krk bassweergave op bureau probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 20-05-2012 20:10
beste,?

hoe los ik het volgende probleem op?
de krk's RP 8 zou ik graag op het bureau hebben, nu is het zo dat ik dan geen of nauwelijks bassweergave heb, hoe los ik dit op?

alvast bedankt.

What do you think about krk bassweergave op bureau probleem ??

Vote :   

Estacy    posted on 20-05-2012 20:21
je moet even iets meer gaan vertellen, want akoustiek ligt iets ingewikkelder dan dat. waar had je ze eerst staan waar ze wel bass hadden?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 20-05-2012 22:49
in de winkel :p daar hadden ze bass, thuis op m'n bureau niet, op de grond weer wel. maar krk's horen toch op oorhoogte dusja
LouisCasper    posted on 20-05-2012 22:54
Als je ze op je bureaublad zet staan ze alsnog niet op oorhoogte. Probeer ze eerst eens op stands te zetten (de quiklok ql-322 is daarvoor een goede optie) zodat de speakers echt op oorhoogte staan.
http://www.louiscasper.com
youngbeatsz    posted on 20-05-2012 23:53
maar ik wil geen zotte kost doen, zal ik dan wel bass hebben? ik denk dat het vooral ligt aan het feit dat ik zo een open bureau heb, die maar op 2 poten steunt kan dat niet?
main    posted on 20-05-2012 23:57
1 member likes this  auralex mopads, iets waar je sowieso even naar moet kijken! (werken perfect bij mijn krk rp 5 g2's)
Estacy    posted on 20-05-2012 23:59
1 member likes this  in de winkel stonden ze mischien in een hoek geplaatst, of dicht tegen de muur, in een kleine ruimte, of ze stonden op een bureau en je luisterde er staand naar, waardoor de highs wegvielen, en het leek of er meer bass was.?

en vice versa voor jouw kamer. verplaats ze es, zet ze ergens anders neer, probeer es wat en kijk of het verbeterd. mischien heb je wel een foute herinnering aan het luisteren, en hebben ze gewoon niet zo veel bass als dat je dacht. mischien ligt het aan het nummer.

zoals je mischien al in de gaten hebt kan ik zo eeuwen doorgaan tenzij je n?g meer verteld.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JimmyJames    posted on 21-05-2012 12:51
Speakerpads kopen, doet wonderen!
Winston    posted on 21-05-2012 13:54
Het kan inderdaad dat je bureau wiebelt. Dan gaat een deel van de druk naar het bewegen van het bureau i.p.v. het produceren van geluidsgolven. Terwijl de KRK's op de grond stabiel staan en de volle druk dus gaat naar het produceren van geluidsgolven.

Oplossen door vloerstaanders te kopen. Speakerpads zou ook kunnen helpen, maar vindt het onzeker als je bureau erg wiebelig is (op micro niveau - voor schrijfwerk hoef je nog geen last van te hebben).

Natuurlijk wil je geen zotte zooi doen. Dus test eerst door iets stabiels te zoeken bv. kistjes. En daarop de speaker te zetten op oorhoogte in de buurt waar je vloerstaanders zullen moeten komen.

Na deze test, die je meteen kunt doen, horen we weer van je, dan weten we of het wel of niet het probleem was.
Tic Toc
User edit by Winston on 21-05-2012 @ 13:56:02 (17%)

This is an old Topic

No new postings for 4.738 days.
 Post CommentThat would be 157.9 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

209 Users online: 18 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 55.157
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.662.908