het merk 'ibiza' ervaringen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 16-05-2012 16:57
beste,

ik sta op het punt me een actieve geluidsset aan te schaffen.
maar heeft iemand hier ervaring met het merk ibiza? ze lijken me degelijk en goed.
zou ze tweedehands kopen van een andere dj, hij vraagt er 650 euro voor
het zou gaan om de modellen: 2x ibiza sub15a en 2x ibiza disco 15amp

wie kan me helpen?

What do you think about het merk 'ibiza' ervaringen? ??

Vote :   

N-ergy    posted on 16-05-2012 17:10
beste youngbeatsz,

als ik het goed heb staat dit merk niet zo hoog aangeschreven, het is een budget-merk.

Heb zelf nog vrij weinig ervaring met dit merk speakers.

Qua degelijkheid zit het wel goed volgens mij, alleen over het geluid heb ik mijn twijfels, daarom zou ik als ik jou was

de set goed gaan beluisteren voordat je hem koopt.

Als het prima klinkt, is 650,- een goede prijs voor 2 actieve toppen en subs.

- Nick
Lead    posted on 16-05-2012 17:50
Klopt, het is een budget merk, dus ga goed luisteren en oordeel op de klank van de set.

Check ook bij aanschaf waar je eventueel heen moet met het spul als er iets mis zou gaan. Ik zou zo niet de importeur/verdeler van dat merk weten... Maar als je weet waar het ooit gekocht is, kun je iig daar langs.

Prijs lijkt in orde mits de set recent is, maar uiteindelijk hangt het toch van de klank af.

Ga eerst bij een winkel een goede set beluisteren (JBL, EV, etc) en ga dan luisteren naar deze set. Dan weet je wat er tekort komt en bepaal dan of je het goed genoeg vind.

Waar ga je de set voor gebruiken trouwens, in je kamer of ga je het verhuren ?
Let the BASS be louder
youngbeatsz    posted on 16-05-2012 18:04
gho eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoord. de set dient om te verhuren, met de dj erbij natuurlijk, dus voor op verplaatsing. kleinere feestjes, tot 150 a 200 man, je kent het wel, sweet 16's of 18e verjaardagen. zulke dingen.

en dan als tweede, waar moet ik dan vooral op letten bij het testen, heb hier geen enkele ervaring mee
KevinL    posted on 16-05-2012 18:19
150 a 200 man. Ik denk dat je het niet gaat reden met deze set.?

Zelf zit ik al een aantal jaar in de drive-in wereld. (eerst voor anderen tegenwoordig zelf)
en om 200 man te voorzien van goeie volle muziek moet je toch wel gaan kijken naar merken als JBL, EV, Dynacord zoals Lead vermeld.?

Vaak gaan set's zoals jij noemt enorm vervormen als je er flink wat geluid uit wil hebben.
Zelf heb ik even gegoogled en werd het op 1 lijn gezet met Skytec, wat voor mij echt not done is.

Kijk nog wat verder rond zal ik ten eerste aanraden.

We horen het wel !
Lead    posted on 16-05-2012 18:20
Er is niet echt een handleiding te geven hoe je speakers koopt, maar :

Check of de kasten mechanisch in orde zijn en/of beschadigingen hebben.
Check of iedere speaker het doet, draaiknoppen soepel gaan, 220V connectie degelijk is, etc
Kijk ook of de kabels netjes zijn en de accesoires (statieven/palen/tassen/etc)

(hehe, ik deel van mening overigens van de posting hierboven die even snel was voorgepiept Happy, laughing )
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 16-05-2012 18:21 (31%)
Luxx    posted on 16-05-2012 19:30
ik heb toevallig preci?s dit type speaker gehoord op een priv? feestje een tijd terug. ik kan het me nog goed herinneren omdat het geluid zo uitermate brak was bij redelijk volume voor een feest.?

ik weet niet of je ooit bij de Panama in amsterdam geweest bent, maar als je daar bekend bent is het qua kwaliteit op hoog volume ongeveer net zo brak. heel schel, en alleen maar takke herrie
www.mothermusic.nl
youngbeatsz    posted on 16-05-2012 19:38
oke thanks, niet kopen dus :D
Luxx    posted on 16-05-2012 19:51
ik zou het niet doen nee, tenzij jij en je publiek 0 waarde hecht aan daadwerkelijk muziek horen
www.mothermusic.nl
Winston    posted on 16-05-2012 19:53
Behalve als je van dat soort geluid houd. Cool
Tic Toc
Dennis1981    posted on 16-05-2012 20:51
Slecht geluid is ook geluid Happy, laughing
Maikelxxl    posted on 17-05-2012 14:26
Het merk Ibiza is afkomstig zover ik weet van skytec.
skytec maak dingen ondere verschillende namen maar is allemaal de zelfde kwaliteit

ik zou gewoon naar die speakers gaan luisteren als er een goeie klank uitkomt zou ik niet weten waarom je het niet zou moeten doen.
Winston    posted on 17-05-2012 16:09
Eigenlijk komen uit alle speakers die worden verkocht goed geluid (natuurlijk bestaat er goed-beter-best).

