Hetgeen waar deze blogger op doelt is:
Vroeger was men een DJ om mensen nieuwe platen te laten horen...
Tegenwoordig draait iedereen de zelfde shit en onderscheiden ze zich met hun act/performance.
Vroeger ging het meer om de muziek, de dj booths waren zo opgesteld, dat deze, voor de vloer niet echt zichtbaar waren. Was ook niet belangrijk want het ging om de muziek (en dan met name om nieuwe muziek, dat nog niet eerder ten gehore was gebracht).
Mensen via het gehoor in extase brengen, zeg maar.
Tegenwoordig heb je artiesten zoals bijv. Dr Electroluv (met zn groene masker) vrouwelijke DJ's die topless draaien (en dan niet om te benadrukken dat ze goede skills hebben ofzo ) en nog veel meer van dit soort performers. Het gaat dus niet meer om het draaien maar meer om de Act. Vandaar dat ''dj's'' het ook voor elkaar krijgen om van die prerecorded sets te spelen

.
Bovenstaande, zijn quotes van soortgelijke blogs zoals die van Ashley, waar ik het mee eens ben.
Mijn eigen mening/ervaring:
Ik ben begonnen met draaien, vanuit mijn liefde voor Housemuziek. Vanaf mijn 11e ben ik cd's gaan kopen van o.a. Masters at Work, Mark Grant, Ian Pooley, Blaze, Kerri Chandler etc.... Dit met de visie dat ik deze tracks altijd nog eens aan een publiek ten gehore wilde brengen.
Waarom...?? Zodat mensen helemaal uit hun plaat konden gaan... Niet zodat ze mij zouden zien draaien in een of ander Tof jasje met een weirdo hairdo ( dat is niet waar die shit om gaat)
Op mijn 19e heb ik m'n eerste set gekocht en ben begonnen met draaien. Tot op de dag van vandaag draai ik alleen platen die ik zelf te gek vind, dit is dan voornamelijk underground house muziek. Ik draai niet voor het geld, ik draai voor het draaien.
Als ik op een festival sta en ik zie daar bijv. een La Fuente draaien, dan zie ik niemand.. echt helemaal los gaan. Ok, er staan dan 1000en mensen... maar ik krijg altijd het idee, dat iedereen daar maar gaat staan, omdat IEDEREEN daar staat. Mensen zijn bang om buiten de groep te vallen, kuddegedrag etc.. Iedereen staat daar voor in dit geval La Fuente. Het valt mij dan op, dat niemand, het echt helemaal te gek vind (afgezien van 4 losgeslagen pillenslikkers maar die heb je altijd).?
Mensen bewegen een beetje lauwtjes en doen alsof ze de tijd van hun leven hebben.
DIT IS NIET WAAR DANSMUZIEK / DJ'EN / PARTY'S OMGAAN!!!!
Maar dit is helaas wel de trend die je tegenwoordig alleen nog maar ziet. Het ''zien en gezien worden'' principe en het massaal doen, alsof we het helemaal te gek vinden.
Ik ben daarom ook zo blij, dat er nog genoeg underground feestjes zijn, waar mensen wel voor de muziek komen.
Waar het geen fuck uit maakt of je D&G, Chasin of weet ik veel welk poepmerk, je aan hebt.
En waar mensen niet komen om elkaar uit te checken maar gewoon een avond helemaal los te gaan op nieuwe beats die ze nog niet eerder gehoord hebben.
Als ik draai,? hoef ik niet in het middelpunt van de belangstelling te staan, MAAR MIJN TRACKS WEL!!!!Ps. ik heb het hier zoals in het artikel over House / Dance dj's niet over radio dj's etc.. dat is weer een heel andere tak van sport

gr Jiff