CDJ2000 icm Rekordbox probleem via LAN
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

markvriens    posted on 08-05-2012 21:55
Hallo Allen,

Ik heb een probleem, ik krijg mijn rekordbox namelijk niet meer gelinkt met mijn CDJ's.
Tot voor kort lukte dit wel maar sinds kort werkt het allemaal niet meer.
Ik ben er al wel uit dat het NIET aan rekordbox ligt, of aan de CDJ, of aan de bekabeling. Het ligt dus aan de instelling van het netwerk in de laptop.
Ik kan, wanneer ik de kabel in de poort doe, zien dat ie connect, maar meer niet. Er staat: Openbaar netwerk. Dit moet zowieso verzet worden naar een thuisnetwerk aangezien ik heb gelezen dat t niet werkt met een openbaar netwerk. Helaas kan ik dit met geen mogelijkheid veranderen. Het draadloze netwerk van ons thuis kan ik zo veranderen, maar deze niet. Dit vind ik al vaag.
Daarnaast zag ik in de handleiding dat er een aantal programmatjes niet geblokkeerd mochten zijn. Ik kan deze nergens terug vinden in mijn computer. Staat dit dan al goed of is dit gewoonweg niet geinstalleerd?
Verder denk ik niet dat de CDJ's iets te doen hebben met IP-Adressen? Hier heb ik ook nog niks aan veranderd. Ook heb ik het delen van het netwerk op de computer uit gezet zoals in de handleiding staat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om het weer werkend te maken. Ik wil rekordbox graag weer gebruiken als muziekdirectory voor de spelers. Opzich wel ideaal.

Groeten, Mark

Graag alleen serieuze reacties. Antwoorden zoals: heb je alles wel goed aangesloten zijn overbodig aangezien ik wel weet waar ik over praat en alleen uit deze concrete dingen niet kan komen... Bedankt iig.

What do you think about CDJ2000 icm Rekordbox probleem via LAN ??

Vote :   

Lead    posted on 09-05-2012 09:53
Hoe link je Rekordbox aan je CDJ's ? Met wat voor switch of hub (of heb je DJM-2000) ?
Gebruik je een Mac of een PC ?
Heb je internet delen uit gezet op je computer ?
Heb je je firewall al uitgezet om te proberen of dat scheelt ?
Heb je de CDJs automatisch hun nummer laten pakken ?
Let the BASS be louder
djcanta    posted on 09-05-2012 11:57
wat LEAD zegt... allemaal van belang.

sluit eerst 2 CDJ's op elkaar aan dmv een hub/switch er tussen. Als je dan een USB-stick in 1 CDJ stopt en je kan die op de andere speler uitlezen dmv de LINK-knop (net als wanneer je de CDJ's rechtstreeks op elkaar aan hebt gesloten) dan weet je 1 ding zeker :

de LINK-kabels zijn goed, de switch/hub is goed en de spelers zijn goed en je USB-stick is goed.

Dan hang je je laptop (windows/mac) er bij op dezelfde hub/switch. Zet internet-delen uit als dat aan staat. Firewall moet op windows uit staan zover ik weet, op OSX hoef je daar niks in aan te passen. Start Rekordbox op (laatste of voorlaatste versie is altijd goed!) en 't werkt. Via LINK zou je nu vanaf je CDJ900/2000 kunnen browsen door de REKORDBOX-library van je laptop/desktop.

2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
markvriens    posted on 09-05-2012 19:03
Poster: Lead
Hoe link je Rekordbox aan je CDJ's ? Met wat voor switch of hub (of heb je DJM-2000) ?
Gebruik je een Mac of een PC ?
Heb je internet delen uit gezet op je computer ?
Heb je je firewall al uitgezet om te proberen of dat scheelt ?
Heb je de CDJs automatisch hun nummer laten pakken ?

Ik maak van elke vraag even een nummertje Happy, laughing
1: Ik link m met een goedwerkende switch van een onbekend merk. Schijnt in de IT industrie erg bekend te zijn. Heeft het altijd gedaan en doet het ook nog steeds. Heb geen DJM2000, heb een 800
2: Ik gebruik een Windhoos 7 PC
3: Internet delen is inderdaad uitgeschakeld
4: Het is zowel met firewall aan en firewall uit getest, geen verschil.
5: De CDJ's pakken inderdaad hun eigen nummer (1 en 2)?

Voor DJ Canta,
Link etc werkt allemaal gewoon. Ik draai altijd met een SD kaart in 1 speler op beide spelers. Zelf m?t de switch ertussen. Dat zou dus geen probleem kunnen geven. Wat je daarna zegt mbt het opstarten heb ik het ook al vaak geprobeerd met verschillende instellingen, maar zonder goed resultaat. Op een andere computer hier thuis (Windows Vista) werkt het allemaal prima, en kan ik zonder probleem zoeken. Die laptop is alleen geen optie omdat die niet van mij is Happy, laughing

Ik hoop dat alle vragen/opmerkingen nu beantwoord zijn !
DJBas    posted on 09-05-2012 20:54
Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij was het na een nieuwe installatie van Rekordbox opgelost!
markvriens    posted on 09-05-2012 21:34
Inmiddels Rekordbox al 3x opnieuw geinstalleerd, 2x via internet en 1x via cd. Niet gelukt helaas..
Winston    posted on 10-05-2012 14:06
Weet ook niet wat er scheelt. Maar probeer dan installatie de driver van de CDJ's opnieuw. En ook van de geluidskaart.
Tic Toc
markvriens    posted on 10-05-2012 22:20
Naar mijn weten heeft die installatie er niks mee te maken? Ik kan het morgen nog eens proberen om te kijken of dat werkt, maar naar mijn weten gaat dat alleen om de ASIO driver die voor timecode zooi enzo is Happy, laughing En dat gebruik ik zowieso niet.
djcanta    posted on 11-05-2012 09:43
die ASIO driver en TIME-CODE heb je echt niet nodig als je met UTP werkt.

