Fl studio geavenceerde vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrStief    posted on 07-05-2012 11:28
Hello Poeple,

Ik werk al een tijd met fl, maar nu heb ik een vraag om voor mijn gevoel een betere workflow te krijgen.

Stel ik gebruik 3 verschillende synths. Nu wil ik (als dat kan) in knnen stellen dat zodra ik bijvoorbeeld een noot indruk met een midi controller dat dezelfde toon op alle 3 de synths gelijk gespeeld wordt.

is dit mogelijk?

Nog een andere vraag:

Hoe kan ik binnen fl studio een automation clip toevoegen? Ik kan wel via add -> automation clip toevoegen. Maar hoe kan ik deze bijvoorbeeld koppelen aan een volume channel van een audio clip?

Greets

What do you think about Fl studio geavenceerde vraag ??

Vote :   

Overtracked    posted on 07-05-2012 11:33
Poster: MrStief
Hello Poeple,

Ik werk al een tijd met fl, maar nu heb ik een vraag om voor mijn gevoel een betere workflow te krijgen.

Stel ik gebruik 3 verschillende synths. Nu wil ik (als dat kan) in knnen stellen dat zodra ik bijvoorbeeld een noot indruk met een midi controller dat dezelfde toon op alle 3 de synths gelijk gespeeld wordt.

is dit mogelijk?

Nog een andere vraag:

Hoe kan ik binnen fl studio een automation clip toevoegen? Ik kan wel via add -> automation clip toevoegen. Maar hoe kan ik deze bijvoorbeeld koppelen aan een volume channel van een audio clip?

Greets

Je eerste vraag, in fruity loops moet je de synths instellen als ''children'' . Kijk even op youtube hoe dat precies werkt.

Je 2e vraag. Klik op je loopje of wat voor audio clip je ook gebruikt en doe dan rechten muisknop dat volume knop. Daar staat create automation clip.

https://soundcloud.com/overtracked
main    posted on 07-05-2012 11:38
je kunt ook een layer aanmaken, zelfde manier als het toevoegen van een synth. door dan met de linker muisknop al je synths die je op de layer wilt hebben te klikken(maakt het vakje naast de synth groen), en dan bij layer op ?set children? klikt, krijg je het gewenste effect.
MrStief    posted on 07-05-2012 11:45
Jullie zijn geweldig straks gelijk maar even testen dan! Happy, laughing
Luxx    posted on 07-05-2012 13:15
beide vragen zijn correct beantwoord.. enige wat nu nog rest is: * geavanceerd
www.mothermusic.nl
MrStief    posted on 07-05-2012 13:23
@luxx,

Ja sorry kwam er later pas achter. mijn fout.

This is an old Topic

No new postings for 4.862 days.
 Post CommentThat would be 162.1 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

295 Users online: 133 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 70.822
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.859