Een bootleg/remix releasen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThomasB    posted on 08-05-2012 12:11
Beste mede dj's,

Ik ben laatst bezig geweest met een bootleg van Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe,
Deze is overigens hier te beluisteren:
http://soundcloud.com/dj-thomasbos/carly-rae-jepsen-call-me-maybe

Nou zie ik wel eens dat een label bootlegs of remixen van een nummer uitbrengt, hoe kan ik mijn bootleg nou laten releasen en hoe stap ik het best op een label af?
Ik hoor vaak dat je licensies nodig hebt van de originele artiest van het nummer (in dit geval dus Carly Rae Jepsen), is dit waar of kan ik dit zomaar bij een label releasen zonder dat zij hier vanaf weet?

Kort samengevat zou ik dus willen weten hoe ik mijn bootleg nou het best kan releasen (ik heb verder nog nooit werk gereleased omdat ik het nog veel te slecht vond om op te sturen naar een label dus ik ben hier nog helemaal nieuw in), een reactie of tip op de bootleg zelf is natuurlijk ook altijd welkom Winking my eye

Alvast bedankt!

What do you think about Een bootleg/remix releasen ??

Vote :   

Roov    posted on 08-05-2012 12:22
Als jij dat nummer, wat tot nu toe een bootleg is, wilt uitbrengen dan zul je eerst toestemming van de artiest die het origineel heeft gemaakt moeten krijgen. Daarna kan je het uitbrengen en wordt 't een 'officiele' remix.
djmstr223    posted on 08-05-2012 13:38
Een bootleg kan je niet releasen.... zodra je toestemming van de artiest hebt is het een officiele remix. Wat je met een bootleg wel kan doen is gewoon free download op SC zetten, maar dan is er een kleine kans dat je hem offline moet halen.

Zodra je toestemming van de artiest hebt word deb track meestal op hetzelfde label als het originele nummer gereleast om dan komt hij vaak ook op speciale edities van de complete cd of single.

www.bramvanbergen.nl
ThomasB    posted on 08-05-2012 21:30
Ah? zo zit dat dus, snap nu eindelijk hoe het zit, bedankt! Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.861 days.
 Post CommentThat would be 162 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

247 Users online: 129 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 70.542
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.579