raar geluid in mijn speaker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

unknown    posted on 15-05-2012 10:19
beste leden,

jullie hebben vast wel een keer het geluid gehoort van opgeblazen speakers.
laats was ik aan het draaien,en hoort ongeveer net zo'n geluid.
ik had het gaas voor mijn speaker weg gehaald om tekijken of de conus was gescheurd,en kon niks vinden.
ene keer hoor ik het wel, en de andere keer nietCool

alvast bedankt!

rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A

What do you think about raar geluid in mijn speaker ??

Vote :   

Roov    posted on 15-05-2012 10:36
Er zit een rubberen 'rand' rond om je speakers, deze kan eventueel afgebrokkelt zijn. Er bestaan speciale recone kits waarmee je de rubberen rand kan vervangen.
djcanta    posted on 15-05-2012 10:46
reconen is in feite je speaker repareren. Dit kan de oplossing zijn; maar laat 't wel doen door een ervaren electro techneut als je zelf niet weet wat je moet doen. Dus ga langs bij een dealer waar ze een goede service afdeling hebben! lijkt me 't verstandigste!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
unknown    posted on 15-05-2012 11:27
ik heb even gekeken naar die 'rand' maar ik zie niksCool
Winston    posted on 15-05-2012 14:14
Kan aan mij liggen. Maar ik heb nog nooit een gescheurde speaker gezien. Terwijl ik toch een heleboel opgeblazen speakers heb gehoord.

Is het geluid er alleen maar in gevallen bij hoog volume en niet bij zacht volume?
Tic Toc
unknown    posted on 15-05-2012 14:19
Poster: Winston
Is het geluid er alleen maar in gevallen bij hoog volume en niet bij zacht volume?

verschillend,ene keer bij hard geluid en de andere keer bij normaal.
maar dat geluid hoor je ene keer wel en de andere keer hoor je het niet ,maakt niet uit of hij hard of zacht staat Cool

Lead    posted on 15-05-2012 14:31
burned speaker coilAls je met de hand de conus naar achteren drukt (gelijkmatig kracht verdelen), voelt dit soepel aan of lijkt het alsof hij ergens (bijna) vast loopt ?

Een opgeblazen speaker zie je normaal gesproken namelijk niet aan de buitenkant van de conus, het is de wikkeling die in het magneetveld heen-en-weer beweegt die verbrand en vast loopt.
Let the BASS be louder
unknown    posted on 15-05-2012 14:41
@lead
maar?mijn speaker is niet zo'n top ding .
die conus indrukken dat gaat bij die ander ook niet zo gemakkelijk,maar er zit wel verschil in.
en hoe nu verder? repareren of andere kopen?
Avez    posted on 15-05-2012 14:59
Draai je wel is in het rood? ik had vroeger mijn mixer wel is in het rood staan en daarmee hoorde je een kraak in het geluid.

ik heb de master wat zachter gezet en ik heb nooit meer gekraak gehoord. of zit het echt in je speakers zelf (test het is, plug je telefoon in en kijk of je hetzelfde heb)

misschien een ander iets waar ik net op gekomen ben, ik hoor als ik een lead maak in fruityloops 10 dan hoor ik een kraak erdoor, aan het volume licht het niet. iemand een idee? (misschien iets qua filters?)
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
unknown    posted on 15-05-2012 15:04
ik draai nooit in het rood :P mijn mixer misschien?in het oranje ,maar als het kanaal aan geeft dat het tehard gaat doe ik hem zachter?maar mijn?equalizer geeft dat eerder aan.
Winston    posted on 15-05-2012 15:32
Het lijkt op het begin van een opgeblazen speaker.

Al draai je zelf nooit in het rood, maar misschien was het even in een piek. Of heeft iemand anders zonder dat je erbij was ff de speakers 'getest.' Of is het op 1 of andere manier heel erg heet geworden?

Is het zo dat je het gekraak bij hard geluid altijd hoort en bij zacht geluid soms wel en soms niet.

Als het een goedkope speaker is zou ik het vervangen. Een dure eerst proberen te repareren.

Gekraak bij een licht opgeblazen speakers kan soms ook alleen bij bepaalde frequenties optreden die toevallig even extra luid in de muziek klinken, al is het bij laag volume.
Tic Toc
User edit by Winston on 15-05-2012 @ 15:33:42 (49%)
Winston    posted on 15-05-2012 15:51
Gepruttel kun je ook krijgen door een stroom ding, zonder dat er iets mis is met je speakers. Maar dan heb je het wel continu. En niet soms wel en soms niet.
Tic Toc
Lead    posted on 16-05-2012 17:55
Je zou eigenlijk met een toongenerator een sweep over de speaker moeten geven en kijken bij welke frequentie het optreed. Zo'n ding heeft ieder pro-audio bedrijf liggen. Dan weet je in ieder geval in welke speaker het zit (als het een fullrange kast is zitten er meer in natuurlijk).

Hoog blaas je meestal op met een rondzinger, laag als je te hard draait.

Reconen doe je niet zelf, het komt nogal nauwkeurig om de nieuwe conus te centreren voordat je hem vast lijmt.
Let the BASS be louder
unknown    posted on 17-05-2012 16:19
Ik heb antwoord gekregen op mijn vraag.

Bedankt lead Thumbs Up

Hier mag een slotje op.
unknown    posted on 17-05-2012 16:22
Iedereen ook nog bedankt he
User edit by unknown on 18-05-2012 @ 09:33:15 (67%)
Lead    posted on 21-05-2012 19:01
En wat was het nou aan het einde ?

Er zijn meerdere antwoorden gegeven, wat was de goede Confused
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.735 days.
 Post CommentThat would be 157.8 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 7 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 25.605
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.315.735