en die zijn nooit echt groot geworden. Toch is Liebrand zelf internationaal bekend, puur om zijn mixjes. Hij heeft dus zeker wel populaire dancetracks van die tijd gebruik om van zichzelf een hit te maken (denk niet eens met voorbedachte rade), tegelijkertijd heeft hij ook nieuwe sounds bekend gemaakt aan het publiek.?Dit is ??n voorbeeld, maar zo zijn er nog meer, waaronder ook radio dj's. Giel Beelen is naast radio dj ook een BN'er.

De rol van een dj is om het publiek te vermaken. Dat is nu zo, dat is vroeger zo.
Dat gebeurd met eigen of andermans tracks. Dat is nu zo, dat was vroeger ook zo.?
Dat het de rol van een dj is om de nieuwste tracks te showen ben ik het niet mee eens. Je moet draaien wat in de smaak valt, en dat kan ook gewoon een dikke house classic zijn.
Ikzelf let er echt niet op uit welk jaar een track komt, als het maar goed in een mix past en ik hem niet al gedraaid heb.
Denk wel dat dit per genre verschilt. Het commerciele techno publiek is sneller tevreden met een mixje vol classics dan het commerciele house of dubstep publiek, dat vooral nieuwe sounds wil horen. De underground fans van deze genre's geven er weer helemaal geen reet om.

Vroeger behoorden dj's sowieso tot de 'ondergrond', aangezien dance toen nog niet zo populair en groot was als nu. De hele dance-scene is 'bovengronds' getrokken, maar hier zijn wel dingen voor nodig.
Het grote publiek wil meer dan muziek, ze willen inderdaad een complete show zien. Het genre speelt nog zeker wel een rol in wat voor publiek er komt. De dj, hoe bekend ook, trekt toch wel mensen.?
Bijvoorbeeld, als mijn naam opeens op een flyer van de techno stage op Amsterdam Open Air staat zijn er echt geen mensen die om mijn artiestennaam niet komen. Ze komen voor muziek, voor techno, en de dj is eventueel mooi meegenomen.
Mensen zien natuurlijk liever een Chris Liebing of Egbert dan mij.
Is maar een voorbeeld...
Bloedworst    posted on 23-05-2012 21:13
Ben wel geen dj maar?stond wel al in 1982 op de dansvloer?achter het leidseplein in de (disco hete dat toen)?was toen 18 Cool
heb dus heel veel zien veranderen en mijn kijk erop is dat de stelling geen stelling is wand als goede dj bezit je beide eigenschappen goed voor jezelf goed voor je publiek
Tekhead    posted on 24-05-2012 01:01
Die stelling klopt ten volle 100 pct. Het verschil in aanzien (status), verloning, werkuren, mogelijkheden om een plaat uit te brengen, etc... tussen vroeger en nu is heel immens.

Toen ik begon als dj in een discotheek, kreeg de dj een wekelijks budget om nieuwe platen te gaan kopen, dus die platen bleven eigendom van de uitbater en de dj nam ze ook niet mee naar huis. Vroeger was een verloning voor een goede dj ongeveer het dubbele van een goede barman, een status of enig aanzien had je niet, alleen bij kakelende tienermeisjes. Vroeger draaide je in een stuk door, gemiddeld 8 uur per avond, en vroeger was een dj een dj en geen dj en producer samen, platen werden door muzikanten gemaakt en de dj liet ze aan de mensen horen. En vroeger was in de meeste discotheken de muziekstijl hetzelfde, en dat is pas veranderd met het opkomen van andere muziekstijlen en instrumenten, zoals Ska, Punk, New-wave, en de introductie van de analoge synthesizers.
toets punt voor punt de verschillen tussen vroeger en nu aan en je zal het immense verschil en de juistheid van Ashley haar stelling alleen maar beamen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ashley    posted on 24-05-2012 09:43
Hartstikke bedankt voor jullie mooie reacties. Elke reactie neem ik mee en zal ik verwerken in mijn essay. Ik laat nog heel even mijn eigen mening buiten beschouwing maar zodra ik mn verslagje af heb zal ik hem hier posten. Hierin maak ik mijn visie duidelijk.

Keep the opinions coming! thanks!!
User edit by Ashley on 24-05-2012 @ 09:45:15 (15%)
Bloedworst    posted on 24-05-2012 09:59
@ Tekhead

Dat klopt wat je zegt, er is veel veranderd maar de stelling ging niet over geld en werkuren maar over commercieel doen om er zelf beter van te worden en jezelf en ster status aan te meten nou dat was 20 jaar geleden ook zo djs werden als goden op flayers vertoond in stapels op de toonbank bij de platenzaak en dat moet jij ook gezien hebben Tek.
FF?voorbeeld ad visser dj jaren 70 topnotch bekendheid en producer.
User edit by Bloedworst on 24-05-2012 @ 10:21:32 (19%)
cross-over    posted on 24-05-2012 12:30
Leuke stelling maar die ging/gaat alleen op voor een beperkte groep DJ's.?

