Mobiele studio (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 21-05-2012 19:33
Beste members,

Binnenkort ga ik op kamers in Amsterdam. Er is een kamer vrij gekomen in het appartementje van twee vrienden van me. De meeste van jullie hebben mijn studio wel eens voorbij zien komen op het forum en begrijpen dat het vrij lastig gaat worden deze mee te nemen naar mijn kamer in Amsterdam, aangezien ik in Amsterdam bovenburen, onderburen en buren naast me heb, afgezien van mijn twee huisgenoten. Ik zat er in eerste instantie aan te denken om mijn hele kamer te behangen met 5 cm dik noppenschuim, maar ik vraag me af of dat voldoende gaat zijn om geluidsoverlast te voorkomen.

Als alternatief zat ik eraan te denken mijn studio thuis te laten, aangezien ik daar meestal in de weekenden nog kom, en voor mijn kamer in Amsterdam een kleine mobiele studio op te zetten die ik makkelijk (gedeeltelijk) heen en weer kan sjouwen tussen Amsterdam en mijn huis in Spakenburg. Het zou ook handig zijn als ik hem eventueel nog mee zou kunnen nemen naar bijvoorbeeld een hotelkamer op vakantie, zodat ik overal mijn momenten van inspiratie kan benutten. Ik zou graag de mogelijkheid hebben mijn ideeen zo goed mogelijk neer te kunnen zetten, waarna ik ze in mijn thuis studio tot in de puntjes uit kan werken. Het zou natuurlijk het mooist zijn wanneer ik on the road de (geluids)kwaliteit die ik thuis gewend ben zou kunnen evenaren, of er in elk geval zo dicht mogelijk bij in de buurt komen.

Nu is mijn vraag: Wat heb ik allemaal nodig voor zo'n mobiele studio en welke producten kunnen jullie mij aanraden??
Ik dacht zelf aan een goede koptelefoon, een klein midi-keyboardje en eventueel een mobiele audio-interface. Welke zouden jullie mij kunnen aanraden?

Ik beschik al over een 15' MacBook Pro?met Logic Pro en alle plug-ins die ik op mijn iMac in mijn thuisstudio ook heb.?Mijn budget is redelijk groot, dus als ik ervan verzekerd ben dat ik echte onevenaarbare kwaliteit koop ben ik best bereid om bijvoorbeeld 400 euro neer te leggen voor een koptelefoon.

Voor de mensen die mijn thuisstudio nog niet kennen en niet weten wat ik bedoel met 'de (geluids)kwaliteit die ik thuis gewend ben':?

Wat zie je?
- iMac 27' Quad-core i7 2.93 Ghz 8 Gb ram (Met Logic Studio 9 en Ableton Live 8)
- iPad 2 64 GB (Met Soundprism Pro, TouchOSC en AC-7 Core)
- Arturia The Laboratory 61
- Apogee Duet 2
- 2x KRK VXT8
- Behringer HA400
- Showtec DJ Switch 6
- Sennheiser HD 280 Pro
- Sennheiser HD 201?

Alvast bedankt!

EDIT:
Ik zit nu toch te kijken naar een set monitoren voor in m'n kamer in Amsterdam. Ze kunnen niet te groot zijn want zo veel ruimte heb ik niet, dus ik zat te kijken naar monitoren met een 4' woofer.

De speakers waar ik tot nu toe naar gekeken heb zijn:
- KRK VXT4 - Ik heb in mijn thuisstudio VXT8's staan dus zo heb ik toch een beetje de sound van thuis.
- Adam A3X - Ik heb de A5X, A7x en de A8X gehoord en die vond ik alle drie fenominaal klinken.

Welke kunnen jullie mij aanraden?
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 29-07-2012 @ 18:06:43 (32%)

What do you think about Mobiele studio ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 29-07-2012 20:45
Zowiezo zijn KRK niet echt afmix speakers. Ik heb een antal maten die KRK hebben en die dingen geven echt veel Laag.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sebasz    posted on 29-07-2012 21:16
echt veel laag ga weg man?Foot in Mouth?geven juist net iets te weinig laag imo. en dan heb ik het over de rp8, en praat ik nog niet eens over de rp6 of 5 wat wel een ramp is
Wytse    posted on 29-07-2012 22:21
KRK RP en Rokit (word rokit nog gemaakt trouwens??) series zijn echt alleen om leuk op te producen idd...