Maar echt slecht geluid wordt altijd veroorzaakt door te luid volume en andere verkeerde afstellingen.

En het moet ook passen bij de ruimte. Een monitor klinkt geweldig in een kleine studio. Wil je dezelfde monitor gebruiken voor een feestje van 400 man, gaat het mooi niet lukken om ze mooi geluid te brengen.
Tic Toc
Tekhead    posted on 17-05-2012 19:01
Poster: youngbeatsz
este,

ik sta op het punt me een actieve geluidsset aan te schaffen.
maar heeft iemand hier ervaring met het merk ibiza? ze lijken me degelijk en goed.
zou ze tweedehands kopen van een andere dj, hij vraagt er 650 euro voor
het zou gaan om de modellen: 2x ibiza sub15a en 2x ibiza disco 15amp

wie kan me helpen?

650,00 euro ConfusedConfused?
Afblijven, ga je dik spijt van krijgen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Drumworks    posted on 17-05-2012 19:43
in de topspeakers zitten piezo tweeters, hele erge schelle tweeters met een zeer laag rendement die erg snel vervormen. niet doen dus. je kunt beter 2 actieve subs en 2 actieve toppen van bijv behringer zoeken, deze gebruiken tenminste voor de hoge klank 1inch titanium tweeters met een hoorn ervoor.
The beats are still banging :)
Luxx    posted on 17-05-2012 22:44
Poster: RiliciousZ
in de topspeakers zitten piezo tweeters, hele erge schelle tweeters met een zeer laag rendement die erg snel vervormen. niet doen dus. je kunt beter 2 actieve subs en 2 actieve toppen van bijv behringer zoeken, deze gebruiken tenminste voor de hoge klank 1inch titanium tweeters met een hoorn ervoor.

AH, de eerste persoon die met daadwerkelijk solide argumenten komt. Ik zou zijn advies nemen
www.mothermusic.nl
youngbeatsz    posted on 18-05-2012 00:07
maar van behringer hoor ik vaak slechte dingen. ik heb wel ergens een boxensetje gezien van behringer. maar is peavey dan een goed merk? daarvan heb ik ook goede boxen gevonden tweedenhands. wel het is te zeggen, ze voldoen aan mn eisen denk ik, en wil ze morgen testen, zijn die goed dan?
RAS    posted on 18-05-2012 00:16
maar van behringer hoor ik vaak slechte dingen.

Moet je nagaan... Ibiza / skytec is kennelijk n?g slechter. Voor 650 euro ga je geen goede kwaliteit set voor feesten van 200 man vinden. Je moet of je wensen bijstellen (tot 100 personen en/of genoegen nemen met mindere kwaliteit) of je moet doorsparen.
Tekhead    posted on 18-05-2012 00:17
maar van behringer hoor ik vaak slechte dingen. ik heb wel ergens een boxensetje gezien van behringer. maar is peavey dan een goed merk? daarvan heb ik ook goede boxen gevonden tweedenhands. wel het is te zeggen, ze voldoen aan mn eisen denk ik, en wil ze morgen testen, zijn die goed dan?

Peavey is topmateriaal, en ook vrij prijzig, dat is Skytec in het quadraat !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
youngbeatsz    posted on 18-05-2012 00:20
Poster: Tekhead
Peavey is topmateriaal, en ook vrij prijzig, dat is Skytec in het quadraat !

goed dan?
JimmyJames    posted on 18-05-2012 12:28
Mwoh..?Peavy topmateriaal?
Het is een redelijke middenklasser. Behringer zou ik sowieso van afblijven (het gaat wel hard, maar?het klinkt ook onprettig in het gehoor, pijnlijk zelfs)??
Ik zou zelf dan eerder kijken naar een goede 2e hands set van: JBL, RCF, Cerwin Vega, DB Technologies (dochteronderneming van RCF) of Turbosound (dat is echt te gek spul).
Misschien kan je via MP wel een setje krijgen voor weinig. Je moet er rekening mee houden, dat je voor een 2e hands?set 2tops + 2 subs van bovenstaande merken op z'n minst: 1000,- a 1500,- kwijt bent.
Deze merken, werken met betere materialen, waar de speakers uit zijn opgebouwd en hun technologie is ook verder ontwikkeld.
Deze merken produceren en ontwikkelen alleen luidsprekers,?dit is dan?ook hun expertise. Omdat dit hun expertise is, leggen ze zich toe op het continu verbeteren en optimaliseren van hun speakers. Je betaald er ook meer voor maar je krijgt er ook meer voor terug.

