Beginner FL Studio Demotrack
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nax    posted on 09-05-2012 13:22
Goedenmiddag,

Mijn naam is Nick, ik ben op het dj front al een tijdje actief in de hiphop/house genre maar ik wil me graag ook ontplooien als houseproducer. Ik ben nu vrij kort bezig met FL studio en ken de basics. Ik heb iets proberen te maken wat een bootleg voor moet stellen van ai se tu pego. Het is een kort demo'tje met een nogal abrupt einde maar tot zover was ik gekomen. Wat moet er beter?

http://soundcloud.com/nick5m/ai-se-tu-pego-bootleg

Ik hoor graag van jullie,

Nick

What do you think about Beginner FL Studio Demotrack ??

Vote :   

Chavizz1991    posted on 09-05-2012 14:53

Oops, looks like we can't find that page!

nax    posted on 09-05-2012 17:06
User edit by nax on 09-05-2012 @ 17:10:10 (18%)
Chavizz1991    posted on 09-05-2012 17:10
Opzich geen verkeerd 'liedje' maar je melodie na je intro vind ik wat leeg klinken. Volgens mij is het een standaard geluidje, probeer er eens wat effecten op te gooien en misschien je melodie wat veranderen kwa structuur, misschien geeft dat een wat beter effect. Daarnaast vind ik dat in je opbouw de snares (?) in de laatste maat veel te laat komen
main    posted on 09-05-2012 18:10
Kan er nog niet veel over zeggen. vind persoonlijk de kick iets te veel ?hardstyle? like, en alles is nog vrij leeg. Gewoon lekker blijven produceren, je verbetert vanzelf!
nax    posted on 09-05-2012 21:55
Dank jullie voor de tips en ik ga ermee aan de slag!
nax    posted on 09-05-2012 21:55
Het geluidje is overigens 3xosc met grossbeat erover. Dat is dat effect dus.
unknown    posted on 09-05-2012 22:52
het klinkt zeker niet slecht voor de eerste keer.
in het begin maak je nooit de beste nummer,als je maar vaak genoeg oefend Winking my eye
ik ben zelf nu ook aan het ''prutsen'' met fl studio :p
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
FASA    posted on 09-05-2012 23:52
Zeker Niet verkeerd hoor!!

Paar tips:

Probeer op je geluiden (ieder geluid apart) is een heel klein tikkeltje reverb te zetten. Heel vaak geeft een piep klein beetje reverb je geluid zoveel meer kwaliteit/power en klinkt het veel voller

Verder heel veel oefenen met EQ-en. Vooral geluiden die je niet wil horen eruit EQ-en.
Ook proberen te leren werken met compressors.

Als je hier een beetje mee om kunt gaan zul je merken dat je geluid veel 'proffesioneler' zal gaan klinken.

Check ook veel youtube filmpjes over 'producor classes' van producers die je vet vind. En probeer niet te veel filmpjes te kijken met 'how to sound like'' vaak zijn dit filmpjes over hoe je op een simpele manier 1 geluid kunt namaken maar is de kwaliteit heel slecht en leer je er niks van. (hooguit krijg je wat meer inzicht in het programma zelf)?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Maracas    posted on 10-05-2012 00:36
Probeer diepte te maken, meerdere synths tegelijk gebruiken etc. etc. dan klinkt ook gelijk je track niet zo leeg meer
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
nax    posted on 10-05-2012 10:54
Dank jullie voor de comments!!

This is an old Topic

No new postings for 4.859 days.
 Post CommentThat would be 162 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

250 Users online: 136 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 70.493
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.530