Poster: qntr0l
Niet zo happen, je lijkt m'n vriendin wel hahaha! Maar, heb jij geen Mac dan?
Poster: Luxx
persoonlijk niet maar werk er wel geregelt op. moet binnenkort wel overstappen ivm opleiding maar voor nu nog even niet. veel te veel geld voor mij
Poster: qntr0l
Komt nog wel.?
Trouwens, volgens mij heb ik nog een oldschool nummertje van jou in m'n CD map zitten. Jij bent toch de man van 'fruita'? Ik draai dit plaatje nog bijna wekelijks, haha!
BR>
Volgende maand ga ik een MacBook Pro halen op maandelijkse afbetaling.
Ik ben inderdaad die guy. Thanks. Lange tijd geleden dat ik zulke muziek maakte.
BR>
Volgende maand ga ik een MacBook Pro halen op maandelijkse afbetaling.
Ik ben inderdaad die guy. Thanks. Lange tijd geleden dat ik zulke muziek maakte.
Poster: Sebasz
moet voor opleiding? welke opleiding ga je doen dan..? inderdaad veel te veel geld. als je m niet op afbetaling deed mocht je die van mij wel overkopen. gebruik het ding amper en vind het echt een schijtding. zou hem bijna van ellende uit t raam gooien?
ligt er aan voor hoeveel je die wilt verkopen omdat ik een nieuwe zonder BTW koop dus het moet wel goedkoper uitkomen.
het doel is dat ik Herman Brood Academie ga doen en daarvoor heb je een Mac nodig die Logic draait. ik hoor eind deze maand of mijn auditie goed genoeg is dus niks is nog zeker.
Poster: danielvds
Tof! Ik zit nu ook op de Herman Brood Academie, maar dan de opleiding Management Popmuziek. Denk dat jij je niet zo'n zorgen hoeft te maken over die auditie hoor... Wel een super toffe school!
Poster: Sebasz
Ik heb hem ook op de zaak gekocht, dus dan kan ik hem ook vanuit de zaak verkopen. Dan kun je alsnog de btw eraf halen. Maar ik heb hem net 2 maanden ofzo en amper gebruikt. dus incl. btw kun je hem evt overnemen voor 1500 euro.
Evt incl werkende gratis Logic haha. Maar laat nog maar weten dan. Denk dat het iets teveel is als je maandelijkse afbetaling aan het overwegen bent
dat zegt dus iedereen tegen me, ook mensen die al de opleiding doen die ik wil daar maar toch schijt ik bakstenen in 10 verschillende kleuren tot ik toegelaten ben. ik heb op het moment geen enkel ander idee wat ik wil gaan studeren. ben nu al zo'n 8 ? 9 jaar bezig met muziek en door aandringen van mijn ouders niet ermee doorgegaan ook al kon ik dat toen wel (auditie gedaan toen bij de Rock Academie in Tilburg, auditie was toen genoeg voor intake gesprek) en heb daar nu dus enorme spijt van. woon nu sinds 2 jaar op mezelf en nu ook samen met me vriendin en nu moet ik toch echt wel iets hebben waarmee ik stabiel geld kan gaan verdienen.
hoe is je Macbook Pro 1500 euro, tweedehands met BTW? als ik een nieuwe MacBook 13' koop via Apple zelf is het 1199 inclusief BTW. heb je een groter scherm? meer RAM? ik was namelijk van plan gewoon zelf extra RAM er in te zetten wat 24 euro kost tegenover de 200 euro die je moet neerleggen als je het door apple zelf laat doen
Poster: youngbeatsz
misschien even offtopic maar welke vst is het beste eigenlijk om wat vocals mee te bewerken? zo bv een shout effect en dergelijke? of lichte vervormingen?
ja ik weet het, het is zeker tof en geeft veel meer een gevoel van dat je echt iets aan het doen bent. volgens mij worden de platen van Prodigy ook met Reason gemaakt en de guy die de platen voor hun maakt is er helemaal weg van. ik vind ook de hele formule gruwelijk en prachtig uitgewerkt. maar het blijft minder intuitief als Logic, FL of Ableton. daarom blijft Reason echt een heel klein aandeel zijn qua producers in de wereld met als grote nadeel: collabs zijn lastiger te vinden =P
Poster: FASA
Daar heb je een goed punt. Echter in de 'scene' waar ik actief in ben (dubstep/Drum & bass) zijn er een aantal zeer grote namen die met Reason werken. In principe blijft het een kwestie van eigen smaak denk ik. Zoals eerder gezegd, er is geen geluid dat door logic gemaakt kan worden dat Reason niet kan en andersom precies hetzelfde. Als je maar weet waar je mee bezig bent.
Poster: FASA
Grote kans dat het voor een deel zo werkt ja. Als je start met producen heb je vaak een voorkeur voor 1 of een paar artiesten. Dan wil je vaak weten waar die het mee produced, je zoekt het op en gaat met hetzelfde programma werken. Denk echter niet dat het voor iedereen zo werkt. Persoonlijk begon ik met Fruity Loops (zoals velen) maar kon er niet mee doen wat ik wilde. Las toen op AboutDj dat iemand over was gestapt op Reason en dat erg fijn vond. Toen probeerde ik dat en vond het ook heel fijn. Vervolgens nog Ableton, Reaper & Cubase geprobeerd maar bij Reason gebleven.