Okee ik zie de tekening nu.

Je wilt geluid het beste op 1 plek, dan volstaat een normale stereo opstelling. Zet de monitors uiterst links en uiterst rechts op je bureau tegen de wand. Op oorhoogte, dus kijk ook uit naar een staander. Als het vloerstaanders zijn kun je de monitors naast het bureau plaatsen. Zeker als het de rokit 8 wordt, wil je wat meer afstand tussen je oren en de monitors.
En keer ze zodanig naar je hoofd (stoel) toe, tot ze het beste klinken, door ze heen en weer te draaien.
In elk geval dus niet op de vensterbank en kledingkast.

Als er spullen op je bureau zitten op die plekken, zullen ze dus weg moeten. maar voor de rest kan alles zo blijven.
Je hoeft niet perse XLR kabels denk ik, want de afstand zal wel kort zijn. Maar het kan geen kwaad en je betaald niet zo gek veel voor XLR kabels.
Is geen eerlijke vergelijking om 30 jaar oude speakers te vergelijken met beolabs

Ik bedoel het verschil tussen een beolab en een KRK of een beolab en Adams bv. Vele mensen horen het verschil in geluidskwaliteit dan niet als je ze zou blinddoeken. (Is anders dan herkennen)
Bij mij heeft upgraden van mijn speakers bv. ook geen zin, omdat ik in het centrum woon en er veel hoorbaar verkeer langs gaat. Of ik zou eerst moeten soundproofen.
Qua akoestiek hoef je nog niets te doen, als het een normaal huis is. Ik neem aan dat het geen tegelwanden of zo zijn

Misschien maakt het verschil voor de kamer als geheel als er een doek (bv. laken) voor de kast hangt. Dat kun je wel testen als de monitors er zijn. Maar voor je stoel maakt het niets uit, want het zijn near field speakers.
type?????????????????? max SPL???????????????????? ondergrens frequentiebereikRokit 6: ? ? ? ? ? ? 107dB????????????????????????????????????? 48Hz
Rokit 8:???????????? 109dB????????????????????????????????????? 44Hz
bron: http://www.krksys.com
De winnaar is dus duidelijk de 8. Want het gaat luider en heeft een groter frequentie bereik. Geeft de lows beter weer dan de 6.
En als goed geluid belangrijk voor je is, maak je de ruimte voor de grotere footprint van de 8.
Maar luister eerst in de winkel op ongeveer dezelfde afstanden z.a. die in je kamer zullen zijn , bij verschillende volumes.