Mwoh..?Peavy topmateriaal?
Het is een redelijke middenklasser. Behringer zou ik sowieso van afblijven (het gaat wel hard, maar?het klinkt ook onprettig in het gehoor, pijnlijk zelfs)??
Ik zou zelf dan eerder kijken naar een goede 2e hands set van: JBL, RCF, Cerwin Vega, DB Technologies (dochteronderneming van RCF) of Turbosound (dat is echt te gek spul).
Misschien kan je via MP wel een setje krijgen voor weinig. Je moet er rekening mee houden, dat je voor een 2e hands?set 2tops + 2 subs van bovenstaande merken op z'n minst: 1000,- a 1500,- kwijt bent.
Deze merken, werken met betere materialen, waar de speakers uit zijn opgebouwd en hun technologie is ook verder ontwikkeld.
Deze merken produceren en ontwikkelen alleen luidsprekers,?dit is dan?ook hun expertise. Omdat dit hun expertise is, leggen ze zich toe op het continu verbeteren en optimaliseren van hun speakers. Je betaald er ook meer voor maar je krijgt er ook meer voor terug.
Een merk zoals Behringer/Fame/Alesis etc...?produceert werkelijk alles wat met electronica en muziek te maken heeft: van gitaarversterkers t/m dj controllers en live mixers, effectenbakken etc...?
Hierin zit dus alleen maar OEM shit, want denk maar niet dat Behringer e.d producten gaat ontwikkelen en verbeteren. Die pakken gewoon de zelfde componenten die ook in alle andere B merken zitten, plakken daar hun eigen merkje op.. en voila je hebt weer een nieuw product (met de zelfde pauper kwaliteit)
Peavey is een merk dat rockgitaarversterkers produceert en ontwikkeld, moeten ze ook vooral blijven doen. Hun Pa systemen zijn zeker niet verkeerd, maar ook weer niet te vergelijken met een van de andere bovenstaande merken.
Meerdere mensen hebben het hierboven al gezegd, en ik zeg het je nog eens. Wil jij een set verhuren voor feesten van 100 a 200 man, zorg dan dat je kwaliteit levert.
Je verhuurt spul, dus je wilt ook blijven verhuren. Zorg dat je A kwaliteit spul in huis hebt als je gaat verhuren, het is kwalitatief beter en het is?representief.
+ je word serieus genomen, mocht er ooit een Pro DJ zijn die speakers wilt huren, dan huurt hij?die ook wel bij jou als je A-list spul hebt staan.
Ga je met troep komen kan je ook alleen maar troep aan inkomsten verwachten. Daarbij als je een degelijke set en service levert dan heb je die aanschaf van die set binnen no time eruit!
Voor de kenners, merken zoals:
Tw Audio, Funktion one, Nexo etc... dat zijn de echte A-list merken, maar ik doel hier natuurlijk ff op merken die goed maar ook financieel bereikbaar zijn

.
gr ?