Poster: FASA
Zo kun je het ook zien. Echter is er geen enkel geluid dat je met een andere VST kan maken wat met Reason niet na te maken is. (Ik zeg overigens niet dat ik het kan!!)
Ik ben heel tevreden met Reason juist omdat het zo overzichtelijk is en zonder VST's werkt. Voor sommigen is dit een nadeel voor mij (op dit moment) een groot voordeel. Mocht ik er ooit op uitgekeken raken kan ik het altijd Rewiren naar bijvoorbeeld Cubase. Maar op dit moment toch echt puur Reason voor mij. Raad het ook iedereen aan die start met producen.
Reason zou juist helemaal niet aan te raden zijn voor beginners. Reason is echt voor mensen die weten hoe een hardware studio werkt en dit precies hetzelfde willen doen in een Software versie. je moet echt verstand hebben van het Rack systeem en hoe je met de juiste bekabeling het juiste effect kan bereiken. het werkt voor een beginner totaal niet intu?tief of eenvoudig. dat gezegt, ik heb er in het verleden mee gewerkt en vond het opzich wel oke en er zijn genoeg mogelijkheden maar het gebrek aan VSTi support is gewoon een ontzettende tegenvaller ook al kan je prima uit de voeten met de ingebouwde Synths
Poster: qntr0l
Ik gebruik geen VST's, ik gebruik AU's?
Mijn favorieten:
- Massive
- Predator
- Sylenth1
- Z3ta
Verder haal ik ook heel wat sounds uit men Korg Triton Extreme.
Ben ik trouwens de enige hier die Battery gebruikt om te kutten met samples?
guy, AU en VSTi is helemaal hetzelfde met als enige verschil dat AU voor Mac is en VSTi voor PC. wilde je dolgraag iedereen laten weten dat je een Mac hebt??

Poster:
Wat ik nog regelmatig gebruik naast wat je al noemt :?
Effecten : Isotope Ozone - Mastering Tool
grappig hoe de forum regels altijd zo hard worden gehanteerd over het niet mogen posten van links naar webshops, maar vervolgens je zelf wel een link plaatst waar je Izotope Ozone kan kopen.