CDJ800MK1 vol met stof en leest niks meer!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Maracas    posted on 14-05-2012 18:24
Hallo beste mede - DJ's!

Ik heb zelf een CDJ800MK1 die opeens geen enkele CD meer leest! Hij blijft na inwerpen en de melding 'loading' in het scherm ongeveer 30 seconden niks doen, en spuugt hem dan weer uit. Als ik op de Eject knop druk, komt hij er ook niet gelijk uit. Ik heb even gekeken, de motor draait de CD wel rond, en de laser kop gaat een klein stukje op en neer. Nou weet ik wel dat dan meestal de laser kapot is, maar ik ging toch maar even kijken of ik op het oog iets kon zien.

Nu zit het hele mechanische gedeelte waar de laser in zit, de 2 motortjes etc. onder het stof, haartjes en andere troep! Nu wil ik dus eerst even gaan proberen het hele boeltje te reinigen, dus ook de bewegende delen en dan ondertussen maar eens een nieuwe unit te bestellen! Ik heb dat ding namelijk nodig eigenlijk van de week, en als hij het dan eventjes weer doet, zou fijn zijn.?

Dit kwam ik tegen:

Alvast bedankt!
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht

What do you think about CDJ800MK1 vol met stof en leest niks meer! ??

Vote :   

Luxx    posted on 14-05-2012 18:35
aangezien het een MK1 is, neem ik aan dat 'ie oud is. in dat geval heb je grote kans dat je loopwerk kapot is. het is een vrij veel voorkomend probleem met oude pioneer cd spelers. enige oplossing is in dat geval naar een gecertificeerde pioneer dealer brengen voor reparaties. hou wel rekening met een rekening van rond de 170 euro
www.mothermusic.nl
Baart    posted on 14-05-2012 18:42
Het lijkt me dat je dit ook zelf kan vervangen voor minder dan 170 euro... heb ik ook met mijn denon's gedaan.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Luxx    posted on 14-05-2012 18:43
met 1 simpele google zoekterm (klik de tweede link)?zag ik trouwens al dat de prijs voor reparatie nu op 74 euro ligt. ik had mijne gerepareerd ergens in 2006 vandaar dat het duurder was.

het loopwerk zelf kost rond de 52 euro overigens.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 14-05-2012 @ 18:47:26 (11%)
Maracas    posted on 14-05-2012 18:50
Het is inderdaad een oud barrel ja.. Het loopwerkje kan ik er zelf wel inzetten, en dat gaat ook wel gebeuren, maar ik heb die CDJ nodig van de week, en ik weet niet of ik hem dan al binnen heb, dus ik wou dit oude loopmechaniekje nog even 1 keer reinigen en gebruiken tot ik de nieuwe binnenheb. Want als ik dit zo zie en die bak stof en troep die erin zit, denk ik dat als ik dat even goed schoonmaak hij het wel weer doet. heeft iemand tips met het schoonmaken van die unit? En is het normaal dat er zooo veel stof in kan komen?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Luxx    posted on 14-05-2012 19:10
Guy, in alle electronica komt stof. Altijd. Ik heb vorige week mijn Xbox360 van vijf jaar oud geopend. Daar kwam ook een 2 kilo dikke tumor van stof uit rollen
www.mothermusic.nl
Estacy    posted on 14-05-2012 19:42
ja, maar bij bewegende delen is dat niet goed hoor...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 15-05-2012 08:54
CD-spelers hebben ook helaas niet 't eeuwige leven, zelfs al zouden ze al die jaren bij jou thuis hebben gestaan. De CDJ800 (MK1) heb ik zelf ook nog gehad en dat is wat ik me kan herinneren zo'n 8 jaar geleden. Je moet je afvragen of 't nog wel de moeite waard is om hem te laten repareren, want : what's next? ik zou zeggen; ga voor een nieuw setje en gebruik die 't nog doet als backup / 3e CDJ. Zodra die ook de geest geeft, wat ik binnenkort wel verwacht, probeer van 2 defecte 1 werkende te maken. Dus annuleer die vakantie en ga voor nieuwe cd-spelers Winking my eye
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lead    posted on 15-05-2012 14:25
Waarschijnlijk kun je na het vervangen van de laser wel weer een hele tijd met het toestel voorruit. Naast de laser zijn het meestal mechanische dingen die defect gaan. Als je de laser al vervangen hebt denk ik dat het toestel wel weer even mee kan gaan.

DJRepair overigens is GEEN officieel service punt van Pioneer noch herstellen zo voor Pioneer reparatie gevallen.

Maar de binnenkant van electronica maak ik meestal schoon met perslicht (lage druk !, niet op 10bar instellen) en een brede kwast met lange haren. Let wel op dat je vet niet verwijderd met de kwast van plaatsen waar het wel hoort. En ook dat je het stof niet allemaal op een ingevet onderdeel terecht laat komen waar het op zou kunnen hopen.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.745 days.
 Post CommentThat would be 158.2 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

140 Users online: 24 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 43.046
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.998