Een merk zoals Behringer/Fame/Alesis etc...?produceert werkelijk alles wat met electronica en muziek te maken heeft: van gitaarversterkers t/m dj controllers en live mixers, effectenbakken etc...?
Hierin zit dus alleen maar OEM shit, want denk maar niet dat Behringer e.d producten gaat ontwikkelen en verbeteren. Die pakken gewoon de zelfde componenten die ook in alle andere B merken zitten, plakken daar hun eigen merkje op.. en voila je hebt weer een nieuw product (met de zelfde pauper kwaliteit)
Peavey is een merk dat rockgitaarversterkers produceert en ontwikkeld, moeten ze ook vooral blijven doen. Hun Pa systemen zijn zeker niet verkeerd, maar ook weer niet te vergelijken met een van de andere bovenstaande merken.

Meerdere mensen hebben het hierboven al gezegd, en ik zeg het je nog eens. Wil jij een set verhuren voor feesten van 100 a 200 man, zorg dan dat je kwaliteit levert.
Je verhuurt spul, dus je wilt ook blijven verhuren. Zorg dat je A kwaliteit spul in huis hebt als je gaat verhuren, het is kwalitatief beter en het is?representief.
+ je word serieus genomen, mocht er ooit een Pro DJ zijn die speakers wilt huren, dan huurt hij?die ook wel bij jou als je A-list spul hebt staan.
Ga je met troep komen kan je ook alleen maar troep aan inkomsten verwachten. Daarbij als je een degelijke set en service levert dan heb je die aanschaf van die set binnen no time eruit!

Voor de kenners, merken zoals:
Tw Audio, Funktion one, Nexo etc... dat zijn de echte A-list merken, maar ik doel hier natuurlijk ff op merken die goed maar ook financieel bereikbaar zijn Cool.

gr ?
djmstr223    posted on 18-05-2012 12:36
Ff een reactie op Jimmy Ik moet zeggen dat ik Nexo ook niet zo geweldig vind..... veel hype!

OT: Wij hebben zelf een EV en een RCF set en die klinken en echt super! deze sets verhuren wij ook aan grote feesten / dj's. Het is het geld zeker waard en je hebt het redelijk snel terug verdient als je service ook goed is. Als je bij zo'n set een een QSC versterker gebruikt dan klinkt het echt super dik! maar dan zit je echt al heel snel aan de 1500 - 2000 euro.......
www.bramvanbergen.nl
Drumworks    posted on 18-05-2012 20:09
Ik vidn Behringer een heel eerlijk merk met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding maargoed,
ik heb denk ik best een goede set gevonden voor je, zoek deze speakers maar eens op
2 topspeakers:
dB Tehcnologies Cromo 8 (ongeveer 200,- per stuk)
Behringer Eurolive B1500d subwoofer (350,- per stuk)
(gevonden bij de winkel met het roze logo)

wanneer je dus een 2.1 opstelling neemt (1 subwoofer 2 topspeakers) ben je 750,- kwijt, dat is 100,- meer als je kwijt zou zijn aan die 'rotzooi'. en volgens mij klinkt deze set echt perfect

JimmyJames    posted on 19-05-2012 19:36

2 topspeakers:
dB Tehcnologies Cromo 8 (ongeveer 200,- per stuk)
Behringer Eurolive B1500d subwoofer (350,- per stuk)

Hoe denk je hier 150 man aan te kunnen sturen, ik heb zelf de 2x?cromo 12 en dan huur ik er wel eens een
sub 18 D?bij??(ook van db)?voor een zaaltje met max 50 man (en dat is dan net op het randje).

gr
Drumworks    posted on 20-05-2012 23:10
ik denk toch dat dit de meest haalbare set is die nog redelijk binnen het budget valt. anders ben ik benieuwd met wat voor actieve set jij komt voor 150 man. ibiza is zoiezo geen optie
Xarltuz    posted on 21-05-2012 00:35
Om nog een merk op te noemen die ik hier nog niet heb zien voorbij gaan en toch van redelijke kwaliteit is; Mackie.

174 Users online: 121 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 36.588
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.833.625