Je meest favorieten vst (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrStief    posted on 07-05-2012 12:36
Hello,

Ik vroeg me af wat jullie favorieten vst plugin en effecten zijn. Mijn doel is om zo verschillende ervaringen te lezen, en zo eventueel wat anders te proberen.

Zijn er nog vst's waarvan jullie zeggen, die moet je echt is een keer proberen?

Ik zelf:

VST plugins:
- Synth1
- Sylenth1
- Predator
- Synthmaster
- Komplete 7 (vooral Massive en FM8)
- Nexus (voor de chords vooral).
- Vanguard

VST effects:
- FL Gross beat (sidechaining).

What do you think about Je meest favorieten vst ??

Vote :   

Lead    posted on 07-05-2012 12:47
Wat ik nog regelmatig gebruik naast wat je al noemt :

Effecten : Isotope Ozone - Mastering Tool
Let the BASS be louder
MrStief    posted on 07-05-2012 12:57
Ik zal is kijken, op zich valt 250 dollar mee voor een vst die een hele workflow kan vervullen.

Zal is de demo checken.

grts
Ashley    posted on 07-05-2012 15:55
PREDATORRRRRRRRRRRRR LOVEYOUUUUUUUU
Maar wat nou als het lukt, mama?
Sound-Division    posted on 07-05-2012 16:25
Vanguard & Z3ta

In Vanguard vind ik het vooral lekker om met de square bezig te zijn, lekkere geluiden komen eruit
User edit by Sound-Division on 07-05-2012 @ 16:27:02 (100%)
main    posted on 07-05-2012 18:37
z3ta! en harmless van imageline zelf
FASA    posted on 07-05-2012 18:53
Reason 5, geen vst's nodig :P
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Jayro    posted on 07-05-2012 19:03
Massive en Sylenth1.
User edit by Jayro on 07-05-2012 @ 19:04:16 (100%)
D-From-Dutch    posted on 07-05-2012 22:43
Ook?Massive en Sylenth1.
music is a religion
Luxx    posted on 08-05-2012 00:32
Poster: FASA
Reason 5, geen vst's nodig :P

..niet mogelijk bedoel je.

Mijn vsti's zijn minimoog en CS-80
www.mothermusic.nl
Avez    posted on 08-05-2012 07:10
Zt3a & nexus al moet ik zeggen dat ik met de meeste plugin's nog geen kennis heb gemaakt
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
MrStief    posted on 08-05-2012 09:27
Poster: main
z3ta! en harmless van imageline zelf

Ik heb een tijdje harmless geprobeerd. Wat ik vet vind bij die vsti is dat als je een lange c note doet. en na 1 step een hogere c noot doet hij de lagere c noot mooi omhoog trekt. Hierin wat tunen in de filters om er vervolgens een kick sidechain in te doen. Dan heb je snel een pompende beat :D
MrQreeny    posted on 08-05-2012 10:26
Dat is toch gewoon portamento?? Dat heb je met heel veel vsti's...
'Music is the universal language of mankind...'
main    posted on 08-05-2012 10:43
Poster: MrStief
Ik heb een tijdje harmless geprobeerd. Wat ik vet vind bij die vsti is dat als je een lange c note doet. en na 1 step een hogere c noot doet hij de lagere c noot mooi omhoog trekt. Hierin wat tunen in de filters om er vervolgens een kick sidechain in te doen. Dan heb je snel een pompende beat :D

Zoals qreeny hierboven al zegt: Dat zit in vrij veel vsti's. De vibrato in harmless vind ik dan wel nice!
Vind harmless vooral fijn om die heerlijk brede sounds te maken! En dan heb je ook nog eens een heerlijke lfo die je overal aan kan linken: Perfect!
MrStief    posted on 08-05-2012 11:19
Heeft er iemand toevallig een overzicht hoe een synth in elkaar zit qua schema?

dus bijvoorbeeld

1OSC -> Modulation -> filters etc.
FASA    posted on 09-05-2012 16:55
Poster: Luxx
BR>

..niet mogelijk bedoel je.

Mijn vsti's zijn minimoog en CS-80

Zo kun je het ook zien. Echter is er geen enkel geluid dat je met een andere VST kan maken wat met Reason niet na te maken is. (Ik zeg overigens niet dat ik het kan!!)

Ik ben heel tevreden met Reason juist omdat het zo overzichtelijk is en zonder VST's werkt. Voor sommigen is dit een nadeel voor mij (op dit moment) een groot voordeel. Mocht ik er ooit op uitgekeken raken kan ik het altijd Rewiren naar bijvoorbeeld Cubase. Maar op dit moment toch echt puur Reason voor mij. Raad het ook iedereen aan die start met producen.
main    posted on 09-05-2012 18:11
Poster: MrStief
Heeft er iemand toevallig een overzicht hoe een synth in elkaar zit qua schema?

dus bijvoorbeeld

1OSC -> Modulation -> filters etc.

onderdelen verschillen per vsti..
Sebasz    posted on 09-05-2012 18:17
nexus gebruik ik alleen voor mijn bass eigenlijk. voor de rest vooral sylenth1 _O_ maak tegenwoordig mn eigen presets. Dus zolang ik geen piano of violin strings oid nodig heb kan ik daarmee doen wat ik wil :P
MrStief    posted on 10-05-2012 08:44
Nexus gebruik ik alleen voor wat chords enz. De meeste sounds van nexus zijn veelste reverb en delayed. En het lukt mij niet om de standaard nexus tunes echt lekker om te zetten naar me eigen sounds. Het blijft allemaal dezelfde tune hebben. Op wat arp en mod effecten na.

