het merk 'ibiza' ervaringen? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 16-05-2012 16:57
beste,

ik sta op het punt me een actieve geluidsset aan te schaffen.
maar heeft iemand hier ervaring met het merk ibiza? ze lijken me degelijk en goed.
zou ze tweedehands kopen van een andere dj, hij vraagt er 650 euro voor
het zou gaan om de modellen: 2x ibiza sub15a en 2x ibiza disco 15amp

wie kan me helpen?

What do you think about het merk 'ibiza' ervaringen? ??

Vote :   

OneSixty    posted on 21-05-2012 00:50
Heb een x aantal maanden terug 2x db technologies opera 405 gekocht voor 650 in statieven en hoezen.
150 tot 200 man red je hier niet mee maar beter voor die prijs ga je denk ik niet krijgen
JimmyJames    posted on 21-05-2012 11:40
Poster: RiliciousZ
ik denk toch dat dit de meest haalbare set is die nog redelijk binnen het budget valt. anders ben ik benieuwd met wat voor actieve set jij komt voor 150 man. ibiza is zoiezo geen optie

Ja heel simpel: MEER?geld uitgeven Cool. Die set die jij illustreert is leuk voor 20 tot 40 man, maar ik zou daar absoluut niet meer mensen mee gaan entertainen. Wil je 150 man voorzien van een beetje geluid, dan?moet je: Of meer geld uitgeven, of goede (maar oude) 2e hands spul (10 jaar oude dynacord speakers, ofzo) en hier dan ook content mee zijn dan.?Maar voor 650,- kan je gewoon niet 150 man voorzien van goed geluid.
Kijk je moet in deze gewoon reeel blijven, het gaat hier over pa speakers, niet over kiloknallers?bij de c1000,??je kan niet altijd voor een dubbeltje op de 1ste rang zitten.

gr Jiff
Drumworks    posted on 21-05-2012 12:32
Dat is waar, maar je meot ook wel nagaan dat de topicstarter een gleuidsset voor een budget van 650,- zoekt. Meer geld uitgeven kan altijd, maar dat is volgens mij niet wat de topicstarter wil. is hetzelfde als dat iemand vraagt voor een goede speler voor rond de 250,-. dan kun je ook wel de cdj 2000 aanraden omdat die goed is. maar dat si niet waar de topistarter om vroeg. natuurlijk kun je voor het budget geen 150 man voorzien van supersound, dan zal de topicstarter genoegen moeten nemen met wat minder man
The beats are still banging :)
youngbeatsz    posted on 21-05-2012 19:31
ik kan me zo geen beeld vormen welke wattages eigenlijk overeenkomen met hoeveel volk, zo wist ik dus niet of dit een zinnige vraag was. maar ik heb ze niet gekocht :D
Drumworks    posted on 21-05-2012 20:32
wattages zeggen niet alles, het gaat om de continue db's die uit een speaker komen. hoe hoger het aantal db, hoe harder de speaker gaat op laag vermogen. ik had eerst speakers van 81 db en daarna 121, dat verschil is duidelijk te merkenHappy, laughing
The beats are still banging :)
youngbeatsz    posted on 21-05-2012 21:18
maar wat kan je mij dan vertellen? bv als ik wil huren ergens dan moest ik altijd de hoeveelheid mensen zeggen, en kunnen ze me makkelijker doen meer betalen voor iets wat ik niet nodig heb. dus kan iemand mij hier wat meer over vertellen? want er is nergens een echt nauwsluitende 'definitie' over zoix
maartenw    posted on 21-05-2012 21:56
Ik zeg je een ding: koop kwaliteit. Ook al is het erg duur. Winst maken is inversteren. Je zal eerst moeten inversteren voordat je hier geld op gaat winnen. Dus koop een goede geluidsset. Eentje die makkelijk 300 man aankan. Dan heb je gelijk een geluidsset waar je veel mee kan doen (zie dit als verhuren).

Met de informatie die je hebt van deze topic zou ik naar een winkel gaan en je laten voorlichten. Kijk vooral naar de bekende merken zoals jbl enzo.?

Veel succes!
JimmyJames    posted on 23-05-2012 12:02
Poster: youngbeatsz
maar wat kan je mij dan vertellen? bv als ik wil huren ergens dan moest ik altijd de hoeveelheid mensen zeggen, en kunnen ze me makkelijker doen meer betalen voor iets wat ik niet nodig heb. dus kan iemand mij hier wat meer over vertellen? want er is nergens een echt nauwsluitende 'definitie' over zoix

Je kijkt allereerst als je ergens huurt of dit bedrijf ook kwaliteits speakers verhuurt.
Dan zit er een enorm verschil of je binnen of buiten een evenement hebt (buiten heb je meer geluid nodig, omdat het geluid in open ruimtes verdwijnt).

Heb jij een feestje met 150 man, op een ''binnen'' locatie dan moet je er vanuit gaan, dat je bij een verhuur bedrijf 2x sub + 2x top krijgt dit kost je op en nabij ?120,- ( tevens is het ook afhankelijk van de groote van de locatie) als jij een gymzaal hebt gehuurd, waar je 150 man in laat dansen, moet je er rekening mee houden dat die 2x sub en 2 x top niet echt voldoende zijn.
Als je een zaaltje hebt van 8m x 6m ofzo dan is 2x top, 2 x sub voldoende, neem je een grotere zaal moet je ook extra geluid bijzetten.

Ik hoop dat je dit bedoelde

gr Jiff

This is an old Topic

No new postings for 4.846 days.
 Post CommentThat would be 161.5 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

294 Users online: 133 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 35.903
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.832.940