Poster: djmstr223
Je moet zwz niet bij een bedrijf gaan werken als je wilt draaien! lampjes inhangen of speakers plaatsen dan kan je naar een verhuur bedrijf. Je moet gewoon veel oefenen en geduld hebben, en gewoon zoveel mogelijk social media, Soundcloud of mixcloud met mixtapes, Facebook met een artiesten pagina dat soort dingen.
Poster: dance2mix
Het belangrijkste lijkt mij om een netwerk op te bouwen, hier ben ik nu ook mee bezig en gaat perfect! Heb nu al contact gehad met meerdere clubeigenaren. Ondanks dat soical media en soundcloud heel handig kan zijn is het toch belangrijk dat de mensen je ook zien en kennen, dit misschien nog wel belangrijker. Dus denk erover en zoek anders in de buurt of kennissen van je die ook connecties hebben in die wereld.
Poster: Luxx
het ligt er aan wat je wilt doen als DJ.
wil je een DJ zijn die van 10 tot 4 de hele club avond draait in zijn eentje, allround?
of wil je 1 van de zoveel DJ's zijn op een evenement die ongeveer driewartier tot een uur een set draait om vervolgens afgelost te worden door de volgende DJ?
zijn namelijk 2 behoorlijk verschillende disciplines en vergt een totaal andere aanpak
Poster: LilQuint
span>Gewoon veel promoten, en connecties hebben, voortaan ben je nergens zoner connecties binnen het wereldje, wie wil er op dit moment geen DJ zijn? Produceren is inderdaad ook een goede tip, ik persoonlijk heb met dank aan produceren ook een hoop naamsbekendheid gekregen, en door die naam krijg je ook weer boekingen enzovoort..
Te jong om te werken voor een Agency als je 14 jaar bent? Nee, dat niet als het goed is, ik zit namelijk op dit moment ook bij een agency, en er nog nooit problemen mee gehad, agency achter je hebben is heel fijn,hoeft je niet meer alles zelf te doen. Ook zou je bijv elke maand een mixtape/videomix online kunnen zetten op Youtube, Facebook, Soundcloud, Mixcloud enzovoort. Waneer deze goed aanslaan krijg je weer naamsbekendheid. Als 14 jarige is het handig om contact te hebben met club eigenaren, maar, meestal is de reactie : Ja, Sorry maar je bent op dit moment te jong, als je 15/16 was was het oke! Wat heb je nu al kwa promotie? Dat is namelijk ook erg belangrijk, een goede website (DIE ER GOED UIT ZIET!!!)facebook / twitter die je goed bij houd, visitekaartjes, stickers (Oke, niet een must have. maar leuk om te hebben! Ik plak ze na elke boeking op haha) enzovoort..
Heb je niet mischien een mixje ofzo van je zelf online staan?
Zoiezo een voorstel topic maken, weeten wij ook met wie we te maken hebben!
Poster: D-Jesse
Wat ik wil Luxx, is een (als het kan vast) baantje als DJ. Ik draai nu nog maar een paar keer op een feestje, wat ik te weinig vind. Ik zou voor mij part een aantal uurtjes achter elkaar draaien in een club, maakt mij niet uit. Het gaat mij er meer om dat ik een beetje meer werk vind op het DJ gebied. en als het kan, de house kant op. ik ben 14 dus dat maakt het ook een stukje moeilijker om werk te vinden. dat laatste waar jij het over hebt, over zo'n evenement, zie ik mezelf nog lang niet staanHoop dat je nu een genoeg info hebt over wat ik ongeveer wil en me tips kan geven
maar ik wil wat meer voor publiek draaien, en niet alleen voor mijzelf en m'n kamer snap je...
Wat ik wil Luxx, is een (als het kan vast) baantje als DJ. Ik draai nu nog maar een paar keer op een feestje, wat ik te weinig vind. Ik zou voor mij part een aantal uurtjes achter elkaar draaien in een club, maakt mij niet uit. Het gaat mij er meer om dat ik een beetje meer werk vind op het DJ gebied. en als het kan, de house kant op. ik ben 14 dus dat maakt het ook een stukje moeilijker om werk te vinden. dat laatste waar jij het over hebt, over zo'n evenement, zie ik mezelf nog lang niet staanHoop dat je nu een genoeg info hebt over wat ik ongeveer wil en me tips kan geven
Poster: Luxx
strong>ik ga dit heel bot zeggen maar het moet gezegd worden?vind ik:
oke je bent dus 14. sorry maar dan zou ik je persoonlijk echt nog even nergens willen zien staan. tenzij je een god bent achter de draaitafels/producties, heb ik echt 0 behoefte aan een DJ die nog geen haar op zijn ballen heeft.
ik denk ook niet dat clubeigenaren/clubgangers daar op zitten te wachten.?
wat je verteld maak ik uit op dat je gewoon een residency wilt hebben in een kroeg/cafe/club. in dat geval is het vooral een kwestie van solliciteren en andere DJ's bevrienden die daar draaien. ik zou echter ermee wachten tot je 16-18 jaar bent, dan word je een stuk serieuzer genomen.
tot die tijd, zoek gewoon een ander baantje.
en mensen die nu butt-hurt zullen zijn omdat ik het zo hard zeg:
ik vind DJ'n in clubs en feesten waar de minimale leeftijd 16, 18 of 21 jaar is totaal g??n plek voor een 14-jarige. als 14 jarige mag je niet eens drinken of ?berhaupt zo'n club in. 21 jarigen irriteren zich al mateloos aan kinderen die op hun 16e uitgaan, laat staan dan de DJ 14 jaar is. dat is echt killing voor een club, die worden gewoon niet serieus genomen.
ook weet ik dat lil Quint 14 jaar is en bij hem heb ik hetzelfde gevoel. hij mag harstikke leuke plaatjes maken, maar ik zou hem niet als DJ willen als ik uit ga omdat ik gewoon geen gevoel wil hebben dat ik naar de kinderdisco aan het gaan ben op de locale camping.?
wat ik wel acceptabel vind is als hij op verjaardagen van vriendjes of kinderdisco's gaat DJ'n, of jeugdevenementen zoals bijvoorbeeld een buurtfeest of iets dergelijks.. dat vind ik een meer logische plek en ook veel beter om in te beginnen.
Hoe ben jij in contact gekomen met die clubeigenaren dan?
Okeoke, maar ik wilde gwn voor wat publiek draaien en niet de heletijd mn buren irriteren met die bass
Poster: cross-over
Voor alle lezer onder de 17, zolang je geen 18 bent zit de eigenaar van een club/cafe vast aan de werktijden wet en maar weinige zullen deze overtreden.
bv. Als 14 jarige mag je gewoon niet werken na 19:00 en al helemaal niet op zondag..... ? ? zie link dus dat maakt het allemaal een stuk lastiger.?
Verder voor TS, mijn ervaring is dat je het, zeker in het begin, vooral moet hebben van reclame in je eigen omgeving. Doe dus zoals luxx zei en ga draaien op verjaardagen en feestjes in je eigen omgeving.