Probeer eens iemand langs te laten komen met een laptop waar REKORDBOX op staat en hang die aan de switch/hub en start dan REKORDBOX op. Als ie 't dan doet weet je dat 't aan je PC ligt. Het is echt aardig plug&play maar zoals gezegd; ik heb hier alleen ervaring in met OSX op een MACBOOK PRO. Werkt geweldig!

Een collega van me hier bij de TD gebruikte 't met een Windows laptopje en dat ging ook prima. Die had wel Windows XP (ja dat bestaat nog) en dat ging ook goed. Dus 't kan aan Windows 7 liggen.
Lead    posted on 11-05-2012 10:40
Ik neem aan dat je? de juiste netwerk kabel gebruik, je hebt 2 soorten (straight en crossed)

Beide horen te werken, maar kan nooit kwaad een andere kabel te proberen.
Werkt je netwerk aansluiting op je computer trouwens wel normaal ?
Kom je er wel mee op je netwerk thuis ? (zou hardware defect aan computer kunnen zijn)
Let the BASS be louder
Winston    posted on 11-05-2012 14:52
Markvriens vertelde dat het wel werkt op de laptop.

Dus het is iets van die ene bewuste PC begrijp ik. Want de andere checks zijn al gedaan 9kables, CDJ-s, etc).

Dus heb je alleen keus uit software en hardware van de PC. Als hardware fout is, is de kans groot dat andere dingen ook niet goed werken. Dus eerst software checken. Als alles in rekordbox is gechecked, blijft over eerst de drivers en dan de andere dingen.

Maar goed. Ik heb geen idee.Cool
Tic Toc
Bvanleeuwen    posted on 12-05-2012 11:22
Had deze issues vorige week ook.

Het ligt aan de Firewall instellingen van Windows 7.
Je moet de verschillende onderdelen van Recordbox als uitzondering toevoegen voor prive/bedrijfsnetwerken (niet openbaar!).
Vervolgens moet je de utp kabel aansluiten.
Win7 maakt daar automatisch een onbekend openbaar netwerk van.
In netwerk instellingen kan je daar een prive/bedrijfsnetwerk van maken.
Dit moet overeenkomen met de firewall instellingen.

Heb hier nu even geen Win7 laptop. Zal kijken of ik straks screenshots kan maken.
markvriens    posted on 13-05-2012 12:18
Dit lijkt me een goed plan, maar wat je zegt mbt de openbare netwerken; Ik kan helemaal niks veranderen... Bij mn wifi instelling voor internet kan ik gewoon wel kiezen of ie openbaar moet zijn of dat ie thuisnetwerk moet zijn, maar bij LAN krijg ik dat niet voor mekaar. Screenshotjes zouden heeeel mooi zijn! En die verschillende onderdelen van Rekordbox als uitzondering toevoegen; waar doe ik dat?

Ben jullie eeuwig dankbaar als het lukt Cool!
djcanta    posted on 14-05-2012 09:56
welke versie van Windows heb je? Volgens mij zijn er iets van 4 a 5 varianten die worden geleverd bij PC's. Bij de home-edition kan je dit misschien niet eens aanpassen namelijk. Ik ben zelf niet meer zo'n expert op Windows gebied als een paar jaar terug dus ik kan je hier even niet in helpen.

Eigenlijk zou je alle beveiligings-niveau's op 'laag' moeten zetten en 't eens proberen wat ie dan doet! Onthoud wel wat je veranderd zodat je 't altijd weer terug kan zetten als dat 't niet oplost!
Lead    posted on 16-05-2012 17:58
Probeer het eens zonder de switch door direct je computer op een CDJ aan te sluiten. Kijk of dit werkt. Zo zou je uit kunnen sluiten dat het aan de switch ligt. Dat zou een stik simpeler zijn dan je hele computer instellingen door te lopen.

Afhankelijk van de software en de je hardware zijn er namelijk nogal wat opties....
Let the BASS be louder
Dennis1981    posted on 16-05-2012 20:47
Poster: Lead
Probeer het eens zonder de switch door direct je computer op een CDJ aan te sluiten.

Goeie tip, als dit het gewoon doet scheelt het een hoop instellingen nalopen...en een switch is niet zo heel duur, mocht ie stuk zijn Happy, laughing
markvriens    posted on 16-05-2012 21:26
Uiteraard check ik altijd of alles werkt Happy, laughing Switch werkt prima, daarnaast heb ik de laatste tijd de cdj rechtstreeks op de computer aangesloten aangezien dit makkelijker was Happy, laughing
mbt het besturingssysteem: Een HP Laptop met Windows 7 home premium, 64 bit besturingssysteem. Weet niet of dit uitmaakt, heb er barweinig verstand van!
Dolivieira    posted on 16-05-2012 21:52
Poster: Dennis1981
Goeie tip, als dit het gewoon doet scheelt het een hoop instellingen nalopen...en een switch is niet zo heel duur, mocht ie stuk zijn Happy, laughing

Idd. Een switch heb je voor 20 ? 30 euro.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

This is an old Topic

No new postings for 4.744 days.
 Post CommentThat would be 158.1 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 17 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 42.158
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.715.110