Wat te doen met je gemaakte hiphop beats
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThomasB    posted on 13-05-2012 18:46
He iedereen,

Een maat van me wou een rap opnemen en vroeg of ik een beat voor hem kon maken.
Nou ben ik me eerst wat in de rap en hiphop muziek gaan verdiepen want dit was wel nieuw voor me, normaal werk ik alleen met house.
Uiteindelijk heb ik 2 lekkere beats gemaakt (al zeg ik het zelf) maar blijkt er dus een misverstand te zijn geweest, hij wou samen met mij een beat maken zodat hij er ook invloed op kon hebben.
Dit moeten we dus nog een keer samen gaan doen maar nu zit ik wel met 2 hiphop beats waar ik verder niks aan heb... (ff voor de duidelijkheid, ik kan zelf niet rappen hahaCool )

Ik ken verder niemand die rapt of de beats wil hebben dus wat kan ik er nou mee doen?
Verkopen lijkt mij de enige mogenlijkheid maar hoe pak ik dit aan?

Alvast bedankt voor jullie tipsHappy, laughing

What do you think about Wat te doen met je gemaakte hiphop beats ??

Vote :   

Luxx    posted on 13-05-2012 18:56
er zijn een aantal fora voor hiphop/rapper/mc's voor wat ik me kan herinneren. misschien kan je daar wat plaatsen. verwacht niet te veel geld als je zoiets doet. normaal gesproken ga je als DJ of als Rapper 'beatshoppen' bij een andere studio. dan leg je vrij vaak al een flinke zak geld neer voor een beat maar dan is het ook wel van een profesioneel bedrijf.?
omdat jij gewoon in je eentje soort van freelancen bent kan je het besten wat op fora's proberen totdat je naam maakt voor jezelf. zet gewoon de beats op je soundcloud en maak ze private en share de link met wat rappers die niet een vaste producer hebben (zo heb ik ooit eens een soort van JvT-achtige beat gemaakt en hoewel ze em heel vet vonden wilden ze exclusief alleen de beats van Bas Bron gebruiken. heel begrijpelijk overigens)
www.mothermusic.nl
main    posted on 13-05-2012 18:59
Op je computer laten staan. Waarom wil je per se iets met nummers doen?
Luxx    posted on 13-05-2012 19:07
Zo, nou een beetje ambitie zou je niet misstaan hoor Main
www.mothermusic.nl
Dennis1981    posted on 13-05-2012 19:31
Poster: main
Waarom wil je per se iets met nummers doen?

Wellicht heeft ie er veel tijd in gestoken en niet geschoten is altijd mis...
Er hoeft maar 1 iemand geinteresseerd in te zijn.

Ben het met Luxx eens ; om ergens te komen moet je ambitie hebben.
Je moet toch ergens beginnen om je muziek aan de man te brengen, waarom niet via een dj-forum.

main    posted on 13-05-2012 19:45
Poster: Luxx
Zo, nou een beetje ambitie zou je niet misstaan hoor Main

was niet lullig bedoeld... maar ik zie dat je het gemakkelijk als lullige comment kan zien Happy, laughing excuus!

ThomasB    posted on 13-05-2012 20:38
Bedankt voor jullie tips, heb ze gelijk even op een forum geplaatstHappy, laughing
Luxx    posted on 13-05-2012 20:49
ik ben overigens er wel benieuwd naar. als het potentie heeft kan ik je eventueel in contact brengen met een aantal mensen.
www.mothermusic.nl
RamuroDiaz    posted on 13-05-2012 21:10
ik heb op twitter wel een rapper die altijd wel beats kan gebruiken, je kunt hem contacten @CNOW040
Tekhead    posted on 14-05-2012 01:45
Voor hiphop vragen is djresource niet D? geschikte plaats, hier zijn er niet zoveel die het draaien.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dennis1981    posted on 14-05-2012 10:48
Maar hij heeft nu wel 2 goede openingen als het goede beats zijn ; 1 via Luxx en 1 via RamuroDiaz...
Toch de moeite waard geweest.
TheMole    posted on 14-05-2012 16:56
Kent er iemand hier eigenlijk actieve fora om hiphop te posten. Want ik zit met hetzelfde probleem als Thomas, had zelf al eens naar vlaamse rap forums gezocht maar dat leverde niet zo veel op.
ThomasB    posted on 14-05-2012 17:13
@TheMole?http://www.nlhiphop.nl/ dit is wel een nederlandse site, ik weet niet of dat wat uitmaakt?

@Luxx 1:?http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-r-b-beat-1
2:?http://soundcloud.com/dj-thomasbos/thomas-bos-r-b-beat-2
Luxx    posted on 14-05-2012 17:53
ik zou wel graag even vermelden dat je wel voor de volle 100% achter je beats moet staan. als je je zelf adverteert met een aantal track op een forum met als doel te verkopen dan moet je wel met harde shit aankomen. is dat niet zo dan is het direct exit. je naam word al vrij gauw op een negatieve manier onthouden. pas daar dus mee op. doe dit soort dingen als je zeker bent van succes
www.mothermusic.nl
ThomasB    posted on 14-05-2012 18:13
bedankt voor de tipHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.855 days.
 Post CommentThat would be 161.8 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

286 Users online: 134 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 70.731
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.768