Wat betreft je vraag LouisCasper... tuurlijk bedoel ik niet dat je nu op iPod oortjes moet gaan produceren, maar om eerlijk te zijn denk ik dat je de nadruk niet al te veel moet (laten) leggen op je afluistering. Zeker als je er alleen op hoeft te produceren, voldoet vrijwel iedere koptelefoon die JIJ lekker vind luisteren. Dat je later nog een aantal dingen wel/niet gaat horen is zaak van het afmixen, niet van de productie zelf.

Zelfde geld trouwens voor de speakers, hoop mensen bevelen Adams aan... ik heb ze ook een tijdje gehad (volgens mij veel groter type...) om uit te proberen, goede speaker, ik zou er zelfs een mixje op durven maken... Maar toch, het voelde voor mij neit helemaal 'lekker'

EDIT: was de ADAM S3X die ik geprobeerd heb....
White Sea Studio
User edit by Wytse on 29-07-2012 @ 22:25:06 (6%)
Sebasz    posted on 29-07-2012 22:30
rp = rokit = rokit powered.

dus ja die worden zeker nog gemaakt?Cry
Wytse    posted on 29-07-2012 22:35
Poster: Sebasz
p = rokit = rokit powered.

dus ja die worden zeker nog gemaakt?Cry

Weer wat wijzer... Wel geinig, ik kom KRK regelmatig tegen, maar onthou nooit de typenummers... Je hebt ook een 'dure' lijn van KRK welke echt helemaal tegek is (KRK Expos? volgens mij)... Maar de kosten daarvan komen al gauw in de buurt van een leuk setje PMC's (welke ik dan liever zou kopen). Maargoed, daar gaat dit topic niet over
White Sea Studio
LouisCasper    posted on 29-07-2012 22:47
Je hebt bij KRK de actieve RP serie, wat de opvolger is van de passieve rokit serie. Daarna kwam de Expos?, die echt high-end is, en daarna kwamen ze met de VXT serie, die qua kwaliteit tussen de RP serie en de Expos? in ligt. Ik heb zelf de grootste uit de VXT serie en ik ben erg over het geluid te spreken.

Maar ontopic:
Ik wil sowieso goede speakers kopen voor op m'n kamer in Amsterdam, ik ben en blijf natuurlijk muziekliefhebber. Ze kunnen daar alleen niet te groot worden vanwege de buren, vandaar dat ik naar speakers kijk met een woofer van maximaal 4,5'. Toch wil ik er redelijk tot goed op kunnen produceren. Welke speakers passen het best bij mijn wensen? Als koptelefoon wil ik hoogstwaarschijnlijk de Aiaiai TMA-1 Studio gaan kopen als die uitkomt.
Wytse    posted on 29-07-2012 22:51
Poster: LouisCasper
Welke speakers passen het best bij mijn wensen?

Moeten ze pers? nieuw zijn? Anders kijk eens voor een setje Philips MFB (zit tussen de 50 en de 200 euro, afhankelijk qua maat...), is jammergenoeg wel 30 jaar oud...
White Sea Studio
LouisCasper    posted on 29-07-2012 23:00
Nieuw hoeven ze niet te zijn, maar speakers van 30 jaar oud lijkt me dan gelijk weer het andere uiterste. Waarom raad je me die aan?
Wytse    posted on 30-07-2012 16:14
Poster: LouisCasper
Nieuw hoeven ze niet te zijn, maar speakers van 30 jaar oud lijkt me dan gelijk weer het andere uiterste. Waarom raad je me die aan?

Lees even m'n blog er over, ze zijn echt van ouderwetse oerhollandse kwaliteit....
White Sea Studio

This is an old Topic

No new postings for 4.778 days.
 Post CommentThat would be 159.3 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

190 Users online: 148 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 68.005
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.865.042