De Late Leeuw Chatcorner Deel 55 (25/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MichaelMiller    posted on 17-05-2012 22:27
De Late Leeuw Chatcorner Deel 55
'De plek?waar de DJR-family al hun (off-topic) gezeik kwijt kan!'

De regels om het leuk te houden:
  • Geen discriminatie.
  • Geen gevloek.
  • Geen bashing.
  • Geen sms/chat taal.
  • Geen spam / links naar webshops.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 17-05-2012 @ 22:30:47 (48%)
Mod edit by Lead on 20-05-2012 02:52 (1%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 55 ??

Vote :   8 members like this  

D-Jesse    posted on 03-09-2012 17:55
Poster: Bcurly
Vind deze vraag net even iets te kort om er een topic van te bouwen, dus bij deze even:

Ik zoek een cd speler die een USB poort heeft met de mogelijkheid tot het afspelen van mp3's.
Budget - ~300 euro
De RMP3 was mij al opgevallen, andere suggesties misschien?

Ik heb de Audiphony CDX-4, die je al werd aangewezen. Heel chil ding! USB met mp3 afspeel mogelijkheid en je hebt ook een aantal effecten Winking my eye
DjVictorF    posted on 03-09-2012 18:48
Beste mede DJR'ers,
Onlangs op een feestje had mijn ene pioneer CDJ800mk2 er niet heel veel zin meer in.. Laden van de cd's duurde of te lang of hij spuugde ze weer uit. Als hij de cd wel pakte kwam er echt bagger geluid uit (lag niet aan de kabel).?
Weet iemand wat het probleem kan zijn? En hoeveel dit grapje kost om te laten maken?

Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Unidentified    posted on 03-09-2012 21:57
Mss loopwerk naar de haaien? Breng ze eens binnen bij een DJ zaak zou ik zeggen
Bcurly    posted on 03-09-2012 22:18
Poster: Limb-Girdle
Zo net een weekje Albufeira gehad, heerlijk zeg! Kom je hier in NL met temperaturen rond de 12 graden...

Nieuw of oud gedeelte??
Ik vond de DJ's in nieuw niet heel erg denderend eigenlijk...
Baart    posted on 04-09-2012 20:51
Poster: DjVictorF
Beste mede DJR'ers,
Onlangs op een feestje had mijn ene pioneer CDJ800mk2 er niet heel veel zin meer in.. Laden van de cd's duurde of te lang of hij spuugde ze weer uit. Als hij de cd wel pakte kwam er echt bagger geluid uit (lag niet aan de kabel).?
Weet iemand wat het probleem kan zijn? En hoeveel dit grapje kost om te laten maken?

Klinkt alsof je laser niet goed meer is, je kan hem iets meer power geven,
maar daar moet je heeel erg mee oppassen omdat je hem daar ook mee op kan blazen.
Ik had het zelfde probleem met denon cd spelers (oude), waar ik de laser dus iets heb opgevoerd.
Ik sta er niet voor garant dat je laser dit overleeft, en weet ook niet of dit je probleem verhelpt Winking my eye
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Wytse    posted on 05-09-2012 13:03
Zjn hier mensen met ervaring op het gebied van wordpress en het integreren van Paypal en automatische facturering?

Ik ben bezig met een conceptje om iedereen de mogelijkheid te kunnen geven om hun tracks door onze 24sporen machine te kunnen laten lopen..
White Sea Studio
djmathijs    posted on 05-09-2012 13:55
Vanavond mijn tweede cdj 800 ophalen uit Amsterdam, eindelijk eens fatsoenlijk leren beatmatchen ;k
Limb-Girdle    posted on 05-09-2012 21:25
Poster: Wytse
Zjn hier mensen met ervaring op het gebied van wordpress en het integreren van Paypal en automatische facturering?

Ik ben bezig met een conceptje om iedereen de mogelijkheid te kunnen geven om hun tracks door onze 24sporen machine te kunnen laten lopen..