Vroeger had je ook een aantal DJ's die alleen voor zichzelf stonden te draaien en alles deden op op te vallen en bekend te worden, dat is nu nog steeds zo.

De omstandigheden en mogelijkheden tussen toen en nu zijn gewoon gigantisch anders. Waar je vroeger met schaar en plakband aan de slag moest om een mixtape te maken doe je dat nu electronisch. Een eigen nummer uitbrengen kon alleen als je instrumenten had en daarna of op cassette of een eigen plaat laten drukken. Nu zet je een mp3 online.....

Zowel vroeger als nu zijn er genoeg DJ's die 'nieuwe' nummers in hun set verwerken. Het was en is nog steeds zo dat je voor een publiek aan het werk bent. Natuurlijk wil iedereen voor een grote volle zaal die volledig uit zijn dak gaat.

Ik vind het persoonlijk nog steeds beter om voor een kleine uitbundige zaal te draaien dan voor een grote?ongeinteresseerde bende.
http://soundcloud.com/lau-daniels
tek-zotic    posted on 24-05-2012 12:56
de verandering van mentaliteit is ooit ook al verwoord in een liedje

I remember the day I first heard electronic music.I knew back then this illegal computer sound was gonna be my call
My heart got hooked on 4 by 4 beats when house took his journey with Jack Chicago and Acid House

Now my heart is hooked forever.It's in my soul, in my veins, on my mind 24/7.?I don't care if it's french-tek, hardstyle, hardcore, old school or jump

I don't understand people who are satisfied with ordinary pop music.?They just listen to whatever radio stations decide they should like, followed by an overkill of ring tone commercials meant for kids and my god, they like it!

Some people even think that house clubs are for weirdos only!?Maybe they're right, maybe we are weird.
Maybe this music is weird and maybe the clubs are overrated. But we're in this together, we're in this for the love of beats,?for the love of loops

If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.?Ha, and back in the days DJ's were weird people who liked music in a weird way.?Back then you would have to be a nerd to become a DJ

Nowadays everybody wants to be a DJ.?Nowadays everybody wants to be that nerd

It sickens me, I hate those smart asses who think that DJ is an easy way to get laid
Well... get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!

User edit by tek-zotic on 24-05-2012 @ 12:57:40 (2%)
Tekhead    posted on 26-05-2012 02:16
Poster: Bloedworst
@ Tekhead

Dat klopt wat je zegt, er is veel veranderd maar de stelling ging niet over geld en werkuren maar over commercieel doen om er zelf beter van te worden en jezelf en ster status aan te meten nou dat was 20 jaar geleden ook zo djs werden als goden op flayers vertoond in stapels op de toonbank bij de platenzaak en dat moet jij ook gezien hebben Tek.
FF?voorbeeld ad visser dj jaren 70 topnotch bekendheid en producer.

idd, maar die dj's die op flyers stonden was in de periode van de vrije radio's, en de populaire radio dj's werden als lokmiddel ingezet, was niet zo commercieeel om er snel- snel geld te verdienen voor hemzelf maar voor de zender draaiende te houden.
Winston    posted on 26-05-2012 18:17
Het karakter van de mens veranderd niet met de tijden. Vroeger bestonden dus ook aanstellers en mensen met liefde voor de kunst, nu ook en in de tokomst ook. Alleen de omstandigheden, technologie, mogelijkheden enz. verandren.
Tic Toc
Tekhead    posted on 26-05-2012 23:39
Poster: tek-zotic
de verandering van mentaliteit is ooit ook al verwoord in een liedje

I remember the day I first heard electronic music.I knew back then this illegal computer sound was gonna be my call
My heart got hooked on 4 by 4 beats when house took his journey with Jack Chicago and Acid House

Now my heart is hooked forever.It's in my soul, in my veins, on my mind 24/7.?I don't care if it's french-tek, hardstyle, hardcore, old school or jump

I don't understand people who are satisfied with ordinary pop music.?They just listen to whatever radio stations decide they should like, followed by an overkill of ring tone commercials meant for kids and my god, they like it!

Some people even think that house clubs are for weirdos only!?Maybe they're right, maybe we are weird.
Maybe this music is weird and maybe the clubs are overrated. But we're in this together, we're in this for the love of beats,?for the love of loops

If you're in the scene, being a DJ seems like a natural path to follow.?Ha, and back in the days DJ's were weird people who liked music in a weird way.?Back then you would have to be a nerd to become a DJ

Nowadays everybody wants to be a DJ.?Nowadays everybody wants to be that nerd

It sickens me, I hate those smart asses who think that DJ is an easy way to get laid
Well... get a life!
If you're not in it for the love of the music, would you please fuck off!

das een graaf plaatje he Jelle ?

242 Users online: 153 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 85.709
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.746