Sylenth1 vind ik wel tof. Alleen als ik vanuit init een preset probeer te maken dan eindig ik vaak bij een lelijke tune. Hier gaat heel veel tijd in zitten. En je moet echt weten waar je mee bezig bent.

Iemand nog leuke links naar Sylenth1 tutorials etc?
main    posted on 10-05-2012 12:58
in nexus kun je alle effecten per sound uitschakelen. druk op de tap 'mix', daar zie je alle sounds + effecten die de volledige sound maken. daarnaast zijn de delay en reverb etc. etc. allemaal uit te schakelen in de vsti zelf.
qntr0l    posted on 10-05-2012 22:03
Ik gebruik geen VST's, ik gebruik AU's?Cool

Mijn favorieten:
- Massive
- Predator
- Sylenth1
- Z3ta

Verder haal ik ook heel wat sounds uit men Korg Triton Extreme.

Ben ik trouwens de enige hier die Battery gebruikt om te kutten met samples?
Luxx    posted on 10-05-2012 23:13
Zo kun je het ook zien. Echter is er geen enkel geluid dat je met een andere VST kan maken wat met Reason niet na te maken is. (Ik zeg overigens niet dat ik het kan!!)

Ik ben heel tevreden met Reason juist omdat het zo overzichtelijk is en zonder VST's werkt. Voor sommigen is dit een nadeel voor mij (op dit moment) een groot voordeel. Mocht ik er ooit op uitgekeken raken kan ik het altijd Rewiren naar bijvoorbeeld Cubase. Maar op dit moment toch echt puur Reason voor mij. Raad het ook iedereen aan die start met producen.

Reason zou juist helemaal niet aan te raden zijn voor beginners. Reason is echt voor mensen die weten hoe een hardware studio werkt en dit precies hetzelfde willen doen in een Software versie. je moet echt verstand hebben van het Rack systeem en hoe je met de juiste bekabeling het juiste effect kan bereiken. het werkt voor een beginner totaal niet intu?tief of eenvoudig. dat gezegt, ik heb er in het verleden mee gewerkt en vond het opzich wel oke en er zijn genoeg mogelijkheden maar het gebrek aan VSTi support is gewoon een ontzettende tegenvaller ook al kan je prima uit de voeten met de ingebouwde Synths

Poster: qntr0l
Ik gebruik geen VST's, ik gebruik AU's?Cool

Mijn favorieten:
- Massive
- Predator
- Sylenth1
- Z3ta

Verder haal ik ook heel wat sounds uit men Korg Triton Extreme.

Ben ik trouwens de enige hier die Battery gebruikt om te kutten met samples?

guy, AU en VSTi is helemaal hetzelfde met als enige verschil dat AU voor Mac is en VSTi voor PC. wilde je dolgraag iedereen laten weten dat je een Mac hebt??Cool
Poster: Lead
Wat ik nog regelmatig gebruik naast wat je al noemt :?
Effecten : Isotope Ozone - Mastering Tool

grappig hoe de forum regels altijd zo hard worden gehanteerd over het niet mogen posten van links naar webshops, maar vervolgens je zelf wel een link plaatst waar je Izotope Ozone kan kopen.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 10-05-2012 @ 23:23:56 (20%)
Luxx    posted on 10-05-2012 23:15
-dubbelpost-
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 10-05-2012 @ 23:15:50 (97%)
FASA    posted on 10-05-2012 23:18
@ Luxx, juist dat je ziet waar je mee bezig bent is voor mij een ontzettend plus punt. Ik produceer nog maar kort, tijdje met fruity loops daarna even Ableton en Cubase. Maar ben gewoon helemaal gek van Reason. Je ziet wat je doet, als je ergens aan draait wat voor effect het heeft enzv. Dat mis ik nogal bij de andere programma's. Als je een beetje goede tutorials zoekt op internet (niet de 'how to sound like.....') is er echt goed mee te werken als beginner. Het is alleen een heel andere manier van werken.
Luxx    posted on 10-05-2012 23:23
@ Luxx, juist dat je ziet waar je mee bezig bent is voor mij een ontzettend plus punt. Ik produceer nog maar kort, tijdje met fruity loops daarna even Ableton en Cubase. Maar ben gewoon helemaal gek van Reason. Je ziet wat je doet, als je ergens aan draait wat voor effect het heeft enzv. Dat mis ik nogal bij de andere programma's. Als je een beetje goede tutorials zoekt op internet (niet de 'how to sound like.....') is er echt goed mee te werken als beginner. Het is alleen een heel andere manier van werken.

ja ik weet het, het is zeker tof en geeft veel meer een gevoel van dat je echt iets aan het doen bent. volgens mij worden de platen van Prodigy ook met Reason gemaakt en de guy die de platen voor hun maakt is er helemaal weg van. ik vind ook de hele formule gruwelijk en prachtig uitgewerkt. maar het blijft minder intuitief als Logic, FL of Ableton. daarom blijft Reason echt een heel klein aandeel zijn qua producers in de wereld met als grote nadeel: collabs zijn lastiger te vinden =P
www.mothermusic.nl
qntr0l    posted on 11-05-2012 10:14
Poster: Luxx
guy, AU en VSTi is helemaal hetzelfde met als enige verschil dat AU voor Mac is en VSTi voor PC. wilde je dolgraag iedereen laten weten dat je een Mac hebt??Cool

Niet zo happen, je lijkt m'n vriendin wel hahaha! Maar, heb jij geen Mac dan?

242 Users online: 167 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 78.948
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.875.985