WordPress en Paypal are my profession! Stuur maar even een mailtje wat er precies moet gebeuren! Happy, laughing
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 05-09-2012 @ 21:25:30 (1%)
Baart    posted on 06-09-2012 08:29
Staat op de website van een bekende website die begint met een t en blauw logo :

Specificaties Pioneer CDJ-2000 Nexus

Nieuw ten opzichte van zijn voorganger is bijvoorbeeld de beat sync functie op de CDJ-2000 NEXUS (die we ook terug zien op de meeste DJ controllers). Deze zet automatisch je muziek in het juiste tempo en ?matcht? de nummers met elkaar. Zo kan het mixen van platen eigenlijk nooit meer fout gaan. Maar ook de uit te vergroten wave forms en slip mode zijn nieuw.
Meest in het oog springend is misschien wel verregaande Rekordbox connectiviteit. Verstuur je muziek nu draadloos naar de CDJ 2000 Nexus via de Rekordbox App en speel direct af! Daarbij kun je je creativiteit nog meer de vrije loop geven, dankzij de loop-edit functie, waarmee je loops snel en makkelijk kunt bewerken. En met de Advanced Hot Cue buttons spring je van sample naar sample!
Uiteraard zit er op de CDJ-2000 NEXUS ook de bekende linkfunctie waarmee de muziek van ??n USB stick op tw?? spelers gedraaid kan worden. In tegenstelling tot zijn voorganger bezit de CDJ-2000 Nexus een extra doorlink poort, zodat je meerdere spelers in serie aan elkaar kunt schakelen en ook de DJM900 in het netwerk kunt meenemen. Ook deze nieuwste 2000 werkt perfect in combinatie met (de vernieuwde) RekordBox music-management software. In RekordBox kun je onder andere snel tracks analyseren, hot cue?s en loops klaarzetten.

Details Pioneer CDJ-2000 Nexus

Ook op de Pioneer CDJ-2000 NEXUS is gebruik gemaakt van de hoge kwaliteits 6.1 inch display. Met dit overzichtelijke en duidelijke display kun je gemakkelijk tracks uitzoeken en waveforms bekijken. Bij de nieuwe NEXUS versie is het mogelijk om in te zoomen op je waveforms, zodat de breaks van je track nog beter te zien zijn. Gebruik de Needle Search functie om door je tracks heen te zoeken of om bijvoorbeeld loops bij te werken.
De nieuwe CDJ-2000 NEXUS werkt ook met een ethernet in- en output, zodat je nooit meer een Ethernet HUB hoeft te gebruiken wanneer je twee of meer CDJ-2000's met een DJM-900 wilt gebruiken.
Gebruik je DJ software zoals Native Instruments? Traktor Pro 2.5? Maak je geen zorgen. De CDJ-2000 NEXUS fungeert goed als MIDI controller en werkt daarom vlekkeloos samen met DJ software naar keuze. Als HID controller wel te verstaan, zodat je alle track info terugziet in het display van de speler.
User edit by Baart on 06-09-2012 @ 08:31:08 (68%)
Winston    posted on 06-09-2012 14:09
Volgens de roddels ou er ook een DJM-900 nexus zijn toch?
Tic Toc
Estacy    posted on 06-09-2012 16:16
de 900 heet al Nexus toch?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Unidentified    posted on 06-09-2012 16:58
Ik denk eerder dat er een DJM2000 Nexus komt
Winston    posted on 06-09-2012 17:39
Okee, dan was de mixer voor op de CDJ.

Trouwens 1 van de leukste comments is toch dat DJ Paris Hilton het nu beter zal doen. Embarassed
Tic Toc
Winston    posted on 06-09-2012 17:59
Future of DJ-ing: Pioneer will come with mixtape cd's, so DJ's don't have to do anything anymore.
Tic Toc
Estacy    posted on 06-09-2012 20:49
of deze:?
''CDJ 3000 will have auto mix, press the gay button and it mixes all the trance for you, so you can Jesus pose''
D-Jesse    posted on 06-09-2012 21:04
Tjaah oke, er is een sync button. Heel nep allemaal enzo, dat vind ik ook. maar ligt de kunst van het draaien in het beatmatchen??

Heel twitter is in rep en roer, beetje overbodige fussss
Estacy    posted on 06-09-2012 21:31
ja echt he. CDJ's lieten BPMs al op 1 decimaal zien. want dan is beatmatchen ook zo moeilijk. En als je nog steeds gelooft dat de kunst van het draaien in beatmatchen ligt... Deze CD spelers helpen je nog steeds niet de beste tracks voor het publiek uit te zoeken
D-Jesse    posted on 06-09-2012 21:38

Poster: Estacy
ja echt he. CDJ's lieten BPMs al op 1 decimaal zien. want dan is beatmatchen ook zo moeilijk. En als je nog steeds gelooft dat de kunst van het draaien in beatmatchen ligt... Deze CD spelers helpen je nog steeds niet de beste tracks voor het publiek uit te zoeken

Ja dat hoorde ik, dat die CDJ2000 van Pioneer al heel nauwkeurig waren. Precies, je trackkeuze en manier van mixen is wat je tot een echte dj maakt, en niet simpel om het ritme meegaan!
Baart    posted on 07-09-2012 07:26
Ik ben het er mee eens dat de kunst van het draaien in de tracks ligt, heeft het altijd al gelegen!
Maar ik vind het toch wel erg jammer dat het mixen nu zo makkelijk is geworden..
Nu zullen er nog meer dj's komen die het ''cool'' vinden om te draaien, niet dat het op de cdj 2000 nou zo moeilijk was om te beatmachen.
Estacy    posted on 07-09-2012 08:24
mm, dat is al zo. waarom denk je dat Pioneer de WEGO heeft gelanceerd? omdat goedkope instap controllers als de Numark Mixtrack gigantisch verkopen.
Winston    posted on 07-09-2012 13:17
De 2000-nexus helpt toch al een beetje met platen uitkiezen, volgens het harmonic mixing principe. Dusss .....

In de toekomst komt de GAY-button echt Cry
Tic Toc
Avez    posted on 07-09-2012 15:36
Echt met school wordt dit alles zo druk eh, ik moet meer tijd aan dj'ing besteden! zo heerlijk
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Estacy    posted on 07-09-2012 17:05
Poster: Winston
De 2000-nexus helpt toch al een beetje met platen uitkiezen, volgens het harmonic mixing principe. Dusss .....

Klopt, maar dat is qua toon. Ik ben van menig dat zelfs al clashen platen qua toon nog zo, ze kunnen nog steeds prima samenwerken als andere factoren in orde zijn. Zoals bass, kick, overall energie, mischien een heel vette drop etc
Aziaat    posted on 07-09-2012 17:45
Volgens mij wordt er serieus overdreven met de sync-button...
De echte amateur dj's kunnen niet eens een setje cd-spelers kopen laat staan 2 monsters zoals de cdj-2000. Dus zij zullen het ook wel leren zoals wij dat hebben moeten doen. En indien ze nog zo steeds zo lui zijn, dan hebben ze altijd al de mogelijkheid gehad om te syncen in djsoftware.
De sync-button bestaat al jaren, waarom daar nu een probleem van maken??

Harmonisch mixen is een hele mooie feature, maar de meeste amateurs beginnen toch met commerciele top40 muziek en dan is harmonisch mixen moeilijk. Het draait allemaal om platenkeuze, publiek lezen en de juiste overgangen maken. Enkel het laatste wordt wat makkelijker gemaakt.
Unidentified    posted on 07-09-2012 18:23
Precies wat ik dacht. Deze cd-spelers zijn zo duur dat zo goed als alle beginners wel ergens anders gaan kijken voor hun materiaal. Die sync button zal dus wss gebruikt worden in de clubs door de groteren met het excuus dat ze dan 'meer tijd aan loops, effecten etc kunnen besteden'. De beginners ga je volgens mij niet rap op een 2000nxs zien draaien, tenzij in de DJ-shop.

103 Users online: 14 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 14.889
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.823.348