Poster: LouisCasper
Thanks guys! Is het stuk daarvoor ook nog enigszins te doen of dat niet?
Thanks! Ik ga hem zeker afmaken. Heeft niemand tips met betrekking tot de eindmix/arrangement/sounds/iets anders? Anders laat ik hem denk ik zo en dan hoef ik hem alleen nog een beetje te masteren.
Poster: CleanSober
Vind je idee wel vet man, alleen vind dat sommige sounds nog wat 'goedkoop' klinken en wel wat lagen overheen mogen. Ik mis ook nog echt een dikke bassline in je drop, het enige sub wat ik nu hoor is van de kick en die is redelijk kort voor zo'n overcompressed kick.
Over je arrangement; je hebt nu zegmaar 1 minuut intro en daarna een build-up naar een break (?). Doordoor lijkt het nu alsof je 3 verschillende drops hebt in 1 track, weet niet of dit je bedoeling was tho. Ik zou gelijk na 1 minuut beginnen met wat er bij 1:30 begint en daarna een build-up naar je drop.
Ook zou je die synth je bij 1:30 erbovenop hebt, die hoge saw-lead, er bij 1:30 weer opgooien om het nog steeds interessant te houden.
?
Hoop dat je hier iets aan hebt!
?
?
Poster: cross-over
Dat leeg/blikkerige komt vooral omdat je de meeste instrumenten gewoon in het midden van je stereo beeld hebt zitten.
Luister eens met koptelefoon naar Showtek - slowdown, er is veel ruimte in die song,? echo, panning links of rechts van tonen, fx, eq lagen, enz.
probeer eens het volgende voor je track:
- voeg 2 synths toe die?beide lijken op de synth die je al hebt (of gebruik dezelfde, proberen voor meerdere effecten).
- pan 1 naar links de nummer 2 naar?rechts,
- zet op beide een eq, freq van synt 1 verminder deze rond de 1khz en van 2 rond de 3khz
- zet op beide een klein beetje reverb
- clone de?synth melodie?(op 0:24)?piano roll naar beide synths
- maak de lengte van de tonen iets korter
luister nu eens naar het verschil......
verander diverse instellingen voor een andere sound.
Poster: LouisCasperVind van wel, ge zou het eventueel wat meer kunnen uitbouwen miss met wat percussie of gewoon wat extra lagen. Ik moet wel zeggen dat ik het stuk wat erna komt (het hevigere stukje) niet zo mooi vind maar dat is puur subjectief want het past wel in het totaalplaatje. Maar het genre spreekt me niet zo aan, vandaar. Het stuk dat op 1:30 begint vind ik wel mooi, maar dat is weer subjectief natuurlijk. Ik zou zeker luisteren naar de tips die Cleansober en crossover gegeven hebben want het nummer heeft zeker veel potentieel. Succes nog!
Thanks guys! Is het stuk daarvoor ook nog enigszins te doen of dat niet?
Poster: MassacreSoundz
?
WOOW, damn
Ik ga dit ff noteren !
Thnx
Poster: TheMole
Ik ben ook nog met iets bezig geweest (een remix) :D Feedback is altijd welkom, want ik ben een beetje onzeker over de kick. Volgens mij is deze iets te luid. :s
https://soundcloud.com/santacompana/trying-to-be-cool-remix
Poster: Luxx
mijn work in progress, ik vind de vocoder te onverstaanbaar, dus dat moet echt anders..
http://soundcloud.com/ukinda/discotester/s-BbbhS
Wow, dat is echt heel vet! Idd, die vocoder is onverstaanbaar en zit een irritante hoge toon in :p Voorderest echt heel dope!
Poster: Luxx
kreeg van iemand anders het compliment dat dit het type track was waarvan hij had gehoopt op Random Access Memories zou staan
Poster:?CleanSober
Haha altijd leuk om zo'n compliment te krijgen, kan me er ook wel in vinden!
?
Hier een kleine preview van onze track, waarschijnlijk wordt 't een gratis download.. Wat vinden jullie er tot nu toe van?
http://soundcloud.com/cleansober/clean-sober-hundred-original/s-yZBxR
Vind je idee wel vet man, alleen vind dat sommige sounds nog wat 'goedkoop' klinken en wel wat lagen overheen mogen. Ik mis ook nog echt een dikke bassline in je drop, het enige sub wat ik nu hoor is van de kick en die is redelijk kort voor zo'n overcompressed kick.
Over je arrangement; je hebt nu zegmaar 1 minuut intro en daarna een build-up naar een break (?). Doordoor lijkt het nu alsof je 3 verschillende drops hebt in 1 track, weet niet of dit je bedoeling was tho. Ik zou gelijk na 1 minuut beginnen met wat er bij 1:30 begint en daarna een build-up naar je drop.
Ook zou je die synth je bij 1:30 erbovenop hebt, die hoge saw-lead, er bij 1:30 weer opgooien om het nog steeds interessant te houden.
?
Hoop dat je hier iets aan hebt!
Erg lekker plaatje! Leuke melo en een harde drop. Vind alleen die soort oplopende tom die je in het begin hebt niet helemaal lekker klinken. Ook kan er misschien nog een extra melo overheen met een wat scherpere hogere synth in de break.
Thanks! We zullen nog even naar de tom kijken en je hebt gelijk over de break maar dat wouden we in de 2e break eigenlijk doen haha!
Nog even om hierop terug te komen: ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die tip over m'n arrangement. Ik heb inderdaad 1 minuut intro en daarna een break die eigenlijk anderhalve minuut duurt. In die break zit inderdaad een soort van 'drop' (1:30 tot 2:00) waarna hij opbouwt naar de echte drop. Dit is toch vrij veel voorkomend in dit soort tracks? In deze track van jou is dat ook zo toch? Ik neem aan dat hiervoor een intro komt van een minuut, daarna 30 seconden break opbouw naar een stuk break met kick, en daarna opbouw naar de echte drop. Dat is toch vergelijkbaar met mijn track? En de tweede echte drop is bijna hetzelfde als de eerste echte drop, alleen met een extra sound erin om het niet exact hetzelfde te hebben als de eerste echte drop.
En wat bedoel je precies met 'Ook zou je die synth je bij 1:30 erbovenop hebt, die hoge saw-lead, er bij 1:30 weer opgooien om het nog steeds interessant te houden.' ? Waar moet ik die weer opgooien? Het lijkt nu misschien een beetje alsof ik je aanval maar dat is zeker niet het geval. Ik wil graag leren van je tips maar ik begrijp ze gewoon niet helemaal en daarom stel ik deze vragen.
Over de break: dan heb ik je verkeerd begrepen want ik had daar nu 't gevoel van een drop omdat je daar best een grote opbouw naar hebt als je snapt wat ik bedoel :p ik zou dan de opbouw iets minder maken, zoals die cutoff niet helemaal dicht want dan heb je 't gevoel dat er al echt een drop komt.
Poster: Lucalicious
een nieuw editje van mijn kant:
https://soundcloud.com/luukdresen/justin-timberlake-let-the
Poster: Sebasz
lekker plaatje wel mis alleen de bass op 1.45 en de afwerking kan misschien nog iets beter qua kick enzo?
anyways ik ben beetje aan het experimenteren met een bootleg van martin solveig - hey now
http://bit.ly/10c27yt
any comments??
Klinkt lekker! Goede melodieen ook. Ik vind het alleen jammer dat je drop 3x hetzelfde is. Vooral voor de drop op 2:15 is het erg jammer dat je bij 1:37 alles al verklapt hebt. Ook kan je outro wel iets afbouwender, je valt nu na 4:37 in een soort gat.