Virtual DJ / Numar DJ I/O storing!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

thomas-91919    posted on 21-05-2012 12:16
Beste leden,

sinds paar maanden heb ik een storing in mijn systeem zitten en ik krijg het er maar niet uit, ik zal het proberen piek fijn uit te leggen!

altijd als ik aan het draaien ben op feesten, valt de muziek van de laptop voor 1 of 2 seconden weg (hij hapert of loopt vast) maar daarna gaat de muziek weer gewoon verder. het rare is dat de storing steeds om het half uur / kwartier komt. dit is heel storend als ik een verzoek nummer via de laptop draai want dan staat iedereen binnen te dansen, en dan valt de muziek weg.

hoe ik het heb aangesloten:

ik heb een Sony vaio met de nieuwe virtual dj er op, ik heb daar de numark DJ I/O aangesloten, en die gaat verder naar channel 3 en 4 van mijn pioneer-djm700 mixer. verder heb ik nog 2 reloops op de djm aangesloten maar die storen niet. ik heb wel nog een numark total control (midi) aangesloten op mijn laptop. dit is allemaal met tulp kabels verbonden. ik zet mijn laptop altijd in de voeding tijdens feesten, maar heb wel een boterham zakje op de sterker gedaan voor een andere storing.

wanneer stoort het niet :

virtual dj stoort niet, als ik gewoon op mijn kamer muiek afspeel via mijn andere boxen. dat is dan gewoon met usb aangesloten en niet met de numark dj I/O.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

Alvast bedankt!

What do you think about Virtual DJ / Numar DJ I/O storing! ??

Vote :   

ThomasB    posted on 23-05-2012 17:24
Misschien moet je is bij de config van Virtual DJ kijken naar je uitgangen en wat met de ASIO kloten?
Winston    posted on 23-05-2012 18:14
Eerder dan die enkele maanden had je het probleem niet met dezelfde set up?

Hoeveel RAM heeft de vaio?

Hoeveel RAM heeft de Numark I/O nodig?
Hoeveel RAM heeft de Numark Total Control nodig?
Hoeveel RAM heeft Virtual DJ nodig?

Zijn nog andere programma's actief tijdens het draaien?

Voorlopig zou ik die Numark I/O niet meenemen op feestjes.
Tic Toc
thomas-91919    posted on 25-05-2012 00:05
Mijn vaio heeft 2 x 8 gb RAM
De Numark DJ I/O heeft 1 gb RAM nodig
En van de Numark DJ Total Contral kan ik niet vinden.

Nee alleen Virtual DJ is actief tijdens het spelen.
Roov    posted on 25-05-2012 01:00
Ik denk dat het iets te maken heeft met de programma's die op de achtergrond draaien. Als het elk halfuur terug komt zou het kunnen liggen aan een updater die een programma aan het updaten is/aan het kijken is of het programma geupdatet kan worden.
MTHIJSMusic    posted on 25-05-2012 13:46
Ik heb dat ook vaak het is erg lastig ik heb niet de I/O maar de Maya 44 usb maar dat komt door mijn HP Pavilion G6 laptop, Veel mensen hebben daar last van met een HP laptop , En ik denk dat je even bij de config moet zitten kijken Winking my eye
Matthijs Kuiters
Winston    posted on 25-05-2012 14:04
Poster: thomas-91919
Mijn vaio heeft 2 x 8 gb RAM
De Numark DJ I/O heeft 1 gb RAM nodig
En van de Numark DJ Total Contral kan ik niet vinden.

Nee alleen Virtual DJ is actief tijdens het spelen.

Plus 0,5 gb RAM voor Virtual DJ en 50 MB vrij op je harde schijf.

Ik heb gezocht en vond ook 0,5 gb RAM voor de total kontrol.

Dus lijkt me voldoende RAM over te zijn. Maar check de andere programma's toch die op de achtergrond meedraaien.

Als je de klok gelijk kunt zetten op de momenten dat de storing optreed denk ik ook aan een update, of e-mail check, RSS feed check, etc.
Tic Toc
thomas-91919    posted on 25-05-2012 17:35
Ja zal ik doen! Ik heb inderdaad laatst veel update's die de computer wil doen, ik zal zorgen bij het volgende feest dat ik veel processen zal uitschakkelen. bedankt voor jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte want ik moet aanstaande woensdag weer draaien!

This is an old Topic

No new postings for 4.734 days.
 Post CommentThat would be 157.8 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: W.i.M & 22 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 56.699
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.664.450