jullie merken dat ik de laatste tijd erg actief ben op dit forum dan zeker ivm wat ik me afvraag, ondanks dat ik veel opzoek merk ik al te vaak dat sites elkaar tegen spreken.
uit eigen ervaring een aantal maand terug meen ik me te herinneren dat je in ableton live een geluidskaart moet selecteren en vervolgens boxen en dergelijke moet aansluiten. momenteel werk ik echter nog in fl, en daar kan ik ook gewoon inpluggen via de hoofdtelefoonaansluiting van de pc of zelf gewoon op de ingebouwde boxen, nu wil ik, nu ik fl toch nog niet zo goed beheers, graag nog de overstap maken, en alles ineens leren in ableton en dergelijke, heb echt het gevoel dat je daar zoveel meer mee kan, zoals the bridge en dergelijke.. nu dat is niet zo ter zake, ik vraag me voornamelijk af of het mogelijk is ook gewoon ableton te runnen en erin te werken, bv op de trein, zonder dat ik daar een geluidskaart moet op aansluiten, maar gewoon via de hoofdtelefoonaansluiting?
even wat hardware info: ik heb een macbook pro 13' (wordt in de studio later, wel aan groot scherm gekoppeld) met een i5 processor, en 8gb ram. ik gebruik deze momenteel enkel voor serato, maar wil er evt ableton opzetten indien dit geen gevolgen geeft voor de prestaties van m'n pc, en indien ook mobiel werken zonder extra audio interface mogelijk is
What do you think about ableton live mobiel te gebruiken? ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
ow oke, en het heeft geen invloed op de prestaties van de macbook bij u? bent u overigens tevreden van de mogelijkheden met ableton, of zou u mij toch een ander programma aanbevelen?
ik moet nog helemaal beginnen, kijk zo uit naar het echt starten met bootlegs, remixes, niet meer enkel mashups, maar ik zoek ook nog goeie tutorials, voor iedere vst, plugin, algemeen startinfo alles! ik wil dit dolgraag onder de knie
Ableton is in mijn mening het makkelijkst voor bootlegs enzo, Je moet je maar eens gaan verdiepen in de WARP functie hier kan je de ziekste cuts en edits maken.
vst's zou ik gewoon Massive, Sylenth1 en nexus 2 gaan gebruiken, hier is op youtube veel over te vinden.
Als in het begin van ableton al vast loopt dan kan ik je wel helpen en de interface en de functie van alle knoppen, PM skype
No new postings for 4.736 days. Post CommentThat would be 157.9 months or a whopping